Op vakantie en demente/blinde poes

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Plaats reactie
Poes1234
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 aug 2023 19:55

Op vakantie en demente/blinde poes

Bericht door Poes1234 »

Hoi allemaal,

Wij hebben een poes. Het is een oudje van 17 jaar en is blind en erg gedesoriënteerd (dement). Zodra ik haar eten geef loopt ze rondjes op haar plek en weet ze niet meer wat ze moet doen. Zelf naar haar bak lopen lukt dan niet. (Overdag gek genoeg wel voor water en brokjes)
Ze geniet nog wel van ons en komt 's avonds lekker bij ons liggen.
Maar vandaag zijn we terug gekomen van vakantie en is ze heel erg onrustig. Ze schreeuwt echt. Zo zielig.
Over 2 maanden hebben we weer een korte vakantie gepland. Heeft iemand nog tips, wat we anders kunnen doen? Mijn schoonmoeder komt 2x per dag en knuffelt haar. Maar normaal is er bijna de hele iemand thuis.
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Op vakantie en demente/blinde poes

Bericht door Asse-Poes »

Poes is de kluts kwijt.
En ik heb werkelijk geen idee hoelang het duurt voordat ze weer aan de normale (oude) situatie gewend is.
Tja, jullie volgende vakantie zal het er voor haar niet beter op maken, denk ik zo 😞.

Ik heb geen tips, nou ja eentje: niet op vakantie gaan, maar dat bedoelde je niet.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Op vakantie en demente/blinde poes

Bericht door Synemios »

Demente katten kunnen echt in paniek raken als er niemand is.
Kan er niet iemand 24/7 in huis komen terwijl jullie op vakantie zijn dat is voor haar het beste.
Dan kan ze gerust gesteld en eventueel geholpen worden als ze het echt kwijt is allemaal.

Rust en regelmaat en vaste routines zijn voor deze katten extra belangrijk.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Op vakantie en demente/blinde poes

Bericht door nellebel »

tja advies van denise, 24 uur per dag iemand bij haar, of vakantie opschorten. andere opties zijn er denk ik niet.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie