Kat met stress plast naast bak

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
Jimmylevi
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mei 2023 17:29

Kat met stress plast naast bak

Bericht door Jimmylevi »

Hallo,

Ik zit met een groot issue.
Ik heb 3 katten. Zij blijven binnen en in onze afgeschermde tuin. Al onze vorige katten kwamen buiten maar om vele redenen besloten onze huidige binnen te houden. Jimmy is een gecastreerde kater van 4 jaar. Omdat hij alleen was hebben we katten erbij genomen. 2 zusjes Cloë en Livvy van nu 3 jaar oud. Zij komen oorspronkelijk uit Griekenland. Zijn wat schuwe poesjes. Lief en aan ons wel gewend maar blijven schrikachtig. Nu is het al een hele poos dat Jimmy de dames terroriseert, zoals ik het noem.

Hij bespringt ze, grijpt ze in hun nek waardoor de dames dan tegenspartelen en wegrennen. Ik grijp dan wel in maar te voorkomen is het niet. Het ene zusje Cloë lijkt t niet zo heel erg te vinden, Zij is gek op Jimmy de kater. Zoekt m altijd op, wil zijn aandacht. Maar haar zusje Livvy vindt het minder leuk. Is hierdoor veel boven en op zolder. En gaat Jimmy veel uit de weg.
De zusjes samen gaan goed maar zijn niet constant samen. Slapen ook niet samen.

Ik heb boven een kamertje over waar de kattenbakken staan. Vier stuks. Door de jaren heen allerlei soorten grit geprobeerd maar dit maakt geen verschil in t feit dat Livvy al zeker 2,5 jaar naast de bak plast. In alle hoeken van t kamertje, in mandjes..
T laminaat hebben we hierdoor verwijdert want stond al krom van de pis.
Medische oorzaken zijn uitgesloten.
Ik leg nu al zo lang vuilniszakken met kranten erop neer. Daar plast ze dan op maar alsnog...ik word er gek van. (Poepen doet ze wel op de bak)
Tis bijna niet te voorkomen t er toch naast loopt en in t beton onder het zeil terecht komt met stank en gevolgen van dien.

Ik vermoed dat zij dit doet door stress.
Feliway is al geprobeerd en heeft dus niet geholpen. Kattenbak op een andere plek erbij ook niet. Ik zit met m'n handen in t haar want weet niet meer wat ik hiertegen moet doen.
Ik denk er nu echt over om voor Livvy een ander huisje te zoeken, of voor beiden zusjes om ze niet uit elkaar te halen.
Jinmy weg doen is geen optie mochten mensen zeggen dat nog zou kunnen.
Dat is echt onbespreekbaar.

Ik heb nog nooit een dier weggedaan en is t laatste wat in me opkomt, tegelijkertijd vraag ik me af of t voor livvy niet beter en eerlijker zou zijn om een huisje voor haar te zoeken waar ze geen andere katten om haar heen heeft en minder of geen stress meer zal hebben.
Maar een ander huisje vinden voor een kat die nu naast de bak plast zal ook niet meevallen.

Is er iemand die nog ideeën heeft?

Groetjes Yvonne
Plaats reactie