Mijn kat loopt en beweegt niet goed.

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Plaats reactie
Aal
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jan 2024 09:24

Mijn kat loopt en beweegt niet goed.

Bericht door Aal »

Sinds gisteren doet mijn kat heel rare bewegingen met zijn staart en loopt niet goed, steeds bij een beetje lopen zwaait hij zijn staart hard van links naar rechts en wikkelt hij zijn staart om zich heen.
Mijn kat is een binnenkat en hij is niet gevallen of zich ergens gestoten, enige hoogte waar hij komt is zijn kattenpaal van 1.5m hoog in huis.

Hierbij heb ik 2 videos geupload van zijn bewegingen.

https://www.veed.io/view/3873a086-431f-4f12-9ef8-3baba48eb34f?sharingWidget=true&panel=

https://www.veed.io/view/2b8538af-48d3-4599-bcfa-21d6afc5e889?sharingWidget=true&panel=

Ik zie dat hij veel pijn heeft.
Hij eet en drinkt ook niet goed sinds gisteren.

Dierenarts is pas maandag open en ik kan hem tot dan niet helpen, ik kan het niet aanzien dat hij zo veel pijn heeft.
Iemand die mij weet wat het kan zijn? Of zoiets heeft meegemaakt.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Mijn kat loopt en beweegt niet goed.

Bericht door Rik »

Aal schreef: 28 jan 2024 09:42 Dierenarts is pas maandag open en ik kan hem tot dan niet helpen, ik kan het niet aanzien dat hij zo veel pijn heeft.
Videos zijn niet publiek dus niet te bekijken (kun je instellen per video).

Maar uit de omschrijving lijkt mij dit wel een spoedje.
Je zegt dat hij pijn heeft... Laat je hem dan tot maandag pijn leiden :shock:

Er is altijd ergens een nood/spoed dierenarts beschikbaar (maar dat kost wel een stuk meer).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
cerna
Poema
Poema
Berichten: 322
Lid geworden op: 27 aug 2023 15:00

Re: Mijn kat loopt en beweegt niet goed.

Bericht door cerna »

Eens met Rik. Je laat je kat met pijn niet tot maandag wachten.
Wanneer het goed is kun je je eigen dierenarts bellen en dan hoor je op het bandje wie weekenddienst heeft en dan zo snel mogelijk een afspraak maken.
Wij kunnen namelijk vanaf een afstand niet beoordelen wat je kat heeft. Dat kan alleen een dierenarts.
Groetjes, Annet, Milka 15, Luna 10, Jip 6, Yarah 1
ZL Minoes, Moerka, Chatoel, Flora, Tabitha, Shura, Tara, Cochi, Cerná, Amber, Noa, Laila
Aal
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jan 2024 09:24

Re: Mijn kat loopt en beweegt niet goed.

Bericht door Aal »

Sorry voor de late reactie.
Omdat het geen levensbedreigende situatie is kunnen ze niet veel betekenen. Hij lijkt nu iets beter.

Hierbij nogmaals een link van de video.

https://photos.app.goo.gl/QXgQosys89zfjqVr9

https://photos.app.goo.gl/e5Eyarcu6g4hYFnd8
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Mijn kat loopt en beweegt niet goed.

Bericht door Rik »

Hoe weten ze dat het niet levensbedreigend is?
Hebben ze de filmpjes gezien?
Ze laten een kat met pijn toch niet lopen?
(Ik zou daar geen genoegen mee nemen.)

Gaat ie nog gewoon naar de kattenbak?
En eet ie nog gewoon (want een kat die niet eet is ook een levensbedreigende situatie voor de meeste spoeddiensten)

En omdat ie direct gaat zitten (dacht ik aan misschien iets met ontlasting).

Of volle anaalklieren. Maar ik ben geen expert.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Aal
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jan 2024 09:24

Re: Mijn kat loopt en beweegt niet goed.

Bericht door Aal »

Ze hebben de filmpjes niet gezien.

Hij gaat wel naar de kattenbak om te plassen drinken doet hij wel.
Hij heeft wel handjevol brokjes gegeten uit mijn hand(niet vanzelf uit de voerbak) in de middag en net half uur geleden.

Ontlasting heeft hij sinds gisteravond niet gedaan bijna 24 uur. Hij had hiervoor wel 4/5 dagen diarree en hebben daarvoor probiotica gekregen.

Ik zit ook al aan anaalklieren te denken omdat hij steeds zit en over vloer schuift. Maar de rare bewegingen met de staart weet ik het ook niet meer en kan er niets van terug vinden.
Gebruikersavatar
cerna
Poema
Poema
Berichten: 322
Lid geworden op: 27 aug 2023 15:00

Re: Mijn kat loopt en beweegt niet goed.

Bericht door cerna »

Volgens mij heeft zijn rechterheup een dreun gehad want daar zie ik duidelijk reactie wanneer je er op drukt en ook trekt hij met zijn rechterachterpoot.
Die staartbewegingen hebben denk ik niets te betekenen. Dat is agitatie omdat er iets aan de hand is wat niet normaal is.

Ik zou in ieder geval morgen naar de dierenarts gaan en het niet blijven aanzien want hij zit duidelijk niet goed in zijn vel.
Groetjes, Annet, Milka 15, Luna 10, Jip 6, Yarah 1
ZL Minoes, Moerka, Chatoel, Flora, Tabitha, Shura, Tara, Cochi, Cerná, Amber, Noa, Laila
Plaats reactie