Écht heel veel slapen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pascal Visser
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 okt 2023 15:42
Locatie: 't Harde
Contacteer:

Écht heel veel slapen

Bericht door Pascal Visser »

Hallo allemaal...

Ik vraag me wat af.
Felix is net Garfield. Is hij niets aan het eten, dan ligt hij wel te snurken. (Letterlijk :lol: )
Nu vroeg ik me af, is dat wel gezond voor een jonge kat als Felix. Hij is ongeveer 5 jaar en ik denk dan dat hij juist lekker de hort op moet om buiten te spelen en te jagen, maar Felix niet. Die ligt echt bijna altijd lekker te slapen.

Afbeelding

Mijn concrete vraag is dus. Is dat wel gezond dattie zoveel slaapt of wordt dat ergens door veroorzaakt? :ethink:

Groetjes, ;-)
Pascal :pdtink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
cerna
Poema
Poema
Berichten: 322
Lid geworden op: 27 aug 2023 15:00

Re: Écht heel veel slapen

Bericht door cerna »

Een kat brengt het grootste deel van zijn/haar leven slapend door dus dat is niet abnormaal. Het wordt pas onrustbarend wanneer de kat alleen nog maar slaapt. Dat is normaal bij een bejaarde kat (15+), maar niet bij een kat van 5.
Wanneer ik het vergelijk met mijn katten (1, 6, 10 en 15 jaar): is het erg warm of regent het de hele dag, dan zijn ze minder actief. Maar is het lekker weer dan gaan ze 's morgens naar buiten (waar ze gaan liggen soezen in de zon) en 's avonds ook (ze komen niet op straat).

Onze Jip (vandaag 6 geworden)speelt 's morgens een uurtje met Yarah (1) die hem wel aan de gang houdt, gaat dan 2 uurtjes 'slapen', gaat eventjes naar buiten, krijgt zijn middageten en gaat daarna de hele middag echt slapen. 's Avonds is weer een beetje als 's morgens: beetje spelen, naar buiten, uurtje dommelen, wat eten en vlak voordat wij naar bed gaan weer donderjagen met Yarah. 's Nachts slaapt iedereen, maar zodra het licht wordt gaan ze brokjes eten.

Ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken, maar misschien moet je het voer wat aanpassen?
Felix krijgt nu eigenlijk iedere dag fastfood en dat zal hij lekker vinden, maar is niet echt gezond.
Misschien eens wat vers vlees (runderhart, kip?) of vangt hij zelf muizen? Ander merk brokjes?

Ik weet niet of hier de oorzaak ligt van het vele slapen, maar je zou het kunnen uitproberen.
Groetjes, Annet, Milka 15, Luna 10, Jip 6, Yarah 1
ZL Minoes, Moerka, Chatoel, Flora, Tabitha, Shura, Tara, Cochi, Cerná, Amber, Noa, Laila
Plaats reactie