Derde kitten erbij, waar moet ik op letten?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Mollyenteddy
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jul 2023 13:06

Derde kitten erbij, waar moet ik op letten?

Bericht door Mollyenteddy »

Mijn vriend en ik hebben twee Brits Kortharen (poezen). Molly is net 5 en Teddy is net 3 geworden. Het zijn twee herplaatsers die altijd bij elkaar hebben gewoond. Ze tolereren elkaar, maar dikke vriendinnen zijn het niet. Ze komen uit een groep van totaal 5 katten.

Molly is een stevige dame van bijna 6 kilo, zij kan soms wat dominant doen tegen Teddy van 4,5 kilo. Teddy laat het allemaal wel gebeuren.

Wij zouden het leuk vinden om er een kitten bij te nemen. Naast dat we dat super leuk vinden, hopen we dat dit de dynamiek een beetje kan veranderen en dat Teddy en/of Molly er een maatje bij krijgt. Voorheen speelden zij met andere katten, maar nu is het vooral zelfstandig. Molly heeft in het verleden bij haar vorige baasje altijd een goede band gehad met andere katten en heeft zich verzorgend en lief opgesteld tegenover de kittens die er destijds waren. Teddy heeft daarnaast zelf een nestje gehad en heeft zich bewezen als perfecte moeder.

Beide poezen zijn gesteriliseerd en binnenkatten. We vragen ons nu af of de kitten die komen gaat een poes of een kater moet gaan worden en waarom. En op welke karaktereigenschappen we moeten letten? Zijn er verder nog andere dingen waar we ons bewust van moeten zijn? Ik hoor het graag!
Plaats reactie