Hondje lekker enthousiast en moederlijk wennen aan kitten 8 weken.

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
gurbe
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 aug 2023 08:20

Hondje lekker enthousiast en moederlijk wennen aan kitten 8 weken.

Bericht door gurbe »

Goedendag allen.
Ik wil even t een en ander vragen.
Ik ben absoluut geen kattenkenner.
Omdat mijn oude hond 8 weken geleden is overleden en ik zelf geen 2e hond meer wil had ik gedacht dat een kitten erbij wel leuk zou zijn. Mijn hondje loysa mix Jack Russel/retromops miste heel erg iemand bij haar. Omdat loysa altijd erg enthousiast reageerde op de katten buiten in mijn omgeving. Ze wilt hier alleen maar mee spelen heb ik 4 weken geleden m’n ingelezen over t aanschaffen van een kitten. Ik moet zeggen als leek. Best een hele opgave omdat alle informatie zo uiteenlopend is. Gisteren uiteindelijk de knoop doorgehakt. En daar is hij dan. Onze Gurbe 😂😂. Komt uit een huis waar honden waren ( weet niet of hij dan ook beneden was want toen ik kwam was moeder boven)hij was gelijk op de arm en reageerde totaal niet op t gebald van de honden daar toen ik binnenkwam. Nou Gurbe mee naar huis. Even laten snuffelen aan de reismand. Loysa was helemaal door t dolle heen. Te dol. Vervolgens heb ik een hekje geplaatst tussen de keuken en de woonkamer zodat ze elkaar konden zien. Loysa was iets te druk nog. Laten had ik Gurbe op de arm te slapen en loysa aan de andere kant van de bank aan de riem bij m’n man op schoot. Ging prima. Gisterenavond was Gurbe de kamer aan t verkennen. Wij waren met de honden in de tuin zodat hij rustig z’n gang kon gaan. Lach meneertje onder de bank met z’n pootje onder z’n lijfje( als een Rus. )toen kreeg loysa t in de gaten want meneer was bijna onder de bank uit gekomen. Lag vlak achter de voeten. Even paniek( bij mij,sorry geen ervaring)hoop geblaas en gedoe en loysa terug blaffen. Zat er even doorheen. Toen was t bedtijd. Loysa slaapt bij mij op de kamer en Gurbe heb ik op een stoel in z’n reismandje neergezet. Niks aan t bandje gingen beide slapen. Inmiddels heb ik de hoek met puppen panelen afgezet waar z’n mandje staat z’n bak eten en drinken. Ze zien elkaar nu en loysa komt af en toe op afstand checken. Ze kan er niet bij. Nu mijn vraag. Is dit de juiste aanpak?zou graag een foto willen toevoegen echter weet ik niet hoe dit moet op deze site. Graag tips en trics
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Hondje lekker enthousiast en moederlijk wennen aan kitten 8 weken.

Bericht door Anne »

Gecondoleerd met het verlies van jullie hond
Zelf hikken we hier ook tegen het afscheid aan van onze Lola van 16, al doet ze het nog goed🙏

Zelf heb ik veel aan de technieken van Cesar Millan gehad
Op national geographic heeft hij bepaalde programma's waarin hij laat zien dat je eigen houding veel invloed heeft op het gedrag van je hond
Hij heeft ook mooie boeken geschreven:

https://www.bol.com/nl/nl/f/cesars-aanpak/30535607/

Ik hoop dat je hier iets aan hebt
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie