Afstandelijk na aanrijding

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Mels
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 okt 2023 19:25

Afstandelijk na aanrijding

Bericht door Mels »

Hoi allemaal,
Mijn naam is Melanie. Ik zit al eventjes op het forum maar dit is mijn eerste bericht.
Wij hebben 2 katten: Boris (1jaar) en Tommy (3maanden)
Wij hadden Tommy 2 dagen, daarna werd Boris aangereden. (Een maand terug) Hij heeft het wonder boven wonder overleefd, wel een blind oog aan over gehouden. Hij is thuis alweer veel aan het spelen met Tommy maar slaapt ook nog veel.
We merken dat Boris afstandelijk naar ons is geworden. Komt nog wel bij ons in de buurt, maar loopt weg als we hem willen aaien en komt ook niet meer bij ons liggen. Dierenarts gaf wel aan dat het 4 maanden kan duren voordat Boris volledig hersteld is.
Mijn vraag aan jullie, herkend iemand dit? Zal Boris straks wel gewoon weer naar ons toekomen en geaaid willen worden? En kunnen wij hem dan beter met rust laten of wel toenadering zoeken?

Alvast heel erg bedankt voor de reacties/tips. Wordt gewaardeerd 😊
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Afstandelijk na aanrijding

Bericht door Rik »

Mels schreef: 27 okt 2023 11:49 Komt nog wel bij ons in de buurt, maar loopt weg als we hem willen aaien en komt ook niet meer bij ons liggen.
Dat doet een kat wanneer hij dus niet geaaid wil worden.
Als hij dat dus doet dan zou ik hem ook niet proberen te aaien.

Weet je overigens zeker dat het daar ook geen pijn meer doet?
Mels schreef: 27 okt 2023 11:49 Zal Boris straks wel gewoon weer naar ons toekomen en geaaid willen worden? En kunnen wij hem dan beter met rust laten of wel toenadering zoeken?
Of Boris nog naar jullie toe zal komen hangt af van jullie gedrag. Als je hem blijft proberen te aaien dan zal hij dus op een gegeven moment niet meer komen. Logisch toch?

Je kunt hem het best zijn gang laten gaan. Je kunt wel toenadering zoeken maar dan moet je echt goed aan zijn gedrag aflezen wat hij wel wil en niet wil. Als hij dus in een mandje ligt en hij kan lekker gaan spinnen als je alleen maar bij hem in de buurt bent en eventueel alleen zijn kopje aanraakt, b.v. bij de oren of onder de kun (zonder echt vol te aaien) dan kun je dat dus wel doen. Maar op het moment dat hij zich dus afkeert, dan moet je dat wat je dan doet dus gewoon voorlopig niet meer doen. En als je dat wel doet dan wordt hij alleen maar afstandelijker.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Mels
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 okt 2023 19:25

Re: Afstandelijk na aanrijding

Bericht door Mels »

Bedankt Rik! We gaan aan de slag met je advies
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Afstandelijk na aanrijding

Bericht door Asse-Poes »

Boris speelt weer met Tommy.
Wil het ook weer met jou spelen? Met een speelhengel bijvoorbeeld? Wat doet Boris als je speelt met Tommy? Wil hij meedoen?

Blijf wel veel tegen hem praten om hem gerust te stellen dat alles oké is.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Mels
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 okt 2023 19:25

Re: Afstandelijk na aanrijding

Bericht door Mels »

Asse-Poes schreef: 27 okt 2023 15:20 Boris speelt weer met Tommy.
Wil het ook weer met jou spelen? Met een speelhengel bijvoorbeeld? Wat doet Boris als je speelt met Tommy? Wil hij meedoen?

Blijf wel veel tegen hem praten om hem gerust te stellen dat alles oké is.
Als ik met Tommy speel blijft hij kijken maar doet niet mee.
Als wij met hem willen spelen dmv speelhengel oid doet hij niet mee, maar dat doet hij ook niet als Tommy met een speeltje aan het spelen is..
Verder wel veel met Tommy aan het spelen zonder de speeltjes.
Voor de aanrijding was Boris ook nooit heel fan van alle speeltjes haha
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Afstandelijk na aanrijding

Bericht door nellebel »

Hij heeft mogelijk trauma opgelopen van het ongeluk en hij ziet natuurlijk aan 1 kant niet meer. Het zal tijd kosten. Geef hem de ruimte en tijd om zelf weer contact te zoeken en inderdaad lekker met hem blijven kletsen zodat er wel contact is en hij ook hoort wat jullie zin en niet schrikt omdat er ineens zo’n groot mens in beeld is wat hij niet had gezien


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie