L-lysine geven

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
Plaats reactie
Maaikebella
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 nov 2023 16:44

L-lysine geven

Bericht door Maaikebella »

Beste allen,

Mijn dame heeft chronische niesziekte en wil l-lysine puur aan haar geven… ze heeft het echter door als ik het door haar eten geef… dus iemand de gouden tip?
Oh ja, mijn dame (Bella) is een verwilderd zwerfkat dus kan het niet in haar bekje gieten…

Bedankt alvast!
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: L-lysine geven

Bericht door Asse-Poes »

Heel herkenbaar!
Mijn katten hebben dit ook meteen door.
Tot nu toe lukt het als ik de poeder door de saus of het kookvocht van het natvoer doe.
Daarna krijgen ze de rest van het natvoer pas.

Ik merk bij Clea dat de lysine goed werkt.
6 weken geven, daarna stop ik een tijdje. Zodra haar ogen weer gaan tranen, start ik weer.
Bij Bellow ben ik nu helemaal gestopt, hij heeft inmiddels geen last meer van de niesziekte. Door zijn schildklierprobleem was zijn weerstand erg slecht. Dat probleem is sinds begin van dit jaar gelukkig helemaal opgelost.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Maaikebella
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 nov 2023 16:44

Re: L-lysine geven

Bericht door Maaikebella »

Aah fijn dat ik niet de enige ben… ook dat heb ik al geprobeerd maar nee… ze heeft het door…
Ik heb nu iets gekocht met veel saus wat ze nog niet eerder heeft gegeten. Dan los ik l-lysine op en wacht ik ff dat de korrels “zacht “ zijn…
Maar we wachten dus nog af voor de gouden tip!
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: L-lysine geven

Bericht door Asse-Poes »

Ik gebruik de aluminium kuipjes van de Aldi, ragout met kip, dacht ik. Kuipje met groene kleur erop (stukjes in saus). Kost 0,29 cent.
En blijkbaar is die saus overheerlijk.

Andere tip: lysine mengen met zo'n liquid snoepstaafje van Vitakraft bijvoorbeeld.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: L-lysine geven

Bericht door Synemios »

Liquid snack of anders de llysine in een lege capsule doen en die geven met easypill maar niet alle katten trappen daar in.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Maaikebella
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 nov 2023 16:44

Hoe nu verder

Bericht door Maaikebella »

Beste allen,

Verwilderde zwerfkat (woont wel in huis sinds 4 jaar en gaat goed)
Chronische niesziekte
Doxybactin resistent voor geworden
Al maanden l-lysine gegeven
Sinus en euchina van puur
DA zegt lichaam moet zelf oplossen
Ze zit zo vol dat ze niet eet.
Nu al 4 weken zeer verkouden.
Colloïdaal zilverwater Net besteld.

Wat nu? Ik weet het even niet meer….😢
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: L-lysine geven

Bericht door Anne »

Herkenbaar. Pluto heeft ook zo nu en dan aanvallen met koorts dat hij ook stopt met eten, dwangvoer je je kat? Zou ik wel doen anders verzwakken ze snel
Bij Pluto ook wisselend echinaforce gegeven, en puur sinus maar dat hielp ook niet zo'n aanval te voorkomen
Ik geef Pluto nu dagelijks l-lysine vd groene os en puur vitamin en het gaat al een tijdje goed, die puur vitamin is om zijn weerstand op peil te houden
Hobbel, onze andere chronische niezerd doet het goed op dagelijks l-lysine en echinaforce van dr a vogel

Sterkte
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
KimsKattenWeetjes
Huiskat
Huiskat
Berichten: 57
Lid geworden op: 03 okt 2023 08:47
Contacteer:

Re: Hoe nu verder

Bericht door KimsKattenWeetjes »

Maaikebella schreef: 22 apr 2024 21:36 Beste allen,

Verwilderde zwerfkat (woont wel in huis sinds 4 jaar en gaat goed)
Chronische niesziekte
Doxybactin resistent voor geworden
Al maanden l-lysine gegeven
Sinus en euchina van puur
DA zegt lichaam moet zelf oplossen
Ze zit zo vol dat ze niet eet.
Nu al 4 weken zeer verkouden.
Colloïdaal zilverwater Net besteld.

Wat nu? Ik weet het even niet meer….😢
Achterhalen welk virus (of bacterie) de boosdoener is en gericht gaan behandelen.

Antibiotica zal niks tegen een virus doen, behalve dus op den duur resistentie creëren...
Voedingsadviseur en oprichter van Kim's Katten Weetjes
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: L-lysine geven

Bericht door nellebel »

zeer herkenbaar. onze guusje ook. ook van sinus puur geprobeerd en slijmoplosser. ze krijgt nu van de DA salbutamol. dat is eigenlijk iets wat verneveld moet worden, maar guusje is super lief en aanhankelijk, totdat je haar vast moet houden, dan is het een wild beestje. ze krijgt het nu als druppels. helaas trapt ze er niet altijd in, ze begint moeilijk te doen met natvoer, maar die periodes ken ik van haar. meestal eet ze het netjes op. zit geen geur en smaak aan. guusje gebruikt nu 2x daags 0,15 ml dus ook heel weinig. bij haar zat alles dicht, met name haar neusje. nieste veel en de lange pegels groene slijm vlogen door het huis. ze niest nog wel eens, maar geen groene slijmklodders meer. sinds ze salbutamol gebruikt is ze veel rustiger geworden in gedrag en aanhankelijker. voorheen sliep ze heel veel of was een wilde bras ineens. nu is ze stabieler. ze slaapt minder maar is meer relaxed. ik denk achteraf gezien dat ze toch vaak behoorlijk benauwd is geweest. had ook hoestbuien.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Maaikebella
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 nov 2023 16:44

Re: L-lysine geven

Bericht door Maaikebella »

Oké dank Voor de reacties.
Nevelen gaat niet lukken daar is ze te wild voor.
Ja Kim kattenweetje ze is inderdaad al resistent voor doxybactin.
Ik geef het nu wel om wat lucht te geven.
Ik heb Colloïdaal Zilver besteld. Iemand daar ervaring mee?
Ik zal vragen naar de sabutamol!
Plaats reactie