Hulp bij nazorg operatie

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Hulp bij nazorg operatie

Bericht door Synemios »

Ik ben erg benieuwd hoe het vandaag verder gegaan is.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
TessaB
Lynx
Lynx
Berichten: 120
Lid geworden op: 31 mei 2020 09:04

Re: Hulp bij nazorg operatie

Bericht door TessaB »

Veeeeel beter! Echt waar!

Hij heeft veel geslapen, vannacht ook flink geweest. Nog niet zoals vroeger, maar dat verwacht ik ook niet.
De wonde wordt wel interessanter, dus ik hou hem nu nauwlettend in de gaten. Eventueel gaan we morgen een body halen.
Pilletjes geven blijft een ramp. Hij heeft gisteren erg hard in mijn vinger gebeten. Maar daar zal ik wel een oplossing voor vinden 😊
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Hulp bij nazorg operatie

Bericht door Asse-Poes »

Wat fijn!!
Ik sta ook elke keer verbaasd te kijken hoe snel katten herstellen (vergeleken met mensen).

Mag je die pilletjes ook verkruimelen en door iets lekkers doen?
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Hulp bij nazorg operatie

Bericht door Synemios »

Wat fijn om te horen :grin:
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
TessaB
Lynx
Lynx
Berichten: 120
Lid geworden op: 31 mei 2020 09:04

Re: Hulp bij nazorg operatie

Bericht door TessaB »

Asse-Poes schreef: 02 jul 2023 11:43 Wat fijn!!
Ik sta ook elke keer verbaasd te kijken hoe snel katten herstellen (vergeleken met mensen).

Mag je die pilletjes ook verkruimelen en door iets lekkers doen?
Dat weet ik niet, heb ik niet gevraagd. Hij is echt wel heel fanatiek in het zoeken van pilletjes in zijn eten, fijngemalen of niet. Volgens mij ruikt hij het gewoon en dan weigert hij te eten. Zo gaat het toch bij zijn ontvlooiing en ontworming. Dat is ook elke keer een gevecht.
Het is antibiotica. Momenteel lukt het door het in een zakje "liquid snack" te steken bovenaan. Daar is hij verzot op, dus ik druk de pilletjes samen met wat snack zo snel mogelijk in zijn bekje en dat neemt hij dan goed op. Twee keer gelukt op die manier, dus voorlopig lukt dat wel.

Ik ben echt verbaasd van hoe snel hij weer beter is! Een mens zou misschien nog de rest van het weekend plat gelegen hebben.

Elke dag een beetje beter, hopelijk! 🤞🏻
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Hulp bij nazorg operatie

Bericht door Synemios »

Katten zijn meesters in het verbergen van pijn.
Maar als het zo goed gaat met het pilletje dan zo doen en anders even de bijsluiter op internet zoeken om te kijken of je het kan verpulveren.
Maar als het vies is eten ze het hier ook niet op.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Hulp bij nazorg operatie

Bericht door Asse-Poes »

Hoe gaat het nu met Felix?
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
TessaB
Lynx
Lynx
Berichten: 120
Lid geworden op: 31 mei 2020 09:04

Re: Hulp bij nazorg operatie

Bericht door TessaB »

Vandaag op controle moeten gaan, de operatie was 10 dagen geleden.
Jammer genoeg geen goed nieuws gekregen... De wonde is ontstoken, niet extreem, maar toch genoeg om hem nog extra binnen te houden. Ik heb er niets van gezien thuis, maar ik wist ook niet goed waar ik op moest letten. Ze spraken alleen van zwelling.

We geven de antibiotica nog 5 dagen langer, metacam mag ook nog 5 dagen langer (maar ik twijfel, omdat het niet goed is voor de nieren...). We moeten nu ook extra voorzichtig zijn, dat hij rustig blijft, want de draadjes zijn er wel uit genomen.

Echt heel teleurstellend. Ik heb 10 dagen en nachten non-stop bij hem gezeten. Ook nachten super slecht geslapen, omdat hij zijn routine kwijt was. En dan deze uitkomst...😔

Maar goed, nog even doorbijten zeker? Ik heb gevraagd naar honingzalf. Heb gehoord dat dit de wonde sneller zou kunnen helpen genezen. Dus dat gaan we proberen. 🤞🏻
TessaB
Lynx
Lynx
Berichten: 120
Lid geworden op: 31 mei 2020 09:04

Re: Hulp bij nazorg operatie

Bericht door TessaB »

Net ook 5 minuten alleen gelaten om te kunnen douchen. Heeft meneer het ontsmettingsmiddel er af gelinkt + de wonde al doen bloeden....
Morgen gaan we een pet shirt halen. Zo kan het niet langer. Even korte pijn, kort afzien en dan is het hopelijk na 5-7 dagen mooi genezen. Ik hoop alleen dat hij de body ook gaat accepteren. Hij kan echt moeilijk zijn. Het is een schat van een beest, maar om te verzorgen is hij echt een demon...
Tips om hem te laten wennen of zo comfortabel mogelijk te maken met zijn body, zijn zeker welkom!
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Hulp bij nazorg operatie

Bericht door Synemios »

Hadden ze verder geen tips? En zijn ze zelf niet op het idee gekomen om een shirt te adviseren?
Ik heb geen tips mbt die shirtjes, want Lizzy beweegt gewoon helemaal niet meer als ze die aan heeft, wij hebben voor de meiden speciale kappen laten maken, die een stuk lekkerder zitten.

Ze zijn super snel , en logisch dat hij eraan likt, het is vreemd, ruikt anders etc.
Het is super vervelend allemaal want jullie hebben nu beiden voor niets af moeten zien, maar ik zou nu zeker de adviezen van de dierenarts opvolgen en zorgen dat hij er echt niet aan kan komen dmv een shirt inderdaad.

Ik zou wel de metacam geven want dat is ook ontstekingsremmend, daarbij remt pijn de genezing en het is zielig.
Normaal ben ik geen voorstander, maar af en toe en tijdelijk kan het niet zoveel kwaad, hij moet nu al genoeg afzien ;-)

Spelen zo voorzichtig mogelijk en niet laten springen.
Verder heel veel aaitjes, kusjes etc ;-)
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
TessaB
Lynx
Lynx
Berichten: 120
Lid geworden op: 31 mei 2020 09:04

Re: Hulp bij nazorg operatie

Bericht door TessaB »

Exact! Het is net alsof de 10 voorbije dagen voor niets zijn geweest.
Over dat shortje werd niets gezegd. Maar we hadden vandaag ook een nieuwe dierenarts, we gaan naar een groepspraktijk. Heb voor morgen de dierenarts gevraagd die de wonde in het begin ook heeft gezien. Niet dat deze niets bekwaam was, maar ik had er geen goed gevoel bij. Die begon ook uitvoerig zijn oortje te bekijken (daar zit een plaatje in van een gevecht jaren geleden. Ookal zei ik dat hij dat al meer dan 7 jaar heeft, toch bleef hij ernaar kijken. Vreemd).
Vingers kruisen voor morgen dan! We geven het zeker niet op, nog even doorbijten. En hopelijk krijg ik het shortje zelf aan en uit om de wonde nog te verzorgen (zonder al te veel krabben, want ik sta echt al vol... Herinneringen aan deze leuke tijd voor later 😅) !!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Hulp bij nazorg operatie

Bericht door nellebel »

ik zou misschien ook niet meteen voor een shirtje gaan gezien de ontsteking. want dan hou je het warm en dat is met een ontsteking niet zo prettig. zou eerder kiezen voor een kraagje.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
TessaB
Lynx
Lynx
Berichten: 120
Lid geworden op: 31 mei 2020 09:04

Re: Hulp bij nazorg operatie

Bericht door TessaB »

Het probleem is dat we een kraagje hebben geprobeerd. Hij krijgt het binnen de 5 minuten af. En als het wat langer aan blijft, dan flipt hij helemaal: rent rond, springt tegen de muren, in de zetel... We moeten hem ook kalm houden, dus dat lijkt me geen optie. De meer aangename soft cones hebben ze niet. Die moet ik online bestellen, maar de levertijd duurt een week. Ik kan niet nog een week non-stop bij hem blijven en zien dat hij niet likt.
Dierenarts sprak van een body, maar ik zou dan nog wel 2x per dag isobetadine of honingzalf moeten smeren (welke van de twee gaan ze me deze middag goed uitleggen, hoop ik. Want ik was echt niet tevreden van de dierenarts die hem gisteren heeft bekeken).
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Hulp bij nazorg operatie

Bericht door nellebel »

ik snap het . lastig met een kat die zo reageert. zou mij met die van mij ook niet lukken.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
TessaB
Lynx
Lynx
Berichten: 120
Lid geworden op: 31 mei 2020 09:04

Re: Hulp bij nazorg operatie

Bericht door TessaB »

Vreselijk, vooral ook omdat ik me dat allemaal zo erg aantrek. Als mijn kat nerveus is, ben ik nerveus...
Hij heeft de body nu een half uur aan. Hij is onder een kast gekropen en komt er niet onderuit. Als hij stapt is het ook erg wankel, maar dat zal wel normaal zijn zeker?
Hopelijk accepteert hij het snel, want zo hou ik het zelf niet lang uit.
Plaats reactie