Wondjes en kale plekken

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Gesloten
Anonymous

Wondjes en kale plekken

Bericht door Anonymous »

Vanmiddag ontdekte ik bij Quanuk, aan haar voorpootjes en in haar liezen, rode, kleine, korsterige plekjes. Ook is ze daar kaal. Ze likt en knauwt er aan wat de wondgenezing natuurlijk ook niet echt bevordert. Iemand enig idee wat dit kan zijn ? Vlooien, allergie of iets anders ? Meteen de dierenarts bellen, of na een vlooienkuur het een en ander nog even aankijken ?

Liefs, Tisse
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Heb inderdaad een tijd niet gereageerd, heb het dan ook erg druk gehad de laatste tijd ! Ga zo even contact opnemen met mijn dierenarts, denk zelf aan een allergische reactie voor vlooienbeten. Toen ze bij mij kwam, krabte ze behoorlijk aan zichzelf. Zal haar sowieso op een goed vlooien- en ontwormingsmiddel zetten. Ik gebruik altijd Stronghold van de dierenarts, werkt prima. Zal in ieder geval even met mijn dierenarts overleggen, hoe of wat.

Ga zeer direct een topic openen over de avonturen van mijn katten, bedankt voor je tip !

Met de andere katten gaat het hardstikke goed, ze vormen een hele hechte groep.

Liefs, Femmy
Gebruikersavatar
Renate
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 okt 2003 17:15

Bericht door Renate »

Nala had dat ook een paar dagen na de sterillisatie.
?Ik heb de dierenarts gebeld, en hoewel ik maandag al terug moet komen om de hechtingen eruit te laten halen, vroeg de DA of i ker vrijdag nog mee terug wou komen...

Ze bleek dus overgevoelig te zijn geweest voor het ontsmettingsmiddel/de hechtingen.
Dat heeft schijnbaar geprikt aan haar huid, en dus is ze gaan likken, waardoor die plekjes ontstaan zijn. Ook heeft ze de hechting eruit gekregen.

Ik heb betadine meegekregen om het plekje van de hechting te ontsmetten en een soort van zalf voor op de huid.

Ook heb ik sterkere ontstekingsremmers meegekregen, en nu na anderhalve dag gaat het al een stuk beter.

De huid lijkt al minder rood te zijn, en het overmatige likken aan dr buik is ook minder geworden.

Als je twijfelt gewoon bellen naar de dierenarts en vragen wat je moet doen.

Succes ermee
ik heb 3 kleine kleuterende kittens :D
Anonymous

Bericht door Anonymous »

De dierenarts denkt in eerste instantie aan een vlooienallergie, ik heb Quanuk dan ook meteen Stronghold gegeven. Ook heb ik een kuurtje meegekregen, de exacte naam ben ik even kwijt het lijkt op onze prednison. Als het hiermee niet weggaat, moet ik terugkomen voor eventueel verder onderzoek. In ieder geval eet en drinkt ze goed, en is aan haar gedrag niets te merken dat ze zichzelf niet lekker voelt.

Liefs, Femmy
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Er is maar één vorige eigenaar, namelijk degene die Puya van Els Smits heeft gekocht. Deze is het niet eerder opgevallen en heeft Quanuk nog op 01 december behandeld met Frontline.

Daar een allergied voor vlooien de meest voorkomende allergie bij katten is, wil mijn dierenarts is deze uit kunnen sluiten alvorens verdere stappen te kunnen ondernemen.

Ik heb geen vlooien kunnen ontdekken bij haar of de andere katten, heb ze goed nagekeken.

Hopelijk slaat de kuur aan en blijft de uitslag weg.

Liefs, Femmy
Gesloten