Gedrag kater

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Martin N
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 dec 2023 08:35

Gedrag kater

Bericht door Martin N »

Hoi, ik ben net nieuw op dit forum en heb een vraag. Ik heb een Britse korthaar kater van 15 maanden (gecastreerd met 5 maanden) en we hebben er een kitten, ragdoll kater van 3 maanden als gezelschap erbij gehaald. Nu zijn ze drie dagen samen en het gaat sinds de eerste meteen goed. S'nachts houden we ze nog apart ivm voeding. Nu kwam de Britse korthaar eigenlijk als we op de bank zaten bij me liggen, op schoot of naast me. Nu die kitten er is kijkt ie alleen nog maar naar de kitten om en ons laat ie links liggen. Is dit normaal in het begin?
Gebruikersavatar
cerna
Poema
Poema
Berichten: 322
Lid geworden op: 27 aug 2023 15:00

Re: Gedrag kater

Bericht door cerna »

Ik weet niet of dit normaal is, maar dat er gedragsverandering optreedt bij de kat die er het eerste was is wel redelijk normaal. Ze moeten toch allemaal weer hun plekje vinden en die nieuwe kat (hebben ze geen namen?) is natuurlijk veel interessanter dan een mens.
En Britjes zijn sowieso niet zo mensgericht is mijn ervaring. Een aai is wel aardig, met mij spelen ook, naast je komen liggen is soms leuk (ik had een Britje die wegging wanneer ik naast haar op de bank ging zitten),maar knuffelen of op schoot zitten is meestal een brug te ver. Maar het zijn geweldige katten!

Het ras heet trouwens Brits Korthaar. Iedere kortharige kat uit Groot-Brittannië is namelijk een Britse korthaar.
Groetjes, Annet, Milka 15, Luna 10, Jip 6, Yarah 1
ZL Minoes, Moerka, Chatoel, Flora, Tabitha, Shura, Tara, Cochi, Cerná, Amber, Noa, Laila
Martin N
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 dec 2023 08:35

Re: Gedrag kater

Bericht door Martin N »

Ze hebben inderdaad namen, de Brit had al een naam op zijn stamboom dus die hebben we zo gelaten, dat is Loeka en de Rag doll hebben we Jack genoemd. Het is ook een uitzondering op de regel inderdaad. We hebben Loeka op zijn karakter uit gekozen. Mijn vrouw werkt thuis dus lekker rustig. Maar vanaf de eerste dag al kwam ie op mijn schoot liggen, altijd lekker knuffelen en als ik uit mijn werk kwam wordt ik miauwend opgewacht. Maar alleen bij mij, mijn vrouw kreeg een beleeft koppie en mocht hem soms een aai geven. Dat doet ie nog wel allemaal maar niet meer op schoot. We hebben ook weer specifiek een ras uitgekozen die bij het rustige karakter van Loeka past. En het zal ook wel weer los lopen. Gister kwam hij me een gevangen muis brengen 🙂🙂
Plaats reactie