Drinkfontein gezocht

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Mikaco
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 jul 2023 13:15

Drinkfontein gezocht

Bericht door Mikaco »

Hallo!

We zijn aan het kijken naar een drinkfontein. Op zich drinken onze katten redelijk veel, maar ze zijn zo dol op vers water dat we denken dat zo'n fontein wel in de smaak gaat vallen (letterlijk ;-) ). Ik weet er niet veel van en zit wat rond te kijken. Veel fonteinen zijn van plastic, maar wij hebben juist bewust keramische waterbakjes omdat dat hygiënischer zou zijn. De keramische fonteinen hebben dan weer geen filter volgens mij, weet iemand waarom dat is (is dat dan niet nodig?)?

Heeft iemand tips/ervaringen? We zoeken wel een die zo min mogelijk lawaai maakt.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Drinkfontein gezocht

Bericht door Asse-Poes »

Ik heb er geen, maar zit zelf aan deze te denken (wel extra pomp meebestellen)
https://miaustore.com/nl/?gad=1&gclid=C ... clEALw_wcB
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Drinkfontein gezocht

Bericht door Synemios »

Die heb ik gehad, maar die pomp was een drama en schoon maken ook, nu heb ik een vaatwasser en dan zou het minder erg zijn.
Maar dan blijf je nog met die pomp zitten, ik kreeg wel tot 3 keer toe een gratis pomp opgestuurd.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Miloe
Lynx
Lynx
Berichten: 158
Lid geworden op: 09 mei 2023 15:56
Locatie: Groningen

Re: Drinkfontein gezocht

Bericht door Miloe »

Ik heb catmate, tevreden mee :)
Cats choose us; we don't own them.

~ Kristin Cast
Mikaco
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 jul 2023 13:15

Re: Drinkfontein gezocht

Bericht door Mikaco »

Bedankt voor de reacties! Naar die eerste had ik ook gekeken, goed om te weten dat die dus niet zo goed beviel. Die van catmate is van plastic, en onze katten zijn wel gevoelig voor kattenacne dus ik wil dat liever niet.

Voor de mensen die een fontein hebben, wordt het bij jullie geen enorme kliederboel?
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Drinkfontein gezocht

Bericht door Synemios »

Ik heb meerdere fonteinen en geen kliederboel hier.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
BaasjevanPippa
Poema
Poema
Berichten: 300
Lid geworden op: 22 apr 2023 21:56

Re: Drinkfontein gezocht

Bericht door BaasjevanPippa »

Asse-Poes schreef: 14 aug 2023 22:10 Ik heb er geen, maar zit zelf aan deze te denken (wel extra pomp meebestellen)
https://miaustore.com/nl/?gad=1&gclid=C ... clEALw_wcB
Oh, deze wilde ik ook gaan kopen na de Catmate 😅

Ik heb dus de Catmate. Wel een gedoe met schoonmaken, maar het pompje dat ze tegenwoordig meeleveren is wel een stuk beter dan het vorige. Ik monteer hem elke maand en doe hem dan in een schaaltje met water en azijn. En daarna met een tandenborstel de kalk ervan af poetsen.

Verder maak ik de drinkfontein zelf elke week schoon en vervang ik het filter elke 2 weken (heb 1 poes). Geen geklieder.
Groetjes van Renske, personeel van Taco (I.M), Janneke (I.M) en Pippa 😺
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Drinkfontein gezocht

Bericht door Synemios »

Wij hebben ook nog de raindrop gehad, die beviel goed en was keramisch maar ik weet niet of die nog ergens te krijgen is.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Miloe
Lynx
Lynx
Berichten: 158
Lid geworden op: 09 mei 2023 15:56
Locatie: Groningen

Re: Drinkfontein gezocht

Bericht door Miloe »

Hier staan erg leuke keramische drinkfonteinen: https://poezenparadijs.nl/product-categ ... fonteinen/

had voor mijn vorige kat eentje aangeschaft, goede klantenservice. Alleen jammer dat mijn kat liever haar oude vertrouwde drinkfontein wilde. Maar ze was ook ziek, dus het kon ook daaraan liggen dat ze er geen interesse in had. Maar mss is het wel wat voor jou :)

Edit: ik zie dat het al gepost was :lol:
Cats choose us; we don't own them.

~ Kristin Cast
Gebruikersavatar
Guazala
Huiskat
Huiskat
Berichten: 78
Lid geworden op: 19 jun 2023 17:27

Re: Drinkfontein gezocht

Bericht door Guazala »

Mikaco schreef: 15 aug 2023 18:41 Voor de mensen die een fontein hebben, wordt het bij jullie geen enorme kliederboel?


Bij de onze wel. Maar met hun gewone kommen water doen ze dat ook. Filou neemt graag voetbadjes en spettert soms daarbij water tot tegen het plafond. En Pixel verdrinkt de speelgoedjes die ze gevangen heeft. Dus dat ligt niet aan de fontein.


