Kitten bij 2 oudere Ragdolls? Opluchting voor ze of juist niet?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Ann83
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jul 2023 18:16

Kitten bij 2 oudere Ragdolls? Opluchting voor ze of juist niet?

Bericht door Ann83 »

Hoi allemaal,

5 jaar geleden heb ik Froy en Achilles (2 ragdolls) geadopteerd via mensen die er niet meer voor konden zorgen, ze waren toen 7 en zijn nu dus 12.
Ze zijn beide nog erg jong van geest en heel erg speels maar ik merk nu wel echt dat ze wat beginnen in te kakken.
Ze zijn beide ontzettend speels en veel "de kolder in de kop" echter helaas niet met elkaar, Achilles is veel sterker dan Froy en zit hem elke dag achter de broek en trekt hem een pluk haar uit omdat hij graag wil stoeien, maar froy wil dit niet, die is meer van het verfijnde spelen met een touwtje o.i.d.
Ze willen wel graag spelen maar niet met elkaar en vragen mij veel maar ze willen de hele dag wel met mij spelen en daar heb ik geen tijd voor ;)
Ook maak ik me zorgen voor als 1 van beide overlijd, ze hebben samen een beetje een haat/liefde verhouding en ze zijn erg gesteld op gezelschap en heel praatgraag.
Daarom zit de gedachte aan een kitten (europese korthaar) al een tijd in mijn hoofd, dit zou de speelsheid kunnen brengen die ze beide zo leuk vinden en een maatje voor beiden, want Froy voelt zich best wat eenzaam.
Mocht 1 van twee dan overlijden dan is er nog een jongere metgezel over.

Iemand ervaringen hiermee?

Vr groet, Ann
Mariskaha
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 jun 2021 19:25

Re: Kitten bij 2 oudere Ragdolls? Opluchting voor ze of juist niet?

Bericht door Mariskaha »

Hoi Ann,
Ik heb geen ervaring met Ragdolls maar wel veel ervaring met huis-tuin-en keuken katten.
Wij hebben de kat van onze zus in huis genomen omdat ze op wereldreis ging, die kat was toen zo'n 7 jaar oud en na een wenperiode ging dat prima samen met onze
eigen volwassen katten van 2 en 4 jaar. Helaas zijn onze eigen katten na een verhuizing allebei verdwenen, netjes eerst 2 maanden binnengehouden, nog lang naar gezocht maar niet teruggevonden. Toen hadden we alleen nog de kat van mijn zus(inmiddels 9 jaar) en hebben we twee kittens erbij genomen. De kat van mijn zus was heel agressief met name naar een van de kittens toe, we durfden haar niet met ze alleen te laten de eerste maanden. Dat kitten is opgegroeid tot een heel bange kat daardoor, en werd op haar beurt zelf ook agressief naar andere katten toe. Om een lang verhaal kort te maken: ik zou een volwassen jongere kat of katten wel erbij nemen, maar geen kittens als ik weer voor die keus zou staan.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kitten bij 2 oudere Ragdolls? Opluchting voor ze of juist niet?

Bericht door Dinky »

Aangezien ze al senioren zijn zou ik er zeker niet 1 kitten bij zetten. Dan zou ik eerder voor twee kittens gaan zodat de kittens ook elkaar hebben om mee te spelen
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie