Helemaal verliefd

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Mezo22
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 jun 2023 21:32

Helemaal verliefd

Bericht door Mezo22 »

Gisteren zijn wij uiteindelijk naar onze Ragdoll kater gaan kijken. Een dagreis, maar alles voor een goed nest.

Helemaal verliefd op Moos.

5 augustus gaan we hem halen, dan is Moos 13 weken oud. Maar waar moet ik specifiek op letten qua kattenbak, voeding etc?

De eet en drinkbakken bij elkaar vandaan?
Kattenbak op een hele andere plek van de ander zetten?
En hebben jullie nog meer tips?
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Helemaal verliefd

Bericht door nellebel »

Een vriendje of vriendinnetje voor moos


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Mezo22
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 jun 2023 21:32

Re: Helemaal verliefd

Bericht door Mezo22 »

nellebel schreef: 30 jun 2023 13:15 Een vriendje of vriendinnetje voor moos


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mees is ook een kater van net 1 jaar. Dus een vriendje.
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Helemaal verliefd

Bericht door Asse-Poes »

Moos en Mees, leuke combinatie van namen 😀

Bij mijn duo staan de etensbakjes met een afstand van 30 cm naast elkaar. Hier staat de waterbak op een andere plek.
In ons andere huis staat de waterbak tussen de 2 voerbakjes in. Op een rijtje dus, wel met genoeg ruimte ertussen. Bij mij eten ze ook vaak gezellig naast elkaar.

Ik heb 1 kattenbak. En ja ik weet dat het advies is om bij 2 katten 3 bakken neer te zetten :icon_shifty: vroeger wist ik dat niet en het is altijd goed gegaan, dus ik zie het nut van nog 2 extra bakken niet echt. In het andere huis heb ik daar ook niet echt plek voor. Elke week sop ik de bak uit en tig keer per dag haal ik de urineklonten en poepjes eruit.
Dus...eigenlijk moet je niet naar mij luisteren :lol: :lol:

Wat eten betreft, Moos krijgt ander voer dan Mees? Dan zou ik langzaam overstappen op voer wat ze allebei mogen.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Mezo22
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 jun 2023 21:32

Re: Helemaal verliefd

Bericht door Mezo22 »

Asse-Poes schreef: 01 jul 2023 14:26 Moos en Mees, leuke combinatie van namen 😀

Bij mijn duo staan de etensbakjes met een afstand van 30 cm naast elkaar. Hier staat de waterbak op een andere plek.
In ons andere huis staat de waterbak tussen de 2 voerbakjes in. Op een rijtje dus, wel met genoeg ruimte ertussen. Bij mij eten ze ook vaak gezellig naast elkaar.

Ik heb 1 kattenbak. En ja ik weet dat het advies is om bij 2 katten 3 bakken neer te zetten :icon_shifty: vroeger wist ik dat niet en het is altijd goed gegaan, dus ik zie het nut van nog 2 extra bakken niet echt. In het andere huis heb ik daar ook niet echt plek voor. Elke week sop ik de bak uit en tig keer per dag haal ik de urineklonten en poepjes eruit.
Dus...eigenlijk moet je niet naar mij luisteren :lol: :lol:

Wat eten betreft, Moos krijgt ander voer dan Mees? Dan zou ik langzaam overstappen op voer wat ze allebei mogen.
Dank je wel voor je antwoord😊
Ik denk dat ik er wel iets aan heb hoor.
Het advies kan heel anders zijn hoe het ook werkt. Ik ken ook katteneigenaren die beide katten op 1 kattenbak doen, maar ben benieuwd naar beide kanten

Mees hebben wij al en Moos komt er in augustus bij. Mees en Moos is net als Jut en Jul😉
Plaats reactie