Jonge kater (gecastreerd) en nieuwe kitten

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Kelly1998
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jul 2023 10:59

Jonge kater (gecastreerd) en nieuwe kitten

Bericht door Kelly1998 »

Hallo,

Sinds 2 dagen hebben wij een nieuwe kitten een huis, een dametje van 9 weken oud. Wij hadden al een andere kat, een kater van 10 maanden oud. Hij is gecastreerd met 6 maanden. Ik weet dat de introductie tussen nieuwe katten/kittens altijd tijd kost. Onze kater is een vriendelijke kat, hij doet haar ook geen kwaad en is vooral erg nieuwsgierig (denk ik). Alleen soms dan wilt hij spelen en duikt hij bovenop onze kitten. Hij gaat boven haar staan en "bijt" in haar vacht. Ik weet niet of het echt bijten is, de kitten maakt geen geluiden. De kitten geeft wel duidelijk aan als ze iets niet leuks vind door te blazen of grommen. Onze kat wil haar graag zien en houdt haar dan ook dag en nacht in de gaten. Ik vind het zelf vooral erg spannend, en misschien ook omdat ik zo erg hoop dat hij haar geen zeer doet omdat ze nog zo klein is. Wie weet hebben jullie tips of geruststelling voor mij?

Bedankt!
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Jonge kater (gecastreerd) en nieuwe kitten

Bericht door Asse-Poes »

Hier is een vergelijkbaar topic, lees vooral de reactie van Rik.
https://www.dekattensite.nl/phpBB2/view ... 42#p776442

Ik weet niet hoe oud je kater was toen hij het nest verliet, want als dat ook zo jong is als bij dit poesje, dan heeft hij nooit geleerd van zijn broertjes en zusjes hoe ver hij kan gaan met spelen en stoeien. En weet hij ook niet dat bijten echt pijn kan doen.
Dat moet hij nu dus leren.

Ze hebben geen hekel aan elkaar en ze vechten elkaar de tent niet uit. Dat is een goed begin.
Nu moeten ze elkaars grenzen leren kennen.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Plaats reactie