Hypo diabetes poes

Voor alle vragen over suikerziekte/diabetes bij de kat.
Plaats reactie
Hani
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 mei 2023 12:24

Hypo diabetes poes

Bericht door Hani »

Goedenavond
Ik hoop dat iemand ons kan helpen.
Mijn poes Nena is 16 jaar en heeft al 3,5 jaar diabetes. We prikken haar 2x per dag en dat gaat goed. Vannacht heeft zij rond 2 uur een hypo gehad waarbij ze "dronken" liep. Omdat we geen Dextro in huis hadden hebben wij suikerwater en natvoer gegeven (note: ze at zelf niet dus hebben we dit met een spuitje in haar bek toegediend). We hebben rond 3 uur de DA gebeld en die heeft ons geadviseerd door te gaan met suikerwater en voer. Rond 6 uur keek ze weer normaal uit haar ogen maar liep nog steeds niet goed. We hebben haar bij ons gehouden. Vanochtend wederom DA gebeld en de dienstdoende DA (omdat ze gesloten zijn) raadde ons aan geen insuline te geven en voer te geven wat zij lekker vindt. Ondanks dat het geen diabetes voer is. Zo gezegd zo gedaan. Alleen eet ze niks maar likt ze de sauce ervan af. Ze heeft Diarree eet niet veel en drinkt een klein beetje. Waardoor wij met spuitje aan de gang zijn. Kan iemand ons alsjeblieft raad geven wat we moeten doen? DA zei dit aankijken tot maandag. Maar ik wil niet dat mijn poes komt te overlijden. Please iemand? 😭😭😭😭
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Hypo diabetes poes

Bericht door Asse-Poes »

Wat een ellende voor Nena en voor jullie!

Ik kan je hier niet bij helpen, maar als je je registreert op het diabetesforum, krijg je daar ongetwijfeld advies
https://www.diabeteskatten.nl/index.php
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Hypo diabetes poes

Bericht door Synemios »

Niet of weinig eten is niet spuiten, waardoor eet ze niet en waar komt de diarree vandaan?
zondag ochtend ook niet spuiten en door gaan toch met spuitje voeren.
Zsm naar het diabetesforum en daar hulp vragen.
Zij hebben daar heel veel ervaring, zijn ervoor opgeleid en kunnen je beter helpen dan de mensen hier.
In het verleden zelfs 24/7 in geval van spoed en ik denk dat dat nu nog steeds het geval is.

En als je het niet vertrouwd morgen toch weer een dierenarts bellen.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Hani
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 mei 2023 12:24

Re: Hypo diabetes poes

Bericht door Hani »

Bedankt voor jullie reactie.. ik ga mij direct registreren op het diabetesforum!
Omdat ze alleen de gelei van haar natvoer likt heeft ze zachte ontlasting. Haar brokjes wilt ze helemaal niet eten. We doen haar brokjes nou in de blender met beetje water om het dan met een spuitje toch naar binnen te kunnen werken. 😞
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Hypo diabetes poes

Bericht door Synemios »

Ok, ik hoop dat ze je daar snel kunnen helpen, sterkte.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie