Nieuwe kitten bij nestje kittens

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Toulouse2022
Kitten
Berichten: 0
Lid geworden op: 07 sep 2023 22:37

Nieuwe kitten bij nestje kittens

Bericht door Toulouse2022 »

Hallo,
Mijn poes Toulouse heeft een nestje kittens van 3 weken. Nu willen wij een nieuwe kitten ophalen van 10 weken.
Is dit een goed idee of zal de moederpoes dit niet accepteren?
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Nieuwe kitten bij nestje kittens

Bericht door Asse-Poes »

Jouw poes Toulouse heeft net kittens gekregen en daar wil je nu een ander kitten bijzetten?
Waarom zou je dat eigenlijk willen?

ik vraag me inderdaad af of Toulouse dat een goed idee gaat vinden. Haar eigen kittens zijn nog erg klein, jong en hulpeloos. Een kitten van 10 weken is al een heel stuk verder in zijn/haar ontwikkeling. Toulouse zal het niet echt op prijs stellen als de 'nieuwe' met haar kroost wil spelen en ravotten, denk ik zo.

Maar....ik heb hier totaal geen ervaring mee. Ik hoop dat een van de anderen hier nog iets zinnigs over kan zeggen.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe kitten bij nestje kittens

Bericht door castratenkoor »

Persoonlijk vind ik dat een heel slecht plan. Moeder ziet dat als gevaar voor haar kleintjes. Zo bouw je ook meteen een heel slechte band op tussen moederpoes en haar nieuwe huisgenoot. Of een slechte start dan ooit weer goed komt is sterk de vraag.
Als je een nieuwe kat wilt doe dat dan pas nadat de kittens verhuisd zijn met 12-14 weken of als er eventueel kittens blijven pas met die leeftijd.
Maar ik begrijp de keuze niet zo goed eerlijk gezegd. Je kunt je eigen kittens toch ook houden als je meer katten wilt?
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie