Dingen om met je katten te doen

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Guazala
Huiskat
Huiskat
Berichten: 78
Lid geworden op: 19 jun 2023 17:27

Dingen om met je katten te doen

Bericht door Guazala »

Ik kon hier niet direct een topic over terug vinden, maar misschien wel leuk om spelletjes/activiteiten te delen die jullie ondernemen met jullie katten.
Uiteraard hebben ze hun lading speeltjes die wisselend worden aangeboden en hebben ze elkaar om achteraan te rennen, maar echt samen met hen spelen, is toch nog anders.

Zeker Filou vind ik hier moeilijk omdat die vaak aandacht vraagt maar dan niet persé geaaid of geknuffeld wil worden.

Tot nu toe ontdekte favoriete activiteiten hier om samen met hen te doen:

- Beiden, altijd prijs: vislijntjes met een speeltje aan
- Beiden, maar enkel soms: jagen op bewegende handen/voeten onder een deken
- Filou: een balletje tegen de muur laten stuiteren, zodat hij dat kan vangen
- Pixel: wandeling rond dingen die Pixel op dat moment leuk vindt, ze komt je dan halen en dan neemt ze je mee op rondleiding door het huis, langs alle dingen en plekjes die ze op dat moment leuk vindt. Ze gaat daar dan naast of op zitten, toont hoe je daar aan kan krabben of mee spelen en babbelt daarbij honderduit.

Dus, welke spelletjes spelen jullie samen met jullie katten?
Elke kat is anders, maar wat inspiratie en dingen om uit te proberen, zijn altijd leuk.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Dingen om met je katten te doen

Bericht door nellebel »

gijs vind het heerlijk als ik met hem zing. hij komt dan heel dicht bij me en wil dan kroelen en knuffelen. meestal pak ik hem dan op en dansen we door de kamer.
guusje is dol op het laserlampje. we eindigen altijd met het lampje dat terug in het laatje zich verstopt zodat ze weet waar het lampje is gebleven.
verder blijven hun knuffeltjes met catnip favoriet. en ik heb voor beide een grote veer wat ze ook leuk vinden
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Miloe
Lynx
Lynx
Berichten: 158
Lid geworden op: 09 mei 2023 15:56
Locatie: Groningen

Re: Dingen om met je katten te doen

Bericht door Miloe »

Ik heb sinds kort een wandmeubel, zodat ik parcour kan spelen met mijn kat mbv een verenhengsel of laserstipje. Dus zoveel mogelijk in de hoogte. Je kunt ook gewone plankjes ophangen aan de muur of een ligbedje kopen voor aan de muur. Zooplus heeft dat wel.

Jullie merken het al, ben helemaal van kattenwandmeubels :D
Cats choose us; we don't own them.

~ Kristin Cast
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Dingen om met je katten te doen

Bericht door Dinky »

Iza haar favoriet is een oude veter om achteraan te rennen :lol: Rennende Iza gegarandeerd. Ook vind ze het geweldig om achter laserlamp lichtje aan te rennen maar dan moet ik Jop in de gaten houden want die wil dan de laserlamp zelf pakken ipv het lichtje :icon_shifty:
Jop is meer van de veren en het door het huis slaan van muisjes met een rammeltje en veren staart.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Dingen om met je katten te doen

Bericht door Asse-Poes »

Bellow is helemaal gek van een vuilniszak bindertje. Die moeten we weggooien en dan rent hij er achteraan, komt hem terugbrengen en dan moeten wij weer gooien.
Bij voorkeur als we al in bed liggen, dan heeft hij een extra speelkwartiertje 😀
In zijn eentje speelt hij er ook mee, hij mept dat ding weg en zoekt em weer op, en dat 10x achterelkaar.

Clea is dol op de speelhengel.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Dingen om met je katten te doen

Bericht door Rik »

Miloe schreef: 29 nov 2023 16:36 Je kunt ook gewone plankjes ophangen aan de muur of een ligbedje kopen voor aan de muur.
Hihi :lol:

Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Guazala
Huiskat
Huiskat
Berichten: 78
Lid geworden op: 19 jun 2023 17:27

Re: Dingen om met je katten te doen

Bericht door Guazala »

Laserlichtje hebben we ook geprobeerd. Maar Filou kan daar niet mee om gaan. Die rent daar als een gek achter, dus dat stuk werkt. Maar het lukt niet om het af te sluiten. We hebben geprobeerd met een snoepje of speeltje om op te schijnen bij het eindigen, zodat hij iets kan "vangen". Maar die ziet dat gewoon niet meer liggen op dat moment.
De laatste keer dat we het geprobeerd hebben, liep hij 4u (!) na einde van het spel nog steeds te zoeken op de plek waar het lichtje het laatst geweest was. Dus voor zijn mentale gezondheid is het lampje definitief naar de kast verbannen.

Wat ze wel leuk vinden voor eventjes is een tablet-spel waar er zo beestjes over het scherm lopen die ze kunnen "doodmeppen". Hoewel het geen echte schootkatten zijn, is dat wel iets waar ze graag al eens een kwartiertje voor op schoot komen liggen om samen te spelen.
Gebruikersavatar
Miloe
Lynx
Lynx
Berichten: 158
Lid geworden op: 09 mei 2023 15:56
Locatie: Groningen

Re: Dingen om met je katten te doen

Bericht door Miloe »

Dit is ook een succes in ons huis. Weet niet of het wat voor jouw kat is.

Afbeelding

Maar de laatste tijd vindt ze een brei touwtje ook leuk :)
Cats choose us; we don't own them.

~ Kristin Cast
Gebruikersavatar
Guazala
Huiskat
Huiskat
Berichten: 78
Lid geworden op: 19 jun 2023 17:27

Re: Dingen om met je katten te doen

Bericht door Guazala »

Miloe schreef: 30 nov 2023 09:44 Dit is ook een succes in ons huis. Weet niet of het wat voor jouw kat is.

Afbeelding

Maar de laatste tijd vindt ze een brei touwtje ook leuk :)
Jaaaa, die hebben ze, zelfs exact dezelfde. Vooral Pixel speelt daar heel graag mee.
En Filou slaapt daar graag in... hoewel 4 van de 8kg kat er uit puilt. :lol:
Gebruikersavatar
wanderlust
Huiskat
Huiskat
Berichten: 55
Lid geworden op: 20 jun 2023 21:00

Re: Dingen om met je katten te doen

Bericht door wanderlust »

Ik heb zelf ook een kattenmuur (aangezien het beide binnen katten zijn), voor de rest vinden ze kattenhengel met lametten geweldig maar ook een doos met verpakkingskarton en balletjes erin vinden ze erg leuk. Favoriet zijn toch wel haarelastieken, de speelgoed muis met rammel en momenteel ook kinderspeelgoed ballen (ooit eens van een docent van mij gekregen. Soms geef ik ze ook echte veren, maar dan ben ik er wel altijd zelf bij.

Mijn katten hebben echt niks met catnip helaas en ook met het grote scheepstouw wat verticaal hangt moeten ze niks vanaf weten, ze vinden voornamelijk liggen luieren en slapen hun prioriteit.


Afbeelding
Plaats reactie