Niet eten maar niks te vinden

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gebruikersavatar
cerna
Poema
Poema
Berichten: 322
Lid geworden op: 27 aug 2023 15:00

Re: Niet eten maar niks te vinden

Bericht door cerna »

Ik stuur je een PB
Groetjes, Annet, Milka 15, Luna 10, Jip 6, Yarah 1
ZL Minoes, Moerka, Chatoel, Flora, Tabitha, Shura, Tara, Cochi, Cerná, Amber, Noa, Laila
Gebruikersavatar
cerna
Poema
Poema
Berichten: 322
Lid geworden op: 27 aug 2023 15:00

Re: Niet eten maar niks te vinden

Bericht door cerna »

cerna schreef: 29 dec 2023 12:04 Ik stuur je een PB
Wel graag reageren voor 17.00 uur want dan wordt bij ons de bus geleegd en daarna gaat hij dicht ivm vuurwerk tot dinsdagmorgen.
Groetjes, Annet, Milka 15, Luna 10, Jip 6, Yarah 1
ZL Minoes, Moerka, Chatoel, Flora, Tabitha, Shura, Tara, Cochi, Cerná, Amber, Noa, Laila
Guusje + Siep
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 dec 2023 16:44

Re: Niet eten maar niks te vinden

Bericht door Guusje + Siep »

Heb gereageerd!
Gebruikersavatar
cerna
Poema
Poema
Berichten: 322
Lid geworden op: 27 aug 2023 15:00

Re: Niet eten maar niks te vinden

Bericht door cerna »

Ik zag het en heb ook alweer gereageerd. De Mirtzapine zit in de brievenbus.

Spuitjevoeren:

Het voer op vladikte
Afbeelding

Punten van de spuitjes verwijderen
Afbeelding

Spuitje vullen
Afbeelding

Ongeveer 6 à 8 spuitjes voorbereiden (beginnen met 2 spuitjes ivm evt. misselijkheid. Half uurtje wachten en wordt er niet gespuugd dan weer 2 en een half uur later weer. Gaat dit allemaal goed dan kun je - wanneer de kat mee wenst te werken - 6 spuitjes per keer geven en dat 4x per dag of 8 spuitjes 3x per dag)
Afbeelding

Je moet voor jezelf een manier vinden die voor jullie beide het beste werkt en het minste stress geeft.
Bij onze eerste kat, Noa, die ik moest spuitjevoeren deed ik het op het aanrecht en hield mijn man haar losjes aan de achterkant vast zodat ze niet naar achteren kon kruipen want hoe steviger je vast houdt, hoe meer verzet van de kat. De kop houd ik ook altijd heel losjes vast en ik open de mond met de wijsvinger, maar ik heb katten die goed meewerken en heb inmiddels 13 jaar ervaring. Ik geef 1 spuitje in drie keer zodat de kat zich niet verslikt of de helft weer uit het bekje loopt.
Bij Amber en nu met Milka doe ik het in een stoel met hoge zijleuningen waardoor ik het alleen kan doen (maar je moet maar net toevallig zo'n stoel hebben :smile: ).

Maar dit spuitjevoeren is een noodoplossing om Oud en Nieuw door te komen. Eet ze daarna nog niet uit zichzelf dan moet er verder gekeken worden naar de oorzaak.
Groetjes, Annet, Milka 15, Luna 10, Jip 6, Yarah 1
ZL Minoes, Moerka, Chatoel, Flora, Tabitha, Shura, Tara, Cochi, Cerná, Amber, Noa, Laila
Gebruikersavatar
cerna
Poema
Poema
Berichten: 322
Lid geworden op: 27 aug 2023 15:00

Re: Niet eten maar niks te vinden

Bericht door cerna »

Roland: wat is dit een handig systeem om foto's te plaatsen. Had je veel eerder moeten doen :-P
Bedankt!
Groetjes, Annet, Milka 15, Luna 10, Jip 6, Yarah 1
ZL Minoes, Moerka, Chatoel, Flora, Tabitha, Shura, Tara, Cochi, Cerná, Amber, Noa, Laila
Guusje + Siep
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 dec 2023 16:44

Re: Niet eten maar niks te vinden

Bericht door Guusje + Siep »

Dank voor alle tips! Ze is nog steeds niet van plan te eten dus ik ga aan de slag met alle tips en tricks.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Niet eten maar niks te vinden

