Hoe is het verloop van Niesziekte?

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Plaats reactie
LauravV
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 nov 2023 10:29

Hoe is het verloop van Niesziekte?

Bericht door LauravV »

Ik heb vorige week een mooie kater uit het asiel gehaald. Helaas was daar kattenziekte aan de orde. En inderdaad eenmaal thuis begon het niezen.
Donderdag ochtend naar de dierenarts geweest. De kat moet het uitzieken. Maar heeft wel ter ondersteuning pijnstilling en ontstekingsremmer gekregen. Het niezen is al stukken minder en ook zijn oog vloeit niet meer. Maar de verstopte neus blijft tot heden, heel naar gehoor. Gisteren nog gestoomd met hem in de douche. Hoe verloopt Niesziekte per dag? De dierenarts zei dat het binnen een week al stukken minder moet zijn. Graag lees ik jullie ervaringen.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Hoe is het verloop van Niesziekte?

Bericht door Anne »

Hoe het verloopt verschilt van kat tot kat. Hun afweer speelt ook een rol
Hier twee chronische niezerds: Hobbel en Pluto.
Pluto heeft laatst ook een kuurtje gehad vd da en was binnen een week weer beter
Gun je kat vooral veel rust en laat het hem uitzieken

Stress zal ook een rol spelen:binnen 1 week een verhuizing en een bezoekje aan de da

Beterschap en fijn dat een herkanser een thuisje heeft gevonden :eboohoo:
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
LauravV
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 nov 2023 10:29

Re: Hoe is het verloop van Niesziekte?

Bericht door LauravV »

Ik zit nu op een week, waarvan vanaf donderdag ontstekingsremmer en pijnstilling. Nu lijkt het snot los te komen, het loopt eruit , maar nog steeds neus dicht. Is hij nu aan het herstellen of wordt het weer erger?
Gebruikersavatar
cerna
Poema
Poema
Berichten: 322
Lid geworden op: 27 aug 2023 15:00

Re: Hoe is het verloop van Niesziekte?

Bericht door cerna »

Wat bedoel je met: "het loopt eruit , maar nog steeds neus dicht. " Wanneer de neus dicht zit, kan het er toch niet uitlopen?

Ontstekingsremmer + pijnstiller? Metacam?
Waarom geen AB?

Ik zou het nu even afwachten en mocht het niet verbeteren om Rhinigenta vragen (tenzij de kat niet te hanteren is want dan wordt het lastig). Dat is plaatselijke AB en je druppelt een paar keer per dag twee druppeltjes in elk neusgat.
Groetjes, Annet, Milka 15, Luna 10, Jip 6, Yarah 1
ZL Minoes, Moerka, Chatoel, Flora, Tabitha, Shura, Tara, Cochi, Cerná, Amber, Noa, Laila
LauravV
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 nov 2023 10:29

Re: Hoe is het verloop van Niesziekte?

Bericht door LauravV »

Ik kan de groene snot voorin de neus wegvegen, ik hoor dat de neus nog dichtzit. Waar hij ligt blijft ook snot achter dus het vloeit wel iets uit.

Metacam inderdaad voorgeschreven ter ondersteuning.

Geen antibiotica want bij het bezoek aan de dierenarts was de uitvloeiing nog helder van kleur.
Plaats reactie