Hulp bij nazorg operatie

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Hulp bij nazorg operatie

Bericht door nellebel »

adem in adem uit. als het straks voorbij is, is hij het eerder vergeten dan jij. hou je dat maar voor. is ook moeilijk want je kunt het hem niet uitleggen. is nu even voor zijn eigen bestwil. niet teveel op letten nu, want dat is niet helpend voor je eigen gevoel. hou je voor, dit heeft hij nu even nodig. en ....diepe zucht. heel veel succes
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Hulp bij nazorg operatie

Bericht door Synemios »

Wat Wendy al zegt, laat hem even gaan, ik hoop dat hij inmiddels wat rustiger is.
Ik krijg er zelf ook altijd de zenuwen van en dat helpt niet ;-)

Heb je inmiddels al met die andere dierenarts gesproken?
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
TessaB
Lynx
Lynx
Berichten: 120
Lid geworden op: 31 mei 2020 09:04

Re: Hulp bij nazorg operatie

Bericht door TessaB »

Ja, onze gebruikelijke dierenarts kunnen spreken. Hij heeft de wonde zelf niet open gelikt, maar eerder de huid errond. Ik moet 2x per dag isobetadine doen en na 5 dagen moet ik nog eens een foto nemen en doorsturen. Dan krijg ik te horen of het pakje uit mag.

Hij is ondertussen rustiger, maar ik mag hem niet optillen, dan gromt hij. Springen gaat ook niet goed, hij is net op mijn bed willen springen, maar is eraf getuimeld... Zal hem dus toch nog goed in de gaten moeten houden. Ik overweeg ook om met een matras op de grond te slapen, zodat hij niet geneigd is om op bed te springen.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Hulp bij nazorg operatie

Bericht door Synemios »

Ja dat is dan nog 5 dagen door bijten voor jullie.
En 2x per dag gedoe met dat shirt aan en uit doen.

Dan zou een kraagje weer handiger zijn maar ik denk dat hij die comfy cone ook af krijgt, en er van in paniek raakt.
Anders zou je bij medpets nog kunnen kijken of ze iets hebben vaak is dat voor 21.00 uur besteld morgen in huis.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
TessaB
Lynx
Lynx
Berichten: 120
Lid geworden op: 31 mei 2020 09:04

Re: Hulp bij nazorg operatie

Bericht door TessaB »

Ik heb eens gekeken op hun website. Die komen inderdaad snel toe. Ik heb er eentje in mijn winkelmandje gezet, maar net toen ik het wou bestellen, begon mijn kleine scheetje rond te lopen. Hij heeft gedronken, gegeten en een plasje gedaan. Daarna is hij op de vensterbank geklommen (springen lukt niet). Voorlopig is hij rustig, hij slaapt veel, maar op deze manier moet het wel lukken, hoop ik.
Ik neem de comfy cone Zeker mee! Moest er iets veranderen, kan ik die altijd nog bestellen.

Ondanks mijn nerveusiteit is het gelukt om het pakje los te maken, te ontsmetten en terug vast te maken. Dus dat is ook al een overwinning! Ik ga hier regelmatig iets schrijven, gewoon om het van me af te schrijven. Dit als "waarschuwing". Het is veel stressvoller dan ik me had voorgesteld. Dan toch liever een 'gewoon' ontstoken oogje verzorgen, hoor!
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Hulp bij nazorg operatie

Bericht door Asse-Poes »

Jeetje wat een toestand. Ik heb net alles bijgelezen. Het gaat allemaal heel anders dan ik had verwacht 😞
Die matras op de grond is een goed idee.
Heb ik ook gedaan met Asse-Poes en dat werkte prima.
Verder kan je opstapjes (stevige doos of laag tafeltje) neerzetten bij de bank of andere plakken, waar Felix graag wil zitten.

Schrijf hier maar lekker alles van je af. Dat helpt en lucht lekker op. 😀
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
TessaB
Lynx
Lynx
Berichten: 120
Lid geworden op: 31 mei 2020 09:04

Re: Hulp bij nazorg operatie

Bericht door TessaB »

Vandaag de wonde maar eens gefotografeerd, omdat ik het niet kan zien terwijl ik hem vast hou (we werken met twee). De wonde ziet wat bruin/zwart. Dat is een nieuwe zorg. Hopelijk is dit van de isobetadine?
Hij heeft ook een knobbel naast de wonde, seroma blijkbaar. Die zou vanzelf weggaan.
Dus dat is al goed.

Hopelijk binnenkort een mooie, propere, dichte wonde!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Hulp bij nazorg operatie

Bericht door nellebel »

je doet het hartstikke goed hoor. overbezorgde kattenmoeders en vaders hebben we genoeg hier, schrijf maar lekker van je af.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
TessaB
Lynx
Lynx
Berichten: 120
Lid geworden op: 31 mei 2020 09:04

Re: Hulp bij nazorg operatie

Bericht door TessaB »

Van de ene frustratie naar de andere...
Vandaag, zoals afgesproken, een foto van de wonde gestuurd naar de dierenarts. Net telefoon gehad: de dierenarts vindt dat de wonde er toch nog te open uit ziet en mogelijk ook nog steeds ontstoken... Dit ondanks het feit dat we het 2x per dag ontsmetten met isobetadine, 2x per dag antibiotica geven en 1x per dag metacam. Bovendien kan hij er nu ook helemaal niet meer aan door de Medical Pet Shirt. Ik weet echt niet wat we fout doen...
Morgen dus voor de 5de keer naar de dierenarts op 2 weken tijd. Zij gaan kijken of ze er geen nietjes in zouden moeten zetten en gaan kijken voor een meer specifieke antibiotica...
Felix zelf is heel mak, waarschijnlijk door de body. Ik vind het echt zo zielig, hij wil heel graag naar buiten, maar die vrijheid moeten we nu al meer dan twee weken van hem afpakken. En het ziet ernaar uit dat het nog een tijd kan duren voor hij die vrijheid terug krijgt... Hij eet, drinkt en ontlast gelukkig wel zoals gewoonlijk. Ik ben echt enorm gefrustreerd!!!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Hulp bij nazorg operatie

Bericht door nellebel »

Lieve schat die frustratie helpt niemand. Probeer het los te laten. Het is nu eenmaal zo en gelukkig is je lieverd er vrij gemakkelijk over. Hij breekt de tent niet af. Het is nu even buiten jouw controle en meer kun je niet doen. Die gaat voorbij


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
TessaB
Lynx
Lynx
Berichten: 120
Lid geworden op: 31 mei 2020 09:04

Re: Hulp bij nazorg operatie

Bericht door TessaB »

Dat is waar, ik doe mijn best om het los te laten. We moesten vandaag nog eens terug, en toch redelijk goed nieuws gekregen. Het was het hoofd van de praktijk deze keer en we zijn echt super goed geholpen. Heel veel uitleg gehad. Wonde ziet er eigenlijk wel ok uit. Nog een week en die zou dicht moeten zijn. Dan mag de body uit en mogen we stilletjes aan opbouwen om hem terug buiten te laten.
Dat geeft goede moed!
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Hulp bij nazorg operatie

Bericht door Asse-Poes »

Toch weer een lichtpuntje erbij: de wond ziet er gelukkig tóch goed uit!
Je hebt echt een heftige tijd met Felix gehad. En dat heb je prima gedaan. Je mag best trots op jezelf zijn. :eclap:
Nu de laatste loodjes nog... ;-)
Het komt goed!
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
TessaB
Lynx
Lynx
Berichten: 120
Lid geworden op: 31 mei 2020 09:04

Re: Hulp bij nazorg operatie

Bericht door TessaB »

Het pakje mochten we vandaag uit doen! Meneer was erachter gekomen hoe je de knoopjes achteraan los maakt 🙄 gelukkig pas op het einde, toen de wonde al zo goed als genezen was. Wat zijn het toch slimme dieren!
Sinds deze ochtend loopt hij dus rond, zonder pakje. Wat een verandering in gedrag! Hij is meer aanwezig. De wonde ziet er goed uit. We proberen er wel voor te zorgen dat hij nog niet te veel likt. De dierenarts verwacht niet dat het nog open kan ofzo, maar ik neem toch liever het zekere voor het onzekere. Als hij na 4 dagen zich terug gedraagt zoals voordien, mag hij stilaan terug naar buiten (opbouwen). Hopelijk komt hij niet nog een keer terug met zo een wonde!!

Heel erg bedankt voor jullie reacties. Dat heeft mijn overbezorgde katten mama brein wat gerust gesteld 😊
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Hulp bij nazorg operatie

Bericht door Asse-Poes »

Supergoed nieuws!
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Hulp bij nazorg operatie

Bericht door nellebel »

fijn om te horen. nu gaat het echt de goede kant op
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie