voeding Ragdoll Bozita

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
jeanine 1946
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 aug 2023 14:48

voeding Ragdoll Bozita

Bericht door jeanine 1946 »

Hallo iedereen,
Heeft iemand een ragdoll die gevoed wordt met zakjes van 85 gram van Bozita? Mijn Ragdoll eet nog enkel die zakjes maar ik vraag me af of ze wel genoeg eet. Ze is 5 jaar oud, een ragdollvrouwtje en weegt 5 kilo. Ze eet maar 2en een half zakje per dag. Dus in feite ongeveer 200 gram. Ze wil niet alleen eten, ik moet haar dit in haar bek stoppen. 's morgens komt ze bij me wenen om gevoed te worden en eet dan 1 zakje. Vroeger at ze nog ongeveer 20 gram brokjes van Royal Canin en 1 zakje Bozita natvoer, maar nu wil ze geen brokjes meer eten. Het enige vocht dat ze binnenkrijgt, is wat er in haar voedsel zit. Ze plast niettemin 1 à 2 keer per dag en poept ook dagelijks. Zouden die 2,5 zakjes per dag volstaan? Is er iemand die ook haar ragdoll met Bozita zakjes voedt en hoeveel zakjes krijgt die kat dan per dag? Dank u voor uw antwoord.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: voeding Ragdoll Bozita

Bericht door Dinky »

Wanneer ze op gewicht blijft met de voeding die ze krijgt dan krijgt ze voldoende voeding binnen ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: voeding Ragdoll Bozita

Bericht door Asse-Poes »

Valt ze af?

Als ze verder goed gezond is, normaal plast en poept en niet afvalt, zou ik me niet heel druk maken.
Omdat het best wel link is om volledig afhankelijk te zijn van 1 merk voer, zou ik wel proberen een 2e en 3e merk natvoer te vinden. Straks heeft Bozita een leveringsprobleem, of ze veranderen de samenstelling en wat moet poes dan eten?

Brokjes met kookvocht van kip of vis wil ook nog wel eens en succes zijn bij kieskeurige katten.
Zelf heb ik Gourmet Gold Mousse en Schesir kip altijd achter de hand voor het geval dat er iets mis gaat bij ee fabrikant.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: voeding Ragdoll Bozita

Bericht door Rik »

2,5 zakjes Bozita per dag. Dat is lekker duur.
Dan kun je beter kijken of ze de blikken (grotere verpakkingen) ook lust.
Ingrediënten zijn ook niet zo kwalitatief heel hoog maar kan ermee door.
Veel vocht is in ieder geval wel belangrijk (dus daar zit je goed).

(Vaak gaat een kat wel weer wat meer drinken als het voer minder vocht bevat)

Ik zou inderdaad ook kijken of ze een ander merk voer toch ook wel lekker vindt (liefst kwalitatief hoog voer zoals Animonda Carny, MAC's Cat of Feringa). Ik zou niet perse naar brokken kijken, dan kun je (als je toch al zoveel uitgeeft) ook eerder kijken naar KVV (wat een stuk goedkoper zal zijn dan 2,5 zakje). Van KVV heeft ze ook veel (veel !) minder nodig (ze krijgen hier 125gr p/kat/dag + wat extras).

PS. Bozita zegt zelf 3,5 zakje voor een 5kg kat. Maar dat vind ik wel heel erg veel. Ik vind 2,5 zelfs al veel, maar ik ben dan ook kwalitatief beter voer gewend.
https://www.zooplus.nl/shop/katten/katt ... jes/981235
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
jeanine 1946
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 aug 2023 14:48

Re: voeding Ragdoll Bozita

Bericht door jeanine 1946 »

Ja, ik zou haar ook graag iets anders willen geven, soms geef ik haar een zakje Royal canin, hair and skin maar het moeten wel altijd stukjes zijn die ik makkelijk kan vastnemen vermits ze niet alleen wil eten. Stukjes in gelei lust ze niet, paté ook niet. Ik heb al vom feinsten, gourmet en nog enkele andere geprobeerd, maar die kan ik echt niet in haar bek stoppen. Vroeger at ze toch ook wel wat brokjes, maar nu niet meer. Ik moet ze steeds alles in haar bek stoppen. Ik zou zo graag willen dat ze zelfstandig eet, maar niets aan tedoen, ik zet het bordje daar en ze wil er niet van eten. Drinken doet ze helemaal niet. Vroeger dronk ze nog een beetje Trinkfein van Miamor (blikjes van 135 ml) zonder de stukjes vlees die erin liggen want die moet ik eruit ziften. Water wil ze helemaal niet. Dit is de reden waarom ik haar dan toch het natvoer geef, dan heeft ze toch wat vocht binnen. Kent u nog andere merken natvoer met stukjes in saus die ik makkelijk in haar bek zou kunnen stoppen?
Alle hulp is zeker welkom
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: voeding Ragdoll Bozita

Bericht door Synemios »

Is dit nu nog steeds gaande?
Dit is dezelfde kat toch?

https://www.dekattensite.nl/phpBB2/view ... &start=135

Kattovit vinden ze hier lekker, die heb je in zakjes dat zijn stukjes, de blikjes is pate dus die niet nemen.
Laatst gewijzigd door Synemios op 04 nov 2023 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: voeding Ragdoll Bozita

Bericht door Rik »

jeanine 1946 schreef: 04 nov 2023 15:17 ... maar het moeten wel altijd stukjes zijn die ik makkelijk kan vastnemen vermits ze niet alleen wil eten. Stukjes in gelei lust ze niet, paté ook niet.
O, ze krijgt dus de zakjes met saus, niet met gelei.

Wat eet ze anders nog wel graag? Snoepjes? cosma snacks? Catnip? (Ja, ik heb er hier twee die niet rollen in de catnip maar het gaat opeten)

Ik kan bij Yuna bv wat catnip over haar eten geven als ze het laat staan en dan eet ze het toch op. Ook kan ik een cosma snack blokje versnipperen over haar eten.

Heeft ze al haar voortandjes nog en zien die er goed uit?

Hoe lang duurt het voordat ze wel zelf iets wil eten van haar schoteltje? Katten zijn gewoonte beesten en het kan dus ook zijn dat je haar nu gewoon uit de hand hebt leren eten.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
jeanine 1946
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 aug 2023 14:48

Re: voeding Ragdoll Bozita

Bericht door jeanine 1946 »

Ja, dat is goed mogelijk, daar ze niets wilde eten toen ze bij mij kwam ( ze was 4 jaar en 5 maanden oud) heb ik haar dan maar zelf gevoed. Ze krijgt dagelijks een snack (Miamor leverworst cream of malt cream) en die likt ze wel zelfstandig op<ik heb al geprobeerd dit over haar eten in een bordje te doen, maar tevergeefs, ze laat hetgewoonweg staan.
Ze heeft al haar voortandjes nog en onlangs werd het beetje tandplak dat ze had, verwijderd. Ik zal misschien ook 'Animona vom feinsten adultvoor katten (in saus 8 x 85 gr bij zooplus bestellen. Misschien is Poesie van Vitacraft ook goed?
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: voeding Ragdoll Bozita

Bericht door Synemios »

We zijn een tijd terug hier ook al mee bezig geweest en de dierenarts had geadviseerd haar met rust te laten en haar zelf te laten eten.
Dus ik denk dat Rik gelijk heeft dat het gewenning is.
Hoe dan ook ze krijgt blijkbaar genoeg binnen want ze valt niet af en qua vocht zit je ook goed.

Is de reden om alleen voer met stukjes te geven alleen omdat jij haar anders moeilijk kan voeren?
Want als ze het wel lust dan zou ik ook kijken naar andere opties ipv alleen die stukjes.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
jeanine 1946
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 aug 2023 14:48

Re: voeding Ragdoll Bozita

Bericht door jeanine 1946 »

Ja, het gaat nog altijd om Plum, ze is nu met ons in Frankrijk en ze heeft de reis goed doorstaan. Momenteel ligt ze te slapen op de bank. In juni had ze een gezwel op haar rug, volgens de dierenarts het gevolg van de vaccinatie tegen rabies, en werd ze geopereerd. Dat is allemaal goed verlopen. Ze blijft een problemenkindje. Dan zal ik ook Kattovit bestellen, een beetje variatie kan geen kwaad.Hoeveel zakjes moet ze ervan eten per dag? Zonder brokjes van Royal Canin adult ragdoll?
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: voeding Ragdoll Bozita

Bericht door Synemios »

Lizzy eet er max 2 per dag. zonder brokjes is 2.5 echt meer dan genoeg.
Kattovit zegt 3 voor een 5 kilo kat, maar dat eten ze hier echt niet.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
jeanine 1946
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 aug 2023 14:48

Re: voeding Ragdoll Bozita

Bericht door jeanine 1946 »

Dank u voor de info. Ik zal zeker ook Kattovit bestellen. Nog een prettig weekend.
jeanine 1946
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 aug 2023 14:48

Re: voeding Ragdoll Bozita

Bericht door jeanine 1946 »

Nog een vraagje : zijn dat Kattovit zakjes van 85 gr? Ik heb gezien dat er veel soorten zakjes Kattovit zijn. Welke geeft u?
jeanine 1946
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 aug 2023 14:48

Re: voeding Ragdoll Bozita

Bericht door jeanine 1946 »

Mooi fotoalbum, Rik.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: voeding Ragdoll Bozita

Bericht door Synemios »

Ik geef nier dieet, en de gezonde katten krijgen kvv maar jij kan gewoon normale geven. vital care daar is een lijn van.
zakjes zijn 85gram.

Deze bijvoorbeeld:

https://www.zooplus.nl/shop/katten/katt ... 7CKattovit

Maar als het echt gaat om alleen het voeren, en ze lust wel wat anders dan stukjes dan zijn de opties van Rik echt een stuk beter qua samenstelling.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie