mondproblemen bij kater van 19j

Voor vragen over bek, gebit, tandvlees- en kaakaandoeningen bij de kat.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Janerdm
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 jun 2022 11:35
Locatie: Kortrijk/België

mondproblemen bij kater van 19j

Bericht door Janerdm »

Goede morgen dierenvrienden

Mijn kater van 19j, Witse, is twee maanden terug geopereerd geweest, een gezwelletje achteraan, onderaan zijn mondje werd weggenomen waar er een tandje is weggenomen. (op 9 januari werden er reeds tandjes getrokken). Nu twee maanden later is dat gezwelletje terug. Juist boven dat gezwelletje zit er een scherp tandje die er constant in prikt.

Verder is hij gezond, sterk hart, mooie vacht, maar hij eet weinig tot niets momenteel door de pijn.

Mijn dierenarts zegt dat ze het terug wil wegnemen maar dat ze niet ver genoeg kan gaan omdat dit moeilijk is met tandvlees om goed te kunnen doen en ver genoeg te kunnen wegnemen.

Ik ben echt teneinde raad, hij is al 19j mijn steun en toeverlaat en ik weet niet wat te doen. Ik vertrek half september naar mijn schoonzus in Spanje voor drie weken en ik moet hem achterlaten bij mijn dochter. Mijn hart bloedt.
Kan ik nog iets doen, naar een dierenkliniek gaan of zo? Ik heb met mijn pensioentje geen duizenden euro's te spenderen maar als het moet dan zal ik wel een oplossing vinden.
Wie weet raad aub?

verdrietige kattenmama
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: mondproblemen bij kater van 19j

Bericht door Synemios »

Lastig, ik zou zelf naar een echte dierentandarts gaan maar die zijn niet goedkoop.
misschien dat anderen nog reageren, Heel veel sterkte,
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie