Kat aangereden

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Plaats reactie
Cici2022
Kitten
Berichten: 0
Lid geworden op: 24 sep 2023 16:52

Kat aangereden

Bericht door Cici2022 »

Mijn kat is gisteren waarschijnlijk aangereden. Mijn kat kwam miauwend naar binnen. Ik zag een kleine wond met bloed bij haar mondje en ze begon heel moeilijk te ademen. Ik ben naar de dierenarts geweest en gelukkig heeft ze niks gebroken. Alleen haar snij tand is een stukje afgebroken en beide achterpoten zijn de nagels eraf met bloed en een kleine wondje bij haar mond. Ze krijgt nu pijnstillers maar ze slaapt alleen maar heeft ook paar keer overgegeven. Heeft iemand tips?
TessaB
Lynx
Lynx
Berichten: 120
Lid geworden op: 31 mei 2020 09:04

Re: Kat aangereden

Bericht door TessaB »

Van zodra je je zorgen maakt, zou ik de dierenarts terug bellen. De kat van mijn neefjes is een tijd geleden ook aangereden. Ook geen breuken of ernstige verwondingen. Ik weet dat ze toch ook 10 dagen a 2 weken heeeeel tam was. Ze sliep bijna alleen maar en wilde ook niet dat je haar aanraakt. Voor zover ik weet, gaf ze niet over.

Ik denkt dat je er goed aan doet door haar even met rust te laten. Het overgeven kan ook door shock komen. Als het blijft aanhouden, zou ik wel naar de dierenarts bellen. Ze heeft de voedingstoffen namelijk extra hard nodig om te genezen.
Veel kan je op dit moment niet doen, vrees ik.... Hopelijk is ze snel weer de oude!
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Kat aangereden

Bericht door Asse-Poes »

Welkom op het forum!
Wat zullen jullie geschrokken zijn 😢

Ik probeer me voor te stellen hoe een aanrijding heeft kunnen veroorzaken dat alle nagels van de beide achterpootjes af zijn.

Dat ze geen breuken heeft is natuurlijk goed nieuws, maar hoe zit het met inwendig letsel? Kop en romp?
Poes heeft hoe dan ook iets heel akelige meegemaakt en zal waarschijnlijk nu ook een shock hebben.
(Met die afgebroken tand zal je trouwens ook iets moeten, maar niet nu)

- hoe is de ademhaling nu? Hijgen, bekje open, zijn de slijmvliezen bleek of blauw?
- kan de kat nog op de poten staan?
- braakt ze nog of probeert ze te braken maar komt er niets uit?
- is de buik dikker?

https://www.diermedicentrum.nl/dieren/katten/spoed-kat/
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Plaats reactie