Katten opeens ruzie met elkaar

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jim en Dwight
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 24 jul 2022 12:25

Katten opeens ruzie met elkaar

Bericht door Jim en Dwight »

Hallo!

Ik heb twee poezen van nu iets meer dan een jaar oud. Het zijn zusjes en ik heb ze al vanaf dat ze 8 weken oud waren. Het is altijd goed gegaan, maar nu kom ik vanochtend in de woonkamer en om een of andere reden hebben ze enorme ruzie met elkaar. Tot de dag van gisteren sliepen ze samen, speelden ze met elkaar en wasten ze elkaar. Ze hadden wel de nodige ‘ruzies’, maar na een kwartier was dit weer voorbij. Ik heb deze situatie waarin ze nu verkeren dus echt nog nooit meegemaakt…

Nu vandaag gaat het er de hele ochtend al heftig aan toe. De ene poes (Dwight) ligt de hele tijd verstopt en schiet gelijk weg zodra de ander (Jim) eraan komt. Jim is altijd al de baas geweest, maar dit heeft zich nog nooit zo geuit. Jim valt Dwight opeens aan en er wordt gevochten en de nodige geluiden worden gemaakt. Ik rook net bij Dwight een enorm sterke lucht bij haar achterste en ik las op internet dat een kat bij angst of stress een vloeistof uit haar anaalklieren afscheidt, dit doet ze dus waarschijnlijk.

Jim en Dwight zijn binnenkatten en ze zijn altijd samen in de woonkamer en gang (bij elkaar zo’n 80 m2 dus groot genoeg voor zijn tweeën).

Kan iemand me helpen en tips geven over wat ik nu moet doen? Ik weet niet wat er is gebeurd waardoor ze opeens zo tegen elkaar doen. Ik moet vanmiddag weg en ze zijn dan alleen, maar ik wil niet dat ze elkaar af gaan maken.

Help! Wat moet ik doen? 😥
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Katten opeens ruzie met elkaar

Bericht door Asse-Poes »

De wegen van een kat zijn ondoorgrondelijk.

jaren geleden hadden wij 2 katten die in perfecte harmonie met elkaar samenleefden.
Maar opeens gebeurde er iets (geen idee wat) en was het bal.
Dat ging na een dag weer over, maar zo af en toe kwam dat gedrag weer bovendrijven.

'Er zit onweer in de lucht' zeiden we dan.

Doet Jim nog steeds lelijk tegen Dwight of is er weer rust in de tent?
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Plaats reactie