Hoesten/ moeilijke ademhaling

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Plaats reactie
Shei
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 dec 2023 08:07

Hoesten/ moeilijke ademhaling

Bericht door Shei »

Hallo allemaal, mijn kat is enkele dagen overleden. Het zit mij toch niet zo lekker als ik denk aan de manier waarop. Vorige week donderdag begon mijn kat plots moeilijk te ademen. Het was een soort hoesten en willen overgeven tegelijkertijd. Ik heb haar vrijdag dan ook naar de dierenarts gebracht, na een onderzoek dachten ze dat het een haarbal was. In het weekend ging het dan ook beter, tot ze plots woensdag opnieuw een aanval kreeg. Ik heb een filmpje naar de dierenarts gestuurd en ik moest haar opnieuw brengen. Ze hebben haar onder narcose gedaan en ze heeft een hartstilstand gekregen, maar hebben haar kunnen reanimeren. Vervolgens hebben ze haar aan de beademing gelegd en is ze alsnog na enkele uren overleden. Nu kan ik het heel moeilijk loslaten, aangezien mijn kat mijn alles is. Ik vind op verschillende websites soortgelijke verhalen terug en volgens mij had mijn kat astma gekregen. Ik versta niet hoe de dierenarts dit niet gezien heeft de vrijdag en of mijn kat niet overleden is ten gevolge van de hartstilstand. Hierdoor hebben de longen een tijdje geen zuurstof gehad en aangezien ze al astma had, is dat volgens mij fataal afgelopen. Ik heb zoveel spijt dat ik haar naar de dierenarts gebracht heb en ik kan het maar niet loslaten.
Simone99
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 dec 2023 06:27

Re: Hoesten/ moeilijke ademhaling

Bericht door Simone99 »

Hoi,

Ik kan je geen antwoord geven op je vragen helaas. Ik herken je verhaal wel. Een schuldgevoel hebben na onduidelijke dierenarts en overleden kat. Voor mij is het nu 2 jaar geleden en ik denk er nog regelmatig aan. Ik wil je een hart onder de riem steken. Ik weet zeker dat je hebt gedaan waarvan je op dat moment dacht dat het het beste was.
Geef jezelf troost met de gedachte dat ze nu rust heeft en geef jezelf die rust ook. Focus op de fijne herinnering die je van haar hebt. Jezelf helemaal gestressed maken had je kat vast niet gewild en brengt haar ook niet terug.
Veel sterkte. Ik typ dit met tranen in mijn ogen voor je.
Plaats reactie