Kat kwijt in huis

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Spencer7
Kitten
Berichten: 0
Lid geworden op: 04 dec 2023 15:40

Kat kwijt in huis

Bericht door Spencer7 »

Hallo allemaal,

Gistermiddag heb ik mijn nieuwe kitten mee naar huis gebracht, vijf maandjes jong. Ze was eerst natuurlijk heel voorzichtig, maar savonds kwam ze al bij me op de bank liggen en snachts heeft ze in mijn bed geslapen. Toen ik wakker werd lag ze nog naast me, maar toen ik de douche uitkwam om 9u, was ze verdwenen. Ik heb haar sindsdien niet meer gezien, alles al vier keer overhoop gehaald. Ze kan niet naar buiten zijn geglipt, want alles zat nog op slot. Nu ben ik heel bang dat ze via een gaatje bij de radiator de muur is in geglipt, en nu ergens in het appartementencomplex de weg kwijt is. Heeft iemand tips?
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Kat kwijt in huis

Bericht door Asse-Poes »

Ohjee wat een nachtmerrie!

Een kat van 5 maanden is niet echt een ieniemini beestje meer, dus door een gaatje bij de radiator lijkt me stug.
Hoe groot is dat gaatje?

Katten kunnen we de meest rare verstopplekken vinden, wasmand, zelfs in de trommel van de wasmachine, tussen je kleding, in een keukenkastje.
Achter de boekenkast, achter de boeken in de boekenkast, in je dekbed, enz.

Rammelen met brokjes en "poes poes poessss" roepen helpt meestal wel. Ze gaat op x moment toch honger krijgen.
En anders toch voor de 5e keer kamer voor kamer afzoeken.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
OMH
Poema
Poema
Berichten: 276
Lid geworden op: 25 jan 2020 17:37

Re: Kat kwijt in huis

Bericht door OMH »

Heb je toevallig een of meer kasten met schuifdeuren? Ze zijn/waren er hier heel goed in om een klein kiertje te maken en er dan in te kruipen. Bovenop de schone handdoeken, op het ondergoed, overal op maar het liefst in donkere hoekjes.
Sterkte met zoeken en het liefst met vinden!
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Gebruikersavatar
cerna
Poema
Poema
Berichten: 322
Lid geworden op: 27 aug 2023 15:00

Re: Kat kwijt in huis

Bericht door cerna »

Hopelijk heeft Spencer7 het kitten teruggevonden want helaas wordt er weer eens een bericht geplaatst en dat was het dan.

Ik heb me voorgenomen om niet meer te reageren wanneer mensen niet de moeite nemen om nog een keer op de site te kijken (reageren hoeft dan niet eens al zou dat wel zo aardig zijn, maar alleen opnieuw inloggen is al voldoende).
Dus voor alle meelezers: plaats je een bericht wees dan ook zo beleefd om nog een keer te komen kijken want het is geen eenrichtingsverkeer.
Groetjes, Annet, Milka 15, Luna 10, Jip 6, Yarah 1
ZL Minoes, Moerka, Chatoel, Flora, Tabitha, Shura, Tara, Cochi, Cerná, Amber, Noa, Laila
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kat kwijt in huis

Bericht door nellebel »

onze gijs verstopte zich ook overal. hij bleek vaak onder het fornuis door te kruipen en dan achter de keukenkastjes te zitten.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Miloe
Lynx
Lynx
Berichten: 158
Lid geworden op: 09 mei 2023 15:56
Locatie: Groningen

Re: Kat kwijt in huis

Bericht door Miloe »

Onze kitten Poekie was ooit ook ineens kwijt. We hadden zelfs het hele interieur aan kant, inclusief de banken. Bleek ze te slapen tussen wat kleren en keek ze ons verbaast aan van waar hebben jullie last van :lol:

Gewoon heel goed zoeken en hopelijk is ie al terecht natuurlijk.
Cats choose us; we don't own them.

~ Kristin Cast
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Kat kwijt in huis

Bericht door Asse-Poes »

Miloe schreef: 07 dec 2023 12:09

en hopelijk is ie al terecht natuurlijk.
Dat gaan we dus niet meer horen van Spencer 😞
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Plaats reactie