Is het normaal met wat er met mijn kat zijn pootje is gebeurd?

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
LilaRose
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 aug 2023 12:09

Is het normaal met wat er met mijn kat zijn pootje is gebeurd?

Bericht door LilaRose »

Hallo allemaal,
Ik ben nu sinds 1 week voor het eerst een katteneigenaar.

Ik zag dat vrijdag 1 poot van mijn kat een beetje opgezwollen was en heb direct de dierenarts gebeld. Maar dinsdag kon ik pas langskomen.
In het weekend zag ik dat hij een beetje mank liep en dat het pootje nog meer opgezwollen wad en hij er constant aan begon te likken.
Vandaag is het pootje niet meer opgezwollen en lijkt alles weer normaal te zijn. Hij loopt niet meer mank.

In de 1e instantie dacht ik dat hij misschien in zijn poot gebeten was tijden een gevecht met een andere kat in de buurt een paar dagen eerder. Maar zo'n wond zal meestal infecties oplopen lijkt me en niet zomaar weggaan?

Mijn vraag is nu of dit normaal is bij katten om ineens een opgezwollen poot te hebben en dat het ineens weggaat? En of ik alsnog naar de dierenarts zou gaan ookal lijkt alles goed te zijn nu?
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Is het normaal met wat er met mijn kat zijn pootje is gebeurd?

Bericht door Asse-Poes »

Heb je het pootje goed kunnen bekijken? Een infectie gaar niet zomaar weg, dus dat zal het niet geweest zijn.
Als er geen zwelling (misschien was er sprake van een gekneusd pootje?) meer is en kater weer normaal loopt, kan een dierenarts ook niet veel betekenen.
Ik vind het wel verbluffend snel: een zwelling van vrijdag die op maandag helemaal verdwenen is.

Je hebt hem een week nu en je laat hem nu al vrij buiten?
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Is het normaal met wat er met mijn kat zijn pootje is gebeurd?

Bericht door nellebel »

misschien insectenbeet? ik dacht ook meteen, een week en dan al buiten?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie