CDB-olie

Forum voor vragen over het gebruik van medicijnen/zalfjes/druppels/pillen, bijwerkingen, voedingssupplementen, het toedienen van medicijnen, etc.
Plaats reactie
jeanine 1946
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 aug 2023 14:48

CDB-olie

Bericht door jeanine 1946 »

Heeft iemand ervaring met CDB -olie om angstige katten te helpen?
De dierenarts heeft me gezegd dat ik het op eigen risico mocht geven, maar op internet lees ik veel positieve berichten over CDB-olie.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: CDB-olie

Bericht door Synemios »

Marina kwam met deze info toen ze op zoek was naar iets voor mijn kat.
Dit artikel gaat specifiek over jeuk maar de bijwerkingen blijven hetzelfde want het is cbd olie.
Je moet echt wel goed uitkijken welke je geeft, schijnt nogal verschil qua kwaliteit in te zitten.
Plus er is best een lijst met middelen die je niet samen kunt geven.
(zie onderste link)

Had je dierenarts geen andere opties?
Zylkene, telizen, destress?

https://www.cibdol.nl/blog/1773-kan-cbd ... bij-katten

https://www.dekattensite.nl/phpBB2/view ... 7&start=30
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
KimsKattenWeetjes
Huiskat
Huiskat
Berichten: 57
Lid geworden op: 03 okt 2023 08:47
Contacteer:

Re: CDB-olie

Bericht door KimsKattenWeetjes »

CBD is een middel dat door veel mensen wordt verheerlijkt om de meest uiteenlopende problemen op te lossen.

Het gevaar is echter dat de regulatie hiervan ver te zoeken is, en je dus enorme risico's loopt bij verschillende producten. Er is geloof ik maar 1 middel binnen Nederland wat ook daadwerkelijk echt gereguleerd is (anibidiol? 🤔).

Dan heb je nog dat er best wel wat wisselwerkingen zijn, en er tevens niet helemaal duidelijk is wat de contra-indicaties zijn. "Natuurlijk" houdt namelijk echt niet altijd "veilig" in.

Ik ben meer een voorstander van de beter gereguleerde, en minder risicovolle middelen, met daarbij ook de kanttekening dat je niet alleen aan symptoombestrijding gaat doen. De ondersteuning lijkt leuk, maar je bereikt veel en veel meer wanneer je de boel ook dieper aanpakt.

Kijk dus niet alleen naar wat je ziet, maar ook naar waar het vandaan komt, en wat je kunt doen om het op dat front te minderen. En ook "gewoon een onzekere kat" kun je helpen (mochten mensen nu het idee hebben dat het soms maar gewoon zo is).
Voedingsadviseur en oprichter van Kim's Katten Weetjes
Plaats reactie