Wij hebben een Closer Pets van Zooplus. Die is plastic, dus geen raad over merk/soort.

Ik heb getwijfeld over de Miaustore, maar uiteindelijk toch maar naar prijs gekeken. Bij een eerste fontein is het toch een gok of ze dat leuk gaan vinden. Dus wilde daar om te starten niet al te veel geld tegenaan gooien.
BaasjevanPippa
Poema
Poema
Berichten: 300
Lid geworden op: 22 apr 2023 21:56

Re: Drinkfontein gezocht

Bericht door BaasjevanPippa »

Guazala schreef: 16 aug 2023 20:35 Bij de onze wel. Maar met hun gewone kommen water doen ze dat ook. Filou neemt graag voetbadjes en spettert soms daarbij water tot tegen het plafond. En Pixel verdrinkt de speelgoedjes die ze gevangen heeft. Dus dat ligt niet aan de fontein.


Wij hebben een Closer Pets van Zooplus. Die is plastic, dus geen raad over merk/soort.

Ik heb getwijfeld over de Miaustore, maar uiteindelijk toch maar naar prijs gekeken. Bij een eerste fontein is het toch een gok of ze dat leuk gaan vinden. Dus wilde daar om te starten niet al te veel geld tegenaan gooien.
Closer Pets is de Catmate, volgens mij hebben ze een naamsverandering ondergaan :)
Groetjes van Renske, personeel van Taco (I.M), Janneke (I.M) en Pippa 😺
Gebruikersavatar
Guazala
Huiskat
Huiskat
Berichten: 78
Lid geworden op: 19 jun 2023 17:27

Re: Drinkfontein gezocht

Bericht door Guazala »

BaasjevanPippa schreef: 17 aug 2023 12:15 Closer Pets is de Catmate, volgens mij hebben ze een naamsverandering ondergaan :)
Heb de Catmate eens opgezocht en die ziet er inderdaad net hetzelfde uit. :grin:

Wel niet de beste kwaliteit. Op een of andere manier is de stekker stuk gegaan. De pinnetjes voor in het stopcontact zitten helemaal los en kan je er half induwen en dat op een kleine 2 maanden. Kan natuurlijk ook pech en een productiefout zijn. Wel correct opgelost door Zooplus. De vervanging is al onderweg. Dus zal snel blijken of het probleem zich al dan niet herhaald.
BaasjevanPippa
Poema
Poema
Berichten: 300
Lid geworden op: 22 apr 2023 21:56

Re: Drinkfontein gezocht

Bericht door BaasjevanPippa »

Guazala schreef: 17 aug 2023 16:13 Heb de Catmate eens opgezocht en die ziet er inderdaad net hetzelfde uit. :grin:

Wel niet de beste kwaliteit. Op een of andere manier is de stekker stuk gegaan. De pinnetjes voor in het stopcontact zitten helemaal los en kan je er half induwen en dat op een kleine 2 maanden. Kan natuurlijk ook pech en een productiefout zijn. Wel correct opgelost door Zooplus. De vervanging is al onderweg. Dus zal snel blijken of het probleem zich al dan niet herhaald.
Oh wat slecht. Ik heb die van mij al jaren en heb dat issue nooit gehad. Wel gingen de pompjes snel stuk, maar ze zijn nu aangepast en er zitten instructies bij om ze schoon te maken.
Groetjes van Renske, personeel van Taco (I.M), Janneke (I.M) en Pippa 😺
OMH
Poema
Poema
Berichten: 276
Lid geworden op: 25 jan 2020 17:37

Re: Drinkfontein gezocht

Bericht door OMH »

Even inhaken: bestaan er ook kattenfonteinen die niet zo'n indringend bromgeluid maken?
Trouwens, hier worden alle drinkbakjes (en daar heb ik nog wel zo'n dubberen ding onder) een kledderboel, omdat ze altijd hun speelgoedjes erin gooien en er dan mee gaan spelen. We vinden regelmatig van die natte dingen in ons bed/op de bank/onder de bank, etc. Kliederen doen se hier sowieso. Maar in gun de poezen stromend water, dus ik ben toch benieuwd naar "stille" kattenfonteinen. Heeft iemand hier ervaring mee?
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Gebruikersavatar
moniquehooijen
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 jul 2020 11:38

Re: Drinkfontein gezocht

Bericht door moniquehooijen »

Asse-Poes schreef:Ik heb er geen, maar zit zelf aan deze te denken (wel extra pomp meebestellen)
https://miaustore.com/nl/?gad=1&gclid=C ... clEALw_wcB
Ik heb deze. De kleine variant. Ik vindt hem fijn omdat je geen filters erbij nodig hebt. Om de 3 weken in de vaatwasser en de pomp maak je met de hand schoon.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie