Wassen

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
MKkitten
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 jun 2023 11:04

Wassen

Bericht door MKkitten »

Hoi. Mijn kitten van inmiddels 15 weken lijkt zich nogal graag te wassen. Nu begrijp ik dat dit normaal gedrag is voor katten, maar dat ze dit zo vaak doen wist ik niet. De DA heeft m nagekeken op vlooien die heeft hij niet. Hij wast zich ook gewoon op schoot heeel uitgebreid. Zo uitgebreid dat ie z’n piel ook aflebbert. Ik word soms niet goed van dat sappige geluid en dan gooi ik m van schoot. Is dit normaal gedrag of meer aan de hand ?
Gebruikersavatar
Guazala
Huiskat
Huiskat
Berichten: 78
Lid geworden op: 19 jun 2023 17:27

Re: Wassen

Bericht door Guazala »

Een kat wast zich iets van een 1,5 u per dag, in kleine stukjes. Dus dat is best veel, vooral omdat dat moet gebeuren tussen het spelen en al de dutjes door.
Zolang hij niet extreem gefixeerd is op bepaalde plekken op z'n lichaam en zijn vacht/huid er niet onder lijden, lijkt me dat normaal kattengedrag en zou ik me daar niet te veel zorgen over maken.
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Wassen

Bericht door Asse-Poes »

Inderdaad heel normaal :grin:
Katten zijn behoorlijk schoon op zichzelf.
Ze kunnen zich ook (extra) wassen als ze onzeker zijn.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
MKkitten
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 jun 2023 11:04

Re: Wassen

Bericht door MKkitten »

Waar kan een kat onzeker over zijn dan ?
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Wassen

Bericht door Asse-Poes »

Van een gebeurtenis. Door bezoek over de vloer. Een nieuw lawaaiapparaat. Als jij boos op iets of iemand bent.
Van alles dus.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Wassen

Bericht door Rik »

Yuna waste zich als kitten ook heel veel. Bono bijna niet. Ik vroeg me toen meer af waarom Bono zich bijna niet waste. Maar dat is hij op een gegeven moment ook gewoon gaan doen. Het kan dus op zich geen kwaad.

Yuna begon dan ook vaak mij te wassen als ze op schoot lag ;) Zo erg dat ik gek werd van die ruwe tong.

Je moet inderdaad alleen opletten dat het niet obsessief wordt.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie