Wondje neus (groeit)

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
Maximeko
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jul 2023 10:58

Wondje neus (groeit)

Bericht door Maximeko »

Onze geadopteerde zwerfkat die nu 4 jaar bij ons woont, had opeens een klein wondje naast zijn neus 6 weken geleden. Wij dachten opgedroogd snot (heeft de kat van mijn zus ook wel eens), dus weggehaald, schoongemaakt en er kwam een korstje op.
De korst likt hij er steeds af en de wond lijkt te groeien. Nu is het een gevoelig stuk voor een tumor. De dierenarts is er vandaag niet, dus ik moet wachten tot morgen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Insmeren is bijna geen doen. Het blijft een zwervertje en vertrouwt het niet helemaal als ik hem wil pakken. Als hij bij me ligt dan kan ik wel zachtjes insmeren, maar dat vindt hij niet prettig en gaat hij weer weg.

Wat is dit en hebben mensen ervaring hiermee? Gewoon een onschuldig wondje, of herkent iemand het als tumor,

Afbeelding
TessaB
Lynx
Lynx
Berichten: 120
Lid geworden op: 31 mei 2020 09:04

Re: Wondje neus (groeit)

Bericht door TessaB »

Ik heb er geen ervaring mee, maar als het groeit zou ik wel eens naar de dierenarts gaan. Het kan ook iets "onschuldig" zijn (vb. Abces ofzo). Dat had onze kat eens in zijn nek. Maar je laat het best wel eens onderzoeken (naar mijn mening).
Plaats reactie