Bericht door Synemios »

Onze dierenarts schrijft ook de pilletjes voor i.p.v de zalf om dezelfde redenen die Annet al aangaf.
Heel veel sterkte, hopelijk gaat ze toch zelf eten en ik hoop dat het in jullie omgeving rustig is met vuurwerk want ook die onrust helpt bij sommige katten niet mee.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Niet eten maar niks te vinden

Bericht door castratenkoor »

Ook ik doe aan spuitje-voeren. Maar ik doe het met de hele spuit dus met het tuitje er aan. Het handige vind ik juist dat je zo de bek niet open hoeft te doen. Het tuitje aan de zijkant in de bek net achter de hoektand. Ik voer Maks op deze manier 4 x daags dieetvoer. Na twee maanden zo voeren waren zijn leverwaardes sterk verbeterd, dus het werkt voor hem en mij.
Is niet met elke kat mogelijk, ik heb er 3 waarbij het zou kunnen en 3 waarbij het absoluut niet zou gaan.
Elke kat is anders en elk mens is anders, het is even een weg daarin vinden.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Guusje + Siep
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 dec 2023 16:44

Re: Niet eten maar niks te vinden

Bericht door Guusje + Siep »

Update Guusje : omdat ze nog steeds niets at toch maar gestart met de antibiotica. In de loop van de avond werd ze steeds levendiger, ze hing zelfs op een gegeven moment weer als vanouds in de kerstboom ( beetje jammer 😅)
Liep ook vaak naar de brokjes maar nog geen hap genomen, kwart bakje mousse met een spuitje gegeven en aan het eind van de avond at ze uit zichzelf een paar stukjes tartaar. Vanochtend liep ze blij mee naar de keuken en at alle saus en een paar stukjes vlees dus ze eet weer🎉. Duimen dat ze blijft eten vandaag, wat een opluchting
Gebruikersavatar
cerna
Poema
Poema
Berichten: 322
Lid geworden op: 27 aug 2023 15:00

Re: Niet eten maar niks te vinden

Bericht door cerna »

Dat is een eerste begin en hopelijk krijgt ze haar eetlust weer terug.
Wel fijn dat ze zo levendig is.
Had je al wel Mirataz in haar oor gesmeerd?

Ik duim mee en hoor graag van je of je de Mirtazapine ontvangen hebt.
Groetjes, Annet, Milka 15, Luna 10, Jip 6, Yarah 1
ZL Minoes, Moerka, Chatoel, Flora, Tabitha, Shura, Tara, Cochi, Cerná, Amber, Noa, Laila
Guusje + Siep
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 dec 2023 16:44

Re: Niet eten maar niks te vinden

Bericht door Guusje + Siep »

Ja, gisteren de Mirataz gesmeerd maar daar reageerde ze gisteren totaal niet op. Weet niet of dat lang duurt? Voor nu lijkt ze gewoon goed te reageren op de antibiotica.
Guusje + Siep
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 dec 2023 16:44

Re: Niet eten maar niks te vinden

Bericht door Guusje + Siep »

Guusje is weer helemaal de oude, eet de oren van mijn hoofd, sloopt weer van alles en is lekker actief. Het blijft een raadsel wat ze mankeerde
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Niet eten maar niks te vinden

Bericht door Rik »

Guusje + Siep schreef: 02 jan 2024 10:47 Het blijft een raadsel wat ze mankeerde
Toch hoogstwaarschijnlijk een buikgriepje (virusje of bacterie). Het lichaam werkt dat dan zelf weg.

(Het kan natuurlijk ook nog een haarbal zijn geweest die nu via de ontlasting verdwenen is maar ik gok op het eerste.)

Fijn :pdtura1:
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Niet eten maar niks te vinden

Bericht door Anne »

Dat is goed nieuws!!! :-P Fijn zo, een mooi begin van het nieuwe jaar :smile:
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
cerna
Poema
Poema
Berichten: 322
Lid geworden op: 27 aug 2023 15:00

Re: Niet eten maar niks te vinden

Bericht door cerna »

Hoera! Goed nieuws.
(heb je de Mirtazapine nog ontvangen?)
Groetjes, Annet, Milka 15, Luna 10, Jip 6, Yarah 1
ZL Minoes, Moerka, Chatoel, Flora, Tabitha, Shura, Tara, Cochi, Cerná, Amber, Noa, Laila
Plaats reactie