FIP en het verloop

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Newlife
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 07 nov 2019 13:15

FIP en het verloop

Bericht door Newlife »

Lieve mensen.
Ik wil graag mijn verhaal kwijt over mijn lieve Guusje.
Guusje kreeg koorts en at minder. Ze kreeg kleine schokjes met haar hoofd.
Na 2 spuiten bij de dierenarts heeft ze gegeten. Haar darmen waren lui.
Thuis nog een dagje gegeten en daarna niet meer. Bijgevoerd met een spuitje.
Na 5 dagen werd haar buik dik. Gele vlies in haar oog. Moeilijker lopen. Geen coordinatie. Na 2 dagen opgenomen in spoedkliniek en aan het infuus.
Buik was vol geel vocht. Natte FIP, neuro FIP. Bloedtest ok maar klinische verschijnselen waren overduidelijk.
Ik kreeg het advies om haar in te laten slapen.
Maar er liep een test met medicijnen in Utrecht. 85% wordt weer beter.
Volgende dag meteen naar Utrecht gegaan. Daar haar laten opnemen.
Inmiddels had ik ook contact met FIP warriors op Facebook.
Zij gaven aan dat Guusje een dubbele dosis medicijn nodig had anders kwam het niet door de hersenbarriere.
In het ziekenhuis hielden ze zich aan een ander protocol.
Guusje knapte op maar het was niet voldoende. Ze gaven haar niet voldoende medicijn. Dat was ivm het onderzoek waar ze zich aan een standaard hielden.
Ik heb haar na 2 dagen IC opgehaald en is ze thuis overleden. Gelukkig wel thuis.
Ik heb een enorm schuldgevoel.
De arts had al in een eerder stadium kunnen vermoeden dat het FIP was.
Nu dacht ik aan iets verkeerds gedronken en buikpijn daardoor. En dacht dat het wel goed kwam.
Ik heb geluisterd naar het ziekenhuis terwijl ik zelf had moeten starten met injecties via FIP warriors. Dan had ze de juiste dosis gekregen. En was ze er misschien nog. Als ik al die succesverhalen lees op FB. Zoveel goede resultaten met echt zieke dieren.
Ik heb gewoon niet snel genoeg gereageerd.
Het ging ook allemaal zo snel en elk uur telt. En ik heb niet de juiste keuze gemaakt. Guusje lag daar en ik dacht alleen maar krijgt ze wel genoeg?
Al die prikken en onderzoeken. Van laten inslapen naar we gaan haar redden. Een roller coaster.

Mijn lieve zachte Guusje is er niet meer. Het is mind blowing.
En heart breaking.

Mochten jullie een poezel hebben denk dan aan de FIP warriors als het er om spant. Zij helpen met medicijnen en weten erg veel over FIP.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: FIP en het verloop

Bericht door nellebel »

sterkte met het verlies van je lieve guusje. ik denk dat we allemaal wel het schuldgevoel kennen. hadden we maar....
maar heel eerlijk. dat antwoord krijgen we niet, zullen we nooit krijgen en we zullen ook nooit weten hoe dan de afloop zou zijn. fip warriors, ik ken het niet, heb er kort iets over gelezen. tja, wat moet je er van zeggen. er zullen vast katjes genezen? maar vertellen ze ook hoeveel katjes er sterven? je gaat dus zelf medicatie geven, zonder toezicht van een arts, zonder controles van een arts (ja ik lees dat ze zelf vanalles getest hebben). in radeloosheid probeer je alles, maar wie zegt dat guusje dat overleeft had? dan had je jezelf dat ook kwalijk genomen .ik herken het bij mezelf hoor. heb al meer dan 30 jaar flinke migraines. was van plan me injecties te laten geven door een "arts" in het buitenland totdat mijn neuroloog zei, ben jij van de ratten besnuffeld. wat laat jij je inspuiten? als het echt zo goed zou zijn als hij beweerd was het allang op de markt. enz enz in mijn wanhoop wilde ik ook alles aangrijpen.
ik geloof best dat de fip warriors veel weten over fip, ik heb me er ook niet teveel in verdiept, maar als dit echt zo zou zijn als zij het verkondigen dan gebruikten alle DA allang dit medicijn. en bestond fip al niet meer. blijft ook realistisch he.
je hebt guusje de beste medische zorg gegeven met de beste dokters. je had inderdaad kunnen kiezen voor zorg die niet getest is (en dan bedoel ik echt onderzoek he), zelf aanmodderen met injecties geven maar geen garantie dat ze het had overleeft. ik denk echt dat je je dan nog slechter had gevoelt. dan had jij haar dood gespoten met de injecties. pff at was pas heftig geweest. haal het uit je hoofd dat ze het gered zou hebben. dat weet je helemaal niet, zoals je beschrijft was ze echt heel ziek. ik heb ook een fip katje gehad. dat gaat zo vreselijk snel.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Newlife
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 07 nov 2019 13:15

Re: FIP en het verloop

Bericht door Newlife »

85% geneest.
De injecties zijn van een medicijn dat helaas hier nog niet op de markt is maar in de UK en Canada wel.
Het medicijn wordt op kwaliteit getest door de FIP warriors.
Het overgrote deel geneest ookal ziet het erin eerste instantie slecht uit.
Dit dus.
Newlife
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 07 nov 2019 13:15

Re: FIP en het verloop

Bericht door Newlife »

Dank je wel Nellebel.
Toch blijft het in mijn hoofd spoken.
Guusje is er niet meer. Dat is nooit meer terug te draaien.
Plaats reactie