Logeren of thuisblijven?

Voor alle vragen over wat te doen als je op vakantie gaat, als je gaat verhuizen of als je je kat wil vervoeren.
Plaats reactie
marsuus
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jul 2023 09:37

Logeren of thuisblijven?

Bericht door marsuus »

Als wij (2 personen) op vakantie gaan dan komt mijn zus al jarenlang in huis om 24/7 voor onze kat (13 jaar) te zorgen. Dat gaat altijd goed. Volgende week hebben we een huizenruil gedaan met andere familie (het gaat om 3 volwassenen en een kind). De kat kent deze familie niet of nauwelijks.
Wat is wijsheid? De kat volgende week thuislaten met vier vreemden of de kat laten logeren bij mijn zus die hij heel goed kent? Graag jullie advies. Overigens gaat het voor zowel ons huis als dat van mijn zus om relatief kleine appartementen.
Dank alvast!
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Logeren of thuisblijven?

Bericht door Asse-Poes »

marsuus schreef: 18 jul 2023 10:01 Volgende week hebben we een huizenruil gedaan met andere familie
Zijn dat familieleden van jullie, of totaal wildvreemden? Zijn het poezen-liefhebbers?
Als jullie die familie ook niet goed kennen, liet ik mijn kat daar toch niet achter omdat er een andere optie (bij jouw zus) is. Van je zus weet je zeker dat ze goed voor jullie kat zal zorgen.
Dat zou voor mij een hele geruststelling zijn én ook noodzakelijk zijn, om zelf een relaxte vakantie te hebben.

Poezen in een pension gaat ook niet altijd goed, vooral eten is vaak een probleem.
Jouw poes blijft dan wel in zijn eigen huis, maar of hij vreemde mensen accepteert?
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Logeren of thuisblijven?

Bericht door Dinky »

Lastig dilemma. Zijn die andere mensen katten gewend? Anders zou ik toch overwegen om de kat bij je zus onder te brengen wanneer zij kan zorgen dat de kat daar niet naar buiten glipt (weet niet hoe erg die een drang naar buiten heeft?)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie