Nieuwe kat zit al weken onder de bank

Voor vragen die betrekking hebben op één of meerdere katten nadat deze pas in huis is/zijn. Plaats GEEN oproepjes!
Plaats reactie
Bonnie99
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 aug 2023 16:26

Nieuwe kat zit al weken onder de bank

Bericht door Bonnie99 »

Hallo allemaal,

Wij hebben sinds 5 weken een kat van 2 jaar oud. Het is niet de meest grote held, dat wisten we al toen hij kwam.
De eerste dagen at hij niet maar dat is gelukkig goed gekomen. Als wij niet thuis zijn, of in de nacht, doet hij lekker zijn ding in de woonkamer. Als wij hem voeren horen we hem ook zodra wij naar boven zijn om te slapen hem eten. Dus dat gaat allemaal goed.

Alleen als wij thuis zijn zit hij altijd onder de bank. We snappen zeker dat hij nog moet wennen maar inmiddels gaat dit dus al 5 weken zo en ik vind dat zo sneu dat hij ons zo spannend vindt. Plus dat wij hem op deze manier ook niet naar buiten kunnen/durven doen als het zover is dat dat mag. Ook als wij een hele dag thuis zijn zit hij dus constant onder de bank. Dat lijkt me niet echt prettig voor hem

We hebben sinds zijn komst de beaphar no stress verdamper om hem te helpen.
Verder negeren we hem zoveel mogelijk/laten we hem met rust. Af en toe een poging om te lokken met snoepjes e.d. maar dat werkt allemaal niet.

Zijn er dingen die wij kunnen doen om het hem comfortabeler te maken en hem meer uit zijn schulp te krijgen? Dit is overigens onze eerste kat. Ik heb me goed ingelezen voordat hij kwam, maar toch twijfel ik of we het goed doen. Hoor graag tips :)
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Nieuwe kat zit al weken onder de bank

Bericht door Asse-Poes »

Hoi Bonnie, welkom op het forum

Misschien heb je hier wat aan, met name de reactie van Rik :
https://www.dekattensite.nl/phpBB2/view ... en#p773700

Geduld is weer het toverwoord 😀
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Loekie2001
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 mei 2023 12:24

Re: Nieuwe kat zit al weken onder de bank

Bericht door Loekie2001 »

Hi Bonnie,
Hoe gaat t nu? Heb je al geprobeerd om hem te lokken en er rustig bij te gaan zitten?
Heel veel succes!
Plaats reactie