Kat met stomatitis? Of toch nog ander bijkomend probleem? Kauwspiermyositis??

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Tinkerbell2024
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 31 dec 2023 19:32

Re: Kat met stomatitis? Of toch nog ander bijkomend probleem? Kauwspiermyositis??

Bericht door Tinkerbell2024 »

Anne schreef: 03 jan 2024 10:18 Ik ben het eens met Annet
Hier verschillende katten opgeknapt na dwangvoeren
Op een normale manier, dus niet hardhandig en respect naar het dier toe
Maar inderdaad niet elke kat is daar geschikt voor
Als jij nu al weet dat dat een helle strijd wordt en je kat zich gaat verstoppen en andere stress reacties laat zien dan moet je dat ook respecteren

Weet echter wel dat als een kat bitter weinig eet de kat zich alleen maar beroerder gaat voelen en uit misselijkheid niet meer uit zich zelf wil eten

Jouw laatste post vind ik op dat gebied zorgwekkend
Ik hoop dat je vandaag een goed gesprek hebt met je dierenarts, wat voor opties er nog zijn en dat je met liefde voor je kat de juiste beslissing kunt nemen

Veel kracht voor jullie
Ik had m'n laatste post verstuurd voor ik de jouwe had gelezen.
Bij Jenny lukt het inderdaad echt niet om haar te dwangvoeren. Als het een mogelijkheid was, zou ik het zeker doen, maar het is een te grote strijd, ze heeft gewoon teveel pijn bij het slikken.
Ik besef ook dat, wanneer ze weinig eet, ze zich alleen maar slechter gaat voelen, maar ik ben zowat ten einde raad. Ik wil haar alles aanbieden om het eten voor haar zo comfortabel, gevariëerd en zo lekker mogelijk te maken (iets wat ze vandaag graag lust, wil ze de dag erop meestal niet meer). Ze heeft wel zin, begint vol goeie moed te eten, van een lepel of van m'n vinger likken, lukt soms nog beter dan uit een bakje, maar na enkele happen stopt ze weer omwille van de pijn.
Ik hoop straks nog een andere optie te horen van de dierenarts, maar ik vrees er een beetje voor, en raak ondertussen ook de moed een beetje kwijt :-(
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat met stomatitis? Of toch nog ander bijkomend probleem? Kauwspiermyositis??

Bericht door Rik »

Tinkerbell2024 schreef: 03 jan 2024 10:37 Ik begrijp dat spuitjevoeren voor jouw katten wel een oplossing was. Voor Jenny is het echt onmogelijk om te doen.
Dat is het verschil tussen spuitjevoeren en dwangvoeren denk ik dan altijd.
Tinkerbell2024 schreef: 03 jan 2024 10:37 Wanneer ze haar metacam krijgt, moet mijn vriend haar ingewikkeld in een dekentje vasthouden,
Waarom is er dan niet gekozen voor een langdurende injectie? (en liefst een andere pijnstiller maar dat even terzijde)
Tinkerbell2024 schreef: 03 jan 2024 10:37 Toch blijft de twijfel, en vind ik het ontzettend moeilijk om de knoop door te hakken, en hoop ik toch ergens nog op een klein mirakel :-(
Als ze niet eet dan zal die beslissing over niet al te lange tijd ook niet meer bij jou liggen.

Sterkte.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Tinkerbell2024
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 31 dec 2023 19:32

Re: Kat met stomatitis? Of toch nog ander bijkomend probleem? Kauwspiermyositis??

Bericht door Tinkerbell2024 »

cerna schreef: 03 jan 2024 09:07 Ik wilde je net adviseren dat spuitjevoeren ook een optie is wanneer ze zo slecht eet, maar ik lees nu dat je dat een grens vindt. Jammer want spuitjevoeren hoeft helemaal geen "spuit in haar bek rammen" te zijn.
Ik ben 13 jaar geleden met spuitjevoeren begonnen bij een jonge kat (de kat met stomatitis die 5 weken metacam heeft gehad en daarna waren haar nieren aan gort) met nierfalen en dat was in het begin lastig omdat ik onhandig was en Noa ook niet echt mee wilde werken, maar het was geen "rammen". Noa was 3 en opgegeven, maar dankzij het spuitjevoeren heb ik haar nog 4,5 jaar aan de gang kunnen houden en niemand die aan haar kon zien of aan haar gedrag kon merken dat ze nierpatiënt was.

