Oppassen buur katten en vlooienplaag

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kattenvrouwtje04
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 24 jun 2022 10:21

Oppassen buur katten en vlooienplaag

Bericht door kattenvrouwtje04 »

Goedemorgen,

Ik pas sinds een aantal dagen op de katten van ons overburen. De overburen zitten al een jaar in een enorme verbouwing. Hun hele huis is nog steeds een complete bouwval.
Nu was ik daar een aantal dagen voor de eerste keer om ze eten te geven etc...
Ik trof 2 katten met onwijs verwilderde vacht, viezig ook. En ontzettend veel knagen en krabben. Dus ik dacht meteen die zitten onder de vlooien. Heel zielig. Ik kom thuis, en er springt vanaf mijn telefoon hoesje een mega vlo op mijn hand. Gelukkig kunnen pakken en doodgemaakt. Mega paranoia, want heb zelf 3 katten die eigenlijk bijna nooit vlooien hebben.
Baasje geappt over het voorval. Antwoord dat er in zo'n bouwval niet veel aan gedaan kan worden. Zouden nog wel ergens pipetten liggen. Niet dus!
Nu heb ik de gehele week goed in de gaten gehouden bij thuiskomst of ik geen vlooien mee bracht. Slippers uit bij binnenkomst en checken kleding. Ging goed. Totdat ik vanochtend thuis kwam. Mijn slippers uit wilde trekken en er mini vlooien op mijn benen sprongen. Stuk of 4. In de tuin broek uitgeklopt. Weer mini vlooien op mijn benen.
Ik word gillend gek! Mijn man en kinderen zeggen al dat ik ze maar familie of vrienden moeten regelen en ik zelf niet meer moet gaan, maar vind het sneu. Ik woon nota bene echt aan de overkant. Zo zielig voor die katten ook, al die jeuk en dat krabben. Sorry voor mijn mega lange verhaal. Maar wat zouden jullie doen? Of hebben jullie tips? Ik dacht zelf wat ik van de week 1x gedaan heb, korte broek, geen sokken, slippers. Of van die hoesjes over mijn slippers??? :grin: geen idee. Help!!!! Wil zelf geen vlooienplaag of dat mijn 3 mannetjes straks onder zitten
Kattenmama van Vlekkie, Nino & Poekie
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Oppassen buur katten en vlooienplaag

Bericht door Rik »

Grote visbroek aan wanneer je daar binnen gaat.

Persoonlijk zou ik me ook afvragen of ik daar nog langs zou willen gaan.

Maar als ze in een verbouwing zitten... Hoe doen de werkmensen dat dan. Of doen ze alles zelf?

Afbeelding
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
kattenvrouwtje04
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 24 jun 2022 10:21

Re: Oppassen buur katten en vlooienplaag

Bericht door kattenvrouwtje04 »

Hoi Rik,

Dank voor je antwoord.
Ze hebben alleen de aannemer die er het meeste doet, soms huurt hij een enkele timmerman in. Ik zei het vandaag ook inderdaad, zal hij ook onder de vlooien zitten? Maar die heeft een hekel aan katten. Ik kom natuurlijk bij ze in de buurt door ze eten te geven en snoepjes. Dan zijn ze dichtbij me. En de aannemer heeft altijd een korte broek aan, zal het daar aan liggen? Dat ze dan niet aan zijn kleding zitten?
Ik zie me al naar de overkant lopen met dat pak aan🤣🤣🤣🤣
Kattenmama van Vlekkie, Nino & Poekie
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Oppassen buur katten en vlooienplaag

Bericht door Rik »

Of met een badpak aan :lol:
Handdoekje onder je arm alsof je naar de spa gaat :)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
kattenvrouwtje04
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 24 jun 2022 10:21

Re: Oppassen buur katten en vlooienplaag

Bericht door kattenvrouwtje04 »

Hahaha, Ja joh, als het een graad of 30 was waarom ook niet😉. Maar zonder gekkigheid, ik ga ze straks weer even binnen halen, want het regent hier, nog ieder een half kuipje eten geven en dan kijken hoe ik nu weer thuis kom. Met vlo of zonder🙈🙈🙈.
Kattenmama van Vlekkie, Nino & Poekie
Gebruikersavatar
kattenvrouwtje04
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 24 jun 2022 10:21

Re: Oppassen buur katten en vlooienplaag

Bericht door kattenvrouwtje04 »

Goedemorgen,

Inmiddels pas ik nu ongeveer een week niet meer op de buur katten.
Ik kon het echt nier meer. De laatste dag dat ik erheen ging had ik slippers en een korte broek aan. Ik zag de vlooien omhoog springen op mijn voeten en benen.
Mijn 3 katten afgelopen dinsdag advantage gegeven. En bij de deurmat waar we binnen komen ingespoten met vlooienspray. En eergisteren het stukje bank waar ze vaak zitten.
Met kammen vind ik soms niks en soms 1 vlo. Geen vlooien poepjes. Maar alsnog zie ik ze alle 3 krabben. Hoe kan dit?
HELP!
Kattenmama van Vlekkie, Nino & Poekie
Plaats reactie