Kat mee naar vriend

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
KitteKatje
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 jun 2020 22:11

Kat mee naar vriend

Bericht door KitteKatje »

Hallo allen,

Heb nou bijna anderhalf jaar in de vakantie die soms 2 tot 3 weken duurt mn kater mee naar mn vriend en zn 2 katten ( vrouwtje en mannetje, gesteriliseerd beide)

Mijn kat heet Kenzo, die van hem Mica en Zorro.


Die zijn beide niet veel katten gewend, terwijl die van mij 1x eerder is wezen slapen bij 2 andere katten ( die het wel gewend waren)
Het was toen zijn eerste keer, maar dat ging vrij aardig.

Heb wat vragen omtrent hoe wij dit kunnen aanpakken, hier wat sitiuaties :


Nu met deze 2 probeert hij soms de non agressieve dominante dingetjes zoals op kattenbak zitten en soms uithalen als er 1 op wilt.
Op de krabpaal liggen tussen de andere, terwijl die dat niet ok vinden dat hij zo dichtbij komt.

Zorro gaat dan blazen en grommen maar haalt niet uit. Houd ook echt niet op tenzij Kenzo weggaat.

Kenzo trekt zich er niets van aan, moet ik hem dan alsnog weg halen? Vrees dat als ik niets doe dat het dan wel knokken word.

Soms is het al soort voorgekomen ze uithalen naar elkaar , zonder dat ze mekaar hebben geraakt..

Mica , een vrouwtjes die soms fel kan zijn, een keer wou mijn kat de krabpaal op maar achtervolgde zij hem en mepte naar zn staart terwijl hij niets verkeerd deed :-(

Soms is Kenzo speels en wil hij aandacht van andere dan loopt ( soms rent) hij ze achterna.

Met al deze scenarios zijn wij genoodzaakt om hem boven te zetten ( met natuurlijk zijn bak, eten en drinken) als wij beide boodschappen moeten doen of een dagje weg zijn of wat dan ook.

Kenzo houd zich best koest, alleen soms zoekt hij toenadering en de andere zijn er dan blijkbaar nog niet aan toe. :eshifty:
Plus dat hij soms van de krabpaal afmoet, om hem dan boven te krijgen of de gang, dat lukt echt alleen met natvoer, optillen moet ik niet doen want dan gaat hij blazen en grommen.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kat mee naar vriend

Bericht door nellebel »

ik zou mijn kat al die stress niet aandoen voor 2a 3 weken. ik zou dit alleen doen als jullie echt gaan samenwonen en het voor vast is. laat hem dan die periode zijn eigen plekje boven hebben.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
KitteKatje
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 jun 2020 22:11

Re: Kat mee naar vriend

Bericht door KitteKatje »

Hij kan altijd naar boven, als hij dat wilt. Dan doen we simpel de deur dicht en kunnen de andere niet naar boven.
We laten er ook niet al te lang tussen zitten, doen het met iedere lange vakantie die we hebben.

Alleen weekend vinden we te kort.
Plaats reactie