Kat (6) melkklier tumor en mogelijke uitzaaiingen.

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
LoganIII
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jun 2023 16:26

Kat (6) melkklier tumor en mogelijke uitzaaiingen.

Bericht door LoganIII »

Bij onze kat Doughie was helaas vorige maand een bult bij de melkklier gevonden. Ze is 2 weken geleden geopereerd waarbij ze de tumor hebben weggehaald en de melkklier die ernaast zat. Toen wisten ze nog niet zeker dat het een tumor was. Helaas was dat wel dus zo en een graad 3 tumor dus heel aggresief. Nu is ons aangeraden om ct scan en echografie te gaan doen om te kijken of er uitzaaiingen zijn. Met dit soort kanker is er blijkbaar 94% kans op uitzaaiingen binnen een jaar. We vroegen ons af of iemand wist wat de prijzen hiervoor zijn in bv duitsland of belgie. Van wat ik heb begrepen zal het hier ongeveer 1000 euro kosten wat helaas heel moeilijk wordt voor ons te betalen. Zeker als het in 1x moet.

Het gaat nu 2 weken na de operatie gelukkig heel goed met Doughie en hopelijk blijft dit zo voor nog heel veel jaren maar de kansen zijn klein.
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Kat (6) melkklier tumor en mogelijke uitzaaiingen.

Bericht door Asse-Poes »

Oef dat is een akelige uitslag.
Ik heb met dit type kanker geen ervaring.
Ik weet de tarieven ook niet. Je kan even bellen met de Universiteitskliniek in Gent.
Wellicht kan je een betalingsregeling afspreken?
Sterkte met Doughie!
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Plaats reactie