Toen in 2021 bij onze Amber (toen 16) nierfalen werd geconstateerd en Amber het nierdieet ook niet wilde, ben ik weer gaan spuitjevoeren en daardoor heeft Amber nog ruim 1,5 jaar een fijn leven gehad.
En nu zit ik met Milka (15) die sinds mei nierfalen heeft en altijd al erg kieskeurig was met het eten en natuurlijk (ik had niet anders verwacht :smile: ) zelf geen nierdieet wilde eten. Bij haar had ik zo mijn twijfels of spuitjevoeren wel zou lukken, maar vanaf dag 1 ging dit prima zolang ik het maar rustig doe en stop wanneer ze aangeeft dat ze genoeg heeft (ze krijgt 3x daags 6 spuitjes van 5 ml. en eet daarnaast haar vertrouwde voer). Dan gaan we een kwartiertje later verder en eet ze het lekker op.
Hier kun je zien welke soort spuitjes ik geef: viewtopic.php?f=57&t=36433&start=15

Metacam kan de eetlust trouwens ook negatief beïnvloeden.
Ik had op jouw post gereageerd maar blijkbaar heb ik iets verkeerd gedaan want zie 'm niet. Ik ga er straks terug op antwoorden want ben nu aan het werk ;)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat met stomatitis? Of toch nog ander bijkomend probleem? Kauwspiermyositis??

Bericht door Rik »

Tinkerbell2024 schreef: 03 jan 2024 10:51 Ik had op jouw post gereageerd maar blijkbaar heb ik iets verkeerd gedaan want zie 'm niet. Ik ga er straks terug op antwoorden want ben nu aan het werk ;)
Jawel hoor. Je reactie op die post staat op vorige pagina (onderaan pagina 1).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Tinkerbell2024
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 31 dec 2023 19:32

Re: Kat met stomatitis? Of toch nog ander bijkomend probleem? Kauwspiermyositis??

Bericht door Tinkerbell2024 »

Rik schreef: 03 jan 2024 10:53 Jawel hoor. Je reactie op die post staat op vorige pagina (onderaan pagina 1).
Haha, ja, ik zie het nu ook ;-)
Tinkerbell2024
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 31 dec 2023 19:32

Re: Kat met stomatitis? Of toch nog ander bijkomend probleem? Kauwspiermyositis??

Bericht door Tinkerbell2024 »

Rik schreef: 03 jan 2024 10:47 Dat is het verschil tussen spuitjevoeren en dwangvoeren denk ik dan altijd.
Ja, inderdaad, bij haar zou er geen sprake zijn van spuitjevoeren maar sowieso dwangvoeren, en dit zou dan niet met het nodige respect naar het dier toe zijn, zoals iemand vermeldde (kan nu niet direct zien wie), maar dan zou het m.i. bijna om dierenmishandeling gaan, en dat wil ik niet.
Rik schreef: 03 jan 2024 10:47 Waarom is er dan niet gekozen voor een langdurende injectie? (en liefst een andere pijnstiller maar dat even terzijde)
Ze heeft eerder al cortisoneinjecties gehad om de 3w, die uiteindelijk niet meer het gewenste effect hadden. Bij de start van Metacam heeft ze éénmalig een dubbele injectie gekregen, wat het meteen goed op gang heeft geholpen. Helaas ook maar met tijdelijk effect.
Aan wat voor andere pijnstiller denk je nog dan? Er is ook sprake geweest van morfine, maar dat leek niet echt een optie omwille van de waarschijnlijke bijwerkingen
Rik schreef: 03 jan 2024 10:47 Als ze niet eet dan zal die beslissing over niet al te lange tijd ook niet meer bij jou liggen.
:-(
Rik schreef: 03 jan 2024 10:47 Sterkte.
Dankjewel :-(
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat met stomatitis? Of toch nog ander bijkomend probleem? Kauwspiermyositis??

Bericht door Rik »

Tinkerbell2024 schreef: 03 jan 2024 12:12 Aan wat voor andere pijnstiller denk je nog dan? Er is ook sprake geweest van morfine, maar dat leek niet echt een optie omwille van de waarschijnlijke bijwerkingen
Ik dacht inderdaad een een of andere opioïde. Ik weet niet of er misschien van NSAID's ook nog andere injectie mogelijkheden zijn.

Als ze de afgelopen dagen niet of nauwelijks gegeten heeft dan zou je inderdaad snel de beslissing moeten maken. Je zou kunnen vragen of de dierenarts nog een idee heeft (e.v. van een langdurende injectie tegen de pijn) dat je het nog een paar dagen aan kunt zien. Maar dan zal ze daarna wel direct moeten gaan eten. Doet ze dat niet (zelfs met pijnstilling), ja, dan ligt die beslissing wel voor de hand (zeker ook omdat narcose en opnieuw controleren schijnbaar niet kan).

(Uiteraard zal de dierenarts er ook niet op zitten wachten om een, hoewel risicovolle, narcose te doen en eventueel te ontdekken dat hij wortels gemist heeft :-( )
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
cerna
Poema
Poema
Berichten: 322
Lid geworden op: 27 aug 2023 15:00

Re: Kat met stomatitis? Of toch nog ander bijkomend probleem? Kauwspiermyositis??

Bericht door cerna »

Ja, ik snap het wel, maar (ja sorry, toch een maar)die pijn zal er niet zijn wanneer ze metacam heeft gehad en het is wel belangrijk dat ze blijft eten.

Noa was ook een fel poesje en in het begin moest mijn man haar heel goed vasthouden en zat er meer voer op Noa's rug dan in Noa's mondje. Ja, dat was stressvol. Zowel voor haar als voor mij, maar ik kon een driejarige kat toch niet zomaar laten gaan? Na een week verzette ze zich niet meer, kroop niet meer weg en het voeren ging gemakkelijker. En wat belangrijker was: Noa knapte op en werd weer de Noa van voor de metacam en operatie. En daar deed ik het voor.
En na een week of 6 wist Noa niet meer beter: katten aten hun natvoer dmv een spuitje. Soms sprong ze zelfs op het aanrecht wanneer ik bezig was met de voorbereiding.
En Milka rent al voor mij uit naar de stoel zodra ik met de spuitjes kom. "Ha, lekker eten".

Maar iedere kat is verschillend en er zijn katten die zo in paniek raken zodra je iets van hen wilt (onze Luna is ook zo) dat het echt niet meer diervriendelijk is om toch iets te proberen.
Maar ik zou het wel proberen want 14 is toch ook nog niet zo verschrikkelijk oud en wanneer je kleine spuitjes gebruikt zonder punt (zoals op de foto's) en niet van die joekels die een dierenarts gebruikt, dan hoeft de bek maar ietsje open en wanneer je dan zachtjes tegen haar praat......... Ik weet het niet, ken jouw kat niet, maar wanneer je zegt dat je alle mogelijkheden geprobeerd wilt hebben, dan is dit toch een mogelijkheid.
Net als de Mercurius Corrosivus want ook al geloof je er niet in, het helpt wel en katten kunnen niet veinzen :smile:
Groetjes, Annet, Milka 15, Luna 10, Jip 6, Yarah 1
ZL Minoes, Moerka, Chatoel, Flora, Tabitha, Shura, Tara, Cochi, Cerná, Amber, Noa, Laila
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Kat met stomatitis? Of toch nog ander bijkomend probleem? Kauwspiermyositis??

Bericht door Synemios »

Ik haak even in op andere pijnstillers, gabapentine is al genoemd, verder zou je kunnen denken aan buprecare (temgesic= buprecare).

Beiden mag je samen met prednison geven.

Maar wordt er nu dan helemaal geen pijnstilling gegeven?

Ik begrijp ook niet dat die artsen daar dan niet mee komen, en überhaupt niet op het idee gekomen zijn om al veel eerder foto's te maken.
als ze eenmaal stoppen met eten gaan ze zich alleen maar zieker voelen.
En ik gooi zelfs brokken door de blender met water als het moet.
Ik weet van trovet de unique protein dat die echt wel glad wordt door de blender, flink water erbij, in ieder geval de konijn.
Maar ik zou nu denk ik eerst iets van RC recovery of Hills A/D geven, daar hebben ze minder van nodig, en dat vinden ze vaak lekker dus als je dat vloeibaar maakt misschien wil ze dat dan wel en dan daarna eventueel hypoallergeen voer proberen.

Je zou ook nog kunnen mailen naar die praktijk waar ik die link van gegeven heb, misschien hebben die nog advies/ideeën.
Heb je de 2nd opinion echt ook in een andere praktijk laten doen?

Mocht je besluiten toch foto's te laten maken dan zou ik echt naar een andere praktijk gaan en het liefst naar een echte tandarts.

En eventuele bijwerkingen? ze zeggen zelf dat het gaat om palliatieve zorg.

https://www.medpets.nl/trovet-unique-pr ... t-hond-kat
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat met stomatitis? Of toch nog ander bijkomend probleem? Kauwspiermyositis??

Bericht door Rik »

Synemios schreef: 03 jan 2024 15:11 Mocht je besluiten toch foto's te laten maken dan zou ik echt naar een andere praktijk gaan en het liefst naar een echte tandarts.
Op een gegeven moment zal het ook te laat zijn om nog foto's te laten maken. Een kat verzwakt behoorlijk snel bij het niet eten. En als er dan ook nog een onregelmatige hartslag speelt, dan zal een narcose voor foto's ook een probleem kunnen zijn.

Hopelijk zou het dan dus nog niet te laat zijn, mocht dat besloten worden.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Kat met stomatitis? Of toch nog ander bijkomend probleem? Kauwspiermyositis??

Bericht door Synemios »

Ja klopt helaas Rik.

Ik ben bezig Indy's topic door te spitten in de hoop dat ik nog op andere ideeën kom omdat Indy ook FCGS had.
Uiteindelijk kreeg zij eerst onsior, en ab, toen prednison en gabapentine en dat laatste hielp het beste.
Maar ja de ene kat is de andere niet en wij wisten zeker dat er niets was achter gebleven.

Tinkerbell: Misschien heb je nog iets aan deze info:

https://www.dierengebit.nl/kat/kat-slij ... titis-fcgs

https://dierenkliniekgo.nl/katten/chron ... titis-kat/
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Tinkerbell2024
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 31 dec 2023 19:32

Re: Kat met stomatitis? Of toch nog ander bijkomend probleem? Kauwspiermyositis??

Bericht door Tinkerbell2024 »

Dankjewel allemaal voor alle reacties, het medeleven en meedenken voor een oplossing. Vind ik echt hartverwarmend, vooral omdat ik nieuw ben op het forum.

Vanmiddag heb ik telefonisch contact gehad met de DA(de tweede) en een aantal mogelijkheden die jullie aangeven besproken. Morgen ga ik er met Jenny opnieuw langs, hopelijk kan ze met een andere pijnstiller toch weer terug iets meer eten en weer wat aansterken.

Even enkele antwoorden nog op jullie reacties;
@Rik: De mogelijkheid van de narcose om foto's te nemen is besproken en niet aan te raden, omwille van het onregelmatige hartritme, en zeker nu gezien haar verzwakte toestand. (de tanden werden verwijderd door de andere DA).
Morgen gaat, na evaluatie van haar toestand, verder worden bekeken wat ze nog van pijnstilling kan krijgen.
Gabapentine werd besproken en is een mogelijkheid, al denkt de DA dat de pijn/ontsteking zich niet thv evt resten van de getrokken tanden situeert, maar echt aan de overgang onderkaak/bovenkaak. Jenny laat immers toe dat ik wrijf over haar lippen, onderkaak. Moest de pijn zich daar situeren zouden we verwachten dat ze hierop zou reageren.
Moest het toch zo zijn, zou de gabapentine moeten helpen, is het niet zo, zou de gabapentine wel kunnen helpen om te pijn als minder erg te ervaren.
Probleem is hierbij dat het capsules zijn die oraal moeten gegeven worden, en ze momenteel weinig eet.
Een injectie met dubbele dosis metacam heeft vorige keer goed geholpen om haar weer op gang te krijgen, dus dit wordt nu ook overwogen.

@Cerna: Zelfs met het toedienen van metacam heeft ze momenteel veel pijn bij het eten :-(
In het begin werkte het goed, maar nu blijkbaar niet meer. Ik durf ook niet met zekerheid zeggen dat ze alles binnen krijgt, aangezien het toedienen zo moeilijk gaat.
Ik heb je foto's van de spuitjes bekeken, interessant om te zien hoe je het doet, en goed dat het zo goed werkt bij jouw katten, maar ik weet dat dit sowieso bij haar niet zou lukken (heb het overigens wel al es geprobeerd maar zonder succes).
De Mercurius Corrosivus ga ik ook verder bekijken, afhankelijk van het resultaat van de afspraak van morgen.
Ik heb trouwens ook een kat gehad die Noa noemde (dochter van Jenny) maar helaas op een keer verdwenen en nooit meer terug gezien.

@Synemios: Momenteel krijgt ze enkel Metacam (dagelijks oraal toegediend). Morgen gaat het geven van gabapentine of een andere pijnstilling worden bekeken.
Ik ga morgen terug naar DA2. DA1 heeft de tanden getrokken, ik kom er al +15j en ben er over 't algemeen heel tevreden over, maar ga nu even door met DA2, omdat ik haar aanpak net iets zachter vind, en me meer gesteund voel in mijn gevoelens/twijfels. Ik heb nu het gevoel, zeker als ik jullie reacties lees, dat DA1 haar te vroeg heeft afgeschreven omwille van haar leeftijd.
De hypoallergene voeding ga ik zeker morgen ook bespreken en verder bekijken.
Er zijn eerder met DA2 ook nog andere pijnbestrijdingen besproken geweest (oa morfine ea), wanneer ik dan spreek over bijwerkingen waar ik liever voor pas, heb ik het over bijwerkingen op korte termijn, veranderingen en karakter/duizeligheid, ontlasting niet meer kunnen ophouden,... (weet niet meer precies welke bijwerkingen bij welke medicijnen hoorden, maar die vielen voor mij onder de categorie: not done). Als ik mijn kat niet meer herken, vind ik haar leven ook niet kwalitatief meer, en dan stop ik er liever mee (hoe hard ook)

Ik heb een aantal van de links die jullie doorstuurden al bekeken, en bekijk de rest zeker ook nog.

Oh ja, en de kauwspiermyositis waar ik het over had in mijn eerste post, lijkt haar heel onwaarschijnlijk, aangezien het heel zeldzaam is bij katten, en het ook zou moeten verholpen zijn met de cortisone die ze al heeft gekregen.

Dankjewel allemaal, dankzij jullie heb ik toch weer de moed gekregen om er voor blijven te vechten :)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Kat met stomatitis? Of toch nog ander bijkomend probleem? Kauwspiermyositis??

Bericht door Synemios »

Elke kat is anders, buprecare, gabapentine heb ik hier bij diverse katten gegeven en ik heb er gelukkig geen nare bijwerkingen van gemerkt.
Je kunt toch meteen stoppen zodra je dat merkt? bijwerkingen verdwijnen dan ook snel.
Misschien werkt het gewoon goed zonder al die bijwerkingen.

Indy ging na de combi gaba en pred weer eten, en ik begrijp je wel hoor, ik vond het ook afschuwelijk toen iets in haar bekje te moeten doen, onze dierenarts had een suspensie voor haar gemaakt maar gelukkig werkte de jellysnacks hier goed, daar deden we het door heen.

Ze moet gaan eten en de metacam heeft ook not done bijwerkingen en werkt blijkbaar niet goed genoeg maar soms moet je keuzes maken.

Er schiet mij iets te binnen, Is er onsior overwogen? helaas zijn dat wel pilletjes.
Bij sommige katten werkt een andere nsaid weer net wat beter en andersom.

Fijn dat je de moed weer gevonden hebt
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Tinkerbell2024
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 31 dec 2023 19:32

Re: Kat met stomatitis? Of toch nog ander bijkomend probleem? Kauwspiermyositis??

Bericht door Tinkerbell2024 »

Zoals gezegd ben ik gisteren met Jenny terug langs de dierenarts geweest. Dit is wat ze nu van medicatie krijgt.

* Ze heeft opnieuw een injectie (dubbele dosis) Metacam gehad, dit heeft haar weer even een boost gegeven.
Ik blijf doorgaan met de Metacam - ik merkte gisteren een duidelijk verschil toen ik 's ochtends de dagelijkse Metacam niet had gegeven (omdat ik in de namiddag naar de DA zou gaan). Waar ik het idee had dat de Metacam z'n werk niet (goed) meer deed, zag ik dat de pijn nog veel erger was toen ze het 's ochtends niet had gekregen.
* Bijkomend geef ik ze nu Gabapentine. De DA vermoedt dat haar pijn niet van die oorsprong is waar de Gabapentine voor aangewezen is. Maar het zou haar wel kalmeren en het bewustzijn van de pijn kunnen verminderen waardoor die draaglijker wordt, dus in die zin wellicht wel nuttig.
* Ik geef ze als aanvullend voer nu Trovet Recovery Liquid, wat ook als sondevoeding wordt gebruikt. Dit is voor haar geschikt omdat het heel vloeibaar is. Hier zou ze ook van aansterken. Dit kan ik evt ook gebruiken om de Gabapentine in een spuitje mee te geven indien het anders niet lukt.
* Ook Mirataz blijf ik ze geven om de eetlust te stimuleren.

Andere mogelijkheden die jullie suggereerden zijn ook bekeken, maar bovenstaande lijkt volgens de DA voor haar momenteel de beste behandeling. Andere suggesties bleken in meer of mindere mate geschikt om verschillende redenen - ik ga nu niet in detail toelichten waarom wel of niet, belangrijkste is dat ze nu bijkomende medicatie krijgt die haar hopelijk wel helpt.

Over het effect tot nu toe kan ik momenteel nog niet zoveel zeggen. Ze heeft gisteren al beter gegeten, en ook vanmorgen heeft ze al wat gegeten. Het is tot nu toe al gelukt om de Gabapentine te geven in het voer dat ze heeft gegeten, hopelijk blijft het op deze manier lukken.

Het gaat dus weer terug de goeie richting uit, al blijft ze verzwakt, en blijft die DA herhalen dat ik het moet zien als palliatieve behandeling. Maar elke dag gewonnen, is een dag gewonnen :) (en stiekem blijf ik nog op een mirakeltje hopen ;) )
Bedankt allemaal voor jullie input, ik appreciëer het heel erg :smile:
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kat met stomatitis? Of toch nog ander bijkomend probleem? Kauwspiermyositis??

Bericht door Anne »

Wat fijn om te horen dat er hoop gloort aan de horizon :-P
Ik ga duimen dat het nu goed gaat dank zij de gabapentine, de metacam en de sondevoeding🙏
Hopelijk knapt ze snel op!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie