Wat is dit voor gedrag? (jagen?)

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pelusa
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 jan 2021 21:31

Wat is dit voor gedrag? (jagen?)

Bericht door Pelusa »

Onze dame van bijna een half jaar heeft een favoriet speeltje. Een klein wollig schaapje waar ze vaak mee in de weer is. Ze speelt ermee maar lijkt dat ding ook vaak als prooi te bespelen. Dan gaan ze er binnen of mee in de tuin (is afgezet) rollen door het zand en tussen de struiken. En heel vaak neemt ze dat ding in de bek en gaat dan heel gesmoord miauwen en rondlopen. Buiten of in de woonkamer. Het lijkt nu ook steeds erger te worden. Is dit een soort jaag gedrag wat ik denk of wat is dit?
P † 17 jaarF † 6 jaar J ♥ 2023 N ♥ 2023
OMH
Poema
Poema
Berichten: 276
Lid geworden op: 25 jan 2020 17:37

Re: Wat is dit voor gedrag? (jagen?)

Bericht door OMH »

Ik ben hier niet de grootste deskundige, maar het lijkt op wat mijn katten doen, al komen die niet buiten. Ik denk altijd dat ze het zien als een prooi en dus wordt er gegromd naar broer/zus - en verder zie ik het als spelen. Zeker als ze er zo blij mee bezig zijn. Geen idee of je hier iets aan hebt, maar ik herken het.
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
TessaB
Lynx
Lynx
Berichten: 120
Lid geworden op: 31 mei 2020 09:04

Re: Wat is dit voor gedrag? (jagen?)

Bericht door TessaB »

Onze kater, die wel buiten komt, doet dit ook met zijn speelgoedjes. Dit doet hij als sinds hij kitten was, volgens mij volkomen normaal dus. Ze oefenen zo hun jachtvaardigheden :-)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Wat is dit voor gedrag? (jagen?)

Bericht door Synemios »

Ja dat doen sommigen hier ook, en ook verstoppen van speelgoed daarna.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Pelusa
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 jan 2021 21:31

Re: Wat is dit voor gedrag? (jagen?)

Bericht door Pelusa »

Ja dat dacht ik wel. Gisteren kreeg ik dat speeltje ook steeds voor mijn voeten geworpen. Zo hier heb je een cadeautje!
P † 17 jaarF † 6 jaar J ♥ 2023 N ♥ 2023
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Wat is dit voor gedrag? (jagen?)

Bericht door Asse-Poes »

Dat is heerlijk kattengedrag waar ik uren naar kan kijken en van kan genieten :grin:
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
OMH
Poema
Poema
Berichten: 276
Lid geworden op: 25 jan 2020 17:37

Re: Wat is dit voor gedrag? (jagen?)

Bericht door OMH »

Asse-Poes schreef: 10 aug 2023 01:04 Dat is heerlijk kattengedrag waar ik uren naar kan kijken en van kan genieten :grin:
Ja, ik ook! Een speeltje aan je voeten leggen betekent hier meestal: gooi even weg? Kan ik er weer achteraan! En dan breng ik het weer terug! Enz. enz. enz.... :lol:
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Plaats reactie