poes nog aan infuus of niet ?

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
ciliman
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 mei 2011 17:01

poes nog aan infuus of niet ?

Bericht door ciliman »

Dag lieve mensen, wou graag jullie raad vragen op basis van jullie ervaringen met nierfalen in eindfase.
Vorig jaar begin juli voelde Bono zich niet lekker en gaf over, na dierenartsbezoek bleek dat zijn nierwaardes gestegen waren, maand tevoren thans nog perfect normaal maar nu ineens een creatinine van over de 400 dus 2 dagen gespoeld en toen gezakt nr ongeveer 270, nadien om de paar maanden laten controleren en boel steeg redelijk snel opnieuw, tot overmaat van ramp in november bleek ook schildklier te hoog te zijn dus kreeg ik Apelka mee, poes at slecht dr die Apelka en bovendien had ze er ook erge jeuk van, na een maand gebruik was de schildklier wel terug ok maar nierwaardes ineens weer boven de 400, ik besloot om met die Apelka te stoppen en na 3 weken opnieuw bloed genomen en was de creatinine toch weer gezakt nr 340. Wat blijven aanmodderen, omdat poes slecht at, gedwangvoederd en ging redelijk goed tot begin maart hij toch weer een crea had van 460 en ureum van 25 dus dierenarts stelde infuus voor. Nu poes heeft wel hcm waardoor risico dat hart al dat extra vocht niet verwerkt krijgt, stijgt, ook al laten ze het veel trager binnen lopen. Dit infuus was in andere dierenkliniek, duurde 3 dagen en waardes zakten nr 242 crea en 15.5 ureum. Slechte nieuws was dat eiwitverlies ook maar bleef stijgen ondanks er toch al tijdje Semintra gegeven werd. Bono had het moeilijk na infuus, kwam dit toch door de belasting voor het hart ? Hij at slecht en kroop weg. Na 14 dagen kreeg ik hem weer aan het eten na te blijven dwangvoederen en tot vorige week ging het redelijk goed hoewel hij wel vermagerde, nog eens 200 gr tov maart, weegt nu nog 4.1 kg, is niet graatmager maar zit ondertussen toch in eindfase nierfalen volgens dierenarts. Zijn eetlust is zo goed als nihil en bij dwangvoederen verzet hij zich ook meer. Vrijdag opnieuw bloed laten trekken en tov de laatste meting, begin mei was de crea van 400 nr 600 gegaan, ureum van 25 nr 28. Ik weet niet wat te doen en volgens mijn gewone dierenarts gaat het gevaarlijk worden voor het hart en zou hij nu al 4/5 dagen aan infuus moeten om die waardes van 600 te laten zakken, als dat nog kan gebeuren en hij zegt als de boel al zakt zal het maar voor korte tijd zijn en niet meer voor 3/4 maanden zoals na vorige infuus... Ik weet het allemaal niet meer, nu net heeft hij toch weer overgegeven en als ik niets doe is het sowieso einde verhaal. De dierenkliniek waar hij vorige keer aan infuus ging zegt echter dat ze nog poezen hebben die maandelijks moeten gespoeld worden en zo vaak toch nog langere tijd mee gaan. Kan er me iemand goede raad geven ? Op dit moment koos ik er voor om de poes vrijdag terug mee naar huis te brengen en hem vd zon te laten genieten in de tuin, hij doet niets liever. Zou het erg vinden om hem dit te ontzeggen en hem dan ook nog te zien sterven terwijl hij aan infuus hangt omdat zijn hart het niet meer aan kan.... alvast bedankt voor jullie ervaringen.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: poes nog aan infuus of niet ?

Bericht door Synemios »

Ik vind dit best moeilijk om advies over te geven.
Er spelen meerdere, ernstige dingen.
Schildklier, hart, nieren.

Meestal gaan katten ongeveer 3 dagen aan het infuus bij hoge waardes.

Is er ook een sdma waarde?

Gaat Bono zich beter voelen door toch door te behandelen?
Want aan die schildklier wordt nu ook niets gedaan begrijp ik?

Bono zal ook met deze hoge nierwaarden en met name de ureum misselijk zijn.
Wordt daar iets mee gedaan?
( Heb je medicatie mee gekregen? )

Ene dierenarts zegt dat zijn hart het spoelen niet aan kan.

De vraag die ik mij altijd stel is doe ik mijn kat een plezier om door te blijven behandelen?
Die vraag kan alleen jij jezelf stellen.

Je hebt misschien niet voor niets Bono mee naar huis genomen om hem nog even te laten genieten.

In ieder geval heel veel sterkte met deze beslissing en hopelijk reageren er nog meer mensen.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
ciliman
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 mei 2011 17:01

Re: poes nog aan infuus of niet ?

Bericht door ciliman »

Synemios schreef: 25 jun 2023 17:21 Ik vind dit best moeilijk om advies over te geven.
Er spelen meerdere, ernstige dingen.
Schildklier, hart, nieren.

Meestal gaan katten ongeveer 3 dagen aan het infuus bij hoge waardes.

Is er ook een sdma waarde?

Gaat Bono zich beter voelen door toch door te behandelen?
Want aan die schildklier wordt nu ook niets gedaan begrijp ik?

Bono zal ook met deze hoge nierwaarden en met name de ureum misselijk zijn.
Wordt daar iets mee gedaan?
( Heb je medicatie mee gekregen? )

Ene dierenarts zegt dat zijn hart het spoelen niet aan kan.

De vraag die ik mij altijd stel is doe ik mijn kat een plezier om door te blijven behandelen?
Die vraag kan alleen jij jezelf stellen.

Je hebt misschien niet voor niets Bono mee naar huis genomen om hem nog even te laten genieten.

In ieder geval heel veel sterkte met deze beslissing en hopelijk reageren er nog meer mensen.
Sdma werd niet bekeken, in het verleden heb ik het ook al eens meegemaakt dat enkel sdma werd gemeten bij een oudere poes en die waarde uitstekend was tot er bijkomend crea en ureum werd aangevraagd en toen bleek er toch al beginnend nierfalen te zijn ondanks uitstekende sdma, heb toen vernomen dat sdma niet altijd betrouwbaar is ? Nu, die poes heb ik nog 5 jaar kunnen houden en is nooit boven een crea van 350 gegaan, maakte gewoon zo goed als geen rode bloedcellen meer aan door het nierfalen en is uiteindelijk 21 jaar en half geworden dus had ik vrede mee om haar na 5 jaar van nierfalen te laten inslapen.
Ik heb hier Cerenia en heb hem dat deze morgen ook gegeven en straks heeft hij dan toch uit zichzelf wat tonijn van almo nature gegeten, geef hem ook tonicum van aniwell om eetlust te stimuleren, probleem met cerenia is dat het niet elke dag kan maar af en toe rustpauze nodig is voor de lever. Ik geef ook al 2 maanden porusone. Ik blijf sowieso dwangvoederen, doe ik nu al maanden, zolang hij het niet telkens opnieuw uitbraakt natuurlijk want dan heeft het geen zin meer.
Beide dierenartsen zeggen dat het een extra risico inhoudt, het spoelen voor zijn hart omdat hij hcm heeft. Wat de schildklier betreft, geef ik hem van huisdierendokter SWS en daardoor blijft die schildklierwaarde volgens mij wel stabiel, zit wel iets over de grens maar stijgt nu toch al aantal maanden niet maar is inderdaad ook weer bijkomend probleem. Op een gegeven moment stonden zijn pancreaswaardes ook redelijk hoog, volgens dierenarts omdat de afvalstoffen ook al in de pancreas aan het terecht komen waren, heb toen ook weer van huisdierendokter Mu Ren gegeven, nu nog trouwens en waardes zijn nu gehalveerd, hoop ook dat die Mu ren er voor zorgt dat hij zich niet zo misselijk zou voelen. Eetlustopwekker heb ik hier ook nog liggen maar daar miauwt hij wel vreselijk van en ben dan bang dat die opgejaagdheid op zijn hart zou slaan. Niets meer doen is hem sowieso verliezen binnen de kortste keren met zulke hoge waardes. Hij oogt voor de dierenarts ook nog niet superslecht om nu te beslissen om in te laten slapen omdat hij nog niet graatmager is zoals bij vele poezen op het einde wel het geval is wat niet wil zeggen dat hij moet blijven rondlopen tot dit wel het geval zou zijn. Heb gemaild nr dierenkliniek waar hij vorige keer aan infuus ging voor 3 dagen, benieuwd wat zij zullen adviseren, het is niet te voorspellen natuurlijk hoe zijn lijfje gaat reageren op het infuus en vooral dan zijn hart, mijn verstand zegt : blijven doorbehandelen is omdat ik nog niet klaar ben om hem los te laten en mijn hart schreeuwt in duizend talen dat ik hem nog niet wil laten gaan maar belangrijkste is wat voor Bono zelf het beste zou zijn. Het infuus begin maart heeft hem uiteindelijk nog bijna 4 maanden extra gegeven in redelijk goede omstandigheden zonder braken en matige eetlust. Alleszins erg bedankt voor je reactie !
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: poes nog aan infuus of niet ?

Bericht door Asse-Poes »

Persoonlijk heb niks met aanvullend voer van de Huisdierendokter.
Realiseer je wel dat een schildklierkat een tumor heeft op/aan zijn schildklier en dat een vaag SWS tabletje géén medicijn is.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
ciliman
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 mei 2011 17:01

Re: poes nog aan infuus of niet ?

Bericht door ciliman »

Asse-Poes schreef: 26 jun 2023 15:51 Persoonlijk heb niks met aanvullend voer van de Huisdierendokter.
Realiseer je wel dat een schildklierkat een tumor heeft op/aan zijn schildklier en dat een vaag SWS tabletje géén medicijn is.
Of de sws helpt of niet en of het daardoor komt dat de waarde vd schildklier al maanden stabiel blijft of zelfs licht gedaald is, wie zal het zeggen. Ik heb alleszins mogen ervaren dat mijn andere kater Vince met pancreatitis heel veel baat heeft bij de formules van huisdierendokter.
Dit in elk geval liever dan dat Bono die zich al niet lekker voelt, vol staat met kale plekken waar het bloed uitliep vh krabben bij opstart Apelka, is er nog een alternatief, denk het niet en mijn dierenarts zegt ook: het is kiezen tussen de pest en de cholera, kies ik om voor die schildklier te gaan, breng ik sowieso meer schade toe aan die nieren, staat trouwens in de bijsluiter van Apelka en ik heb de test gedaan, 3 weken Apelka deed waardes stijgen, stoppen met Apelka liet de creatinine serieus dalen. Denk ook dat de schade aan de nieren nu de bovenhand heeft op die licht gestegen schildklier, dat is ook wat mij door mijn eigen dierenarts is verteld en door de dierenkliniek waar hij begin maart aan infuus ging.... das ook niet meteen de vraag die ik hier stelde, iets geven voor die schildklier of niet, mijn grootste bekommernis is een nierspoeling of niet...
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: poes nog aan infuus of niet ?

Bericht door Asse-Poes »

Ik heb nul verstand van nieren, maar inmiddels wel van de schildklier. Dus over spoelen kan ik geen goed advies geven,
Ik wilde je alleen waarschuwen dat een onbehandeld schildklierprobleem een behoorlijke aanslag op de andere organen is.
Inmiddels heb ik ook wel geleerd dat je naar het totaalplaatje moet kijken en niet naar 1 ding.

Het is maar een tip, niet meer en niet minder.
Er zijn overigens andere opties voor de schildklier.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: poes nog aan infuus of niet ?

Bericht door Synemios »

Een te snel werkende schildklier geeft schade aan alle organen, dus ook hart en nieren.

Het is logisch dat de waarde van de nieren stijgen als je stopt met apelka of andere middelen die de t4 laten dalen.
Dat heeft echt helemaal niets te maken met de apelka of andere middelen voor katten met schildklierproblemen.

Een nierwaarde met een te hoog t4 is namelijk helemaal niet betrouwbaar, dat had je dierenarts je ook kunnen vertellen.

Lizzy had een schildklier, alvleesklier, en nier probleem, en wij moesten noodgedwongen stoppen met de thiafeline omdat ze daar allergisch voor was.
Ik kan je vertellen dat dat voor haar nieren, hart etc niet goed was.

En soms moet je helaas keuzes maken maar sws is dan een keuze die ook ik niet zou maken, na alles wat ik er inmiddels over weet.

Buiten apelka zijn er nog meer middelen die uitgeprobeerd hadden kunnen worden.

Maar goed dit was inderdaad de vraag niet,

Ik hoop dat je er uiteindelijk uit komt met je dierenarts en een voor Bono zo goed mogelijke keuze kunt gaan maken.

Nogmaals sterkte.

https://www.dierenkliniekdehaardstede.n ... ij-de-kat/
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
ciliman
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 mei 2011 17:01

Re: poes nog aan infuus of niet ?

Bericht door ciliman »

Asse-Poes schreef: 26 jun 2023 20:28 Ik heb nul verstand van nieren, maar inmiddels wel van de schildklier. Dus over spoelen kan ik geen goed advies geven,
Ik wilde je alleen waarschuwen dat een onbehandeld schildklierprobleem een behoorlijke aanslag op de andere organen is.
Inmiddels heb ik ook wel geleerd dat je naar het totaalplaatje moet kijken en niet naar 1 ding.

Het is maar een tip, niet meer en niet minder.
Er zijn overigens andere opties voor de schildklier.
Het is me ook verteld dat Bono zich door die schildklier niet op en top zal voelen en zoals je zegt ook zijn weerslag heeft op die nieren maar voor er sprake was van iets te hoge T4 was het nierprobleem er al en wees alles er op dat het snel bergaf ging met die nieren. Men sprak mij wel van zelfde medicijn dan Apelka maar dan in tabletvorm maar dat dit eveneens zijn weerslag zal hebben op die nieren. Alleszins bedankt voor je reactie en moest je de door jouw gekende opties willen delen, altijd welkom want alle tips zijn welkom om hem zijn laatste tijd nog aangenamer te maken. Er werd al geopperd om hem voor 1 dag al aan infuus te hangen en dan te kijken of nierwaardes dalen en op basis daarvan besluiten om er mee door te gaan, al dan niet. Ik ben er nog niet uit...
Voor alle duidelijkheid: toen ik stopte met Apelka, werden zijn nierwaardes beter,als je keek naar creatinine en ureum en er is me toen wel gezegd dat dit een vals beeld zou kunnen geven.
ciliman
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 mei 2011 17:01

Re: poes nog aan infuus of niet ?

Bericht door ciliman »

Synemios schreef: 26 jun 2023 22:05 Een te snel werkende schildklier geeft schade aan alle organen, dus ook hart en nieren.

Het is logisch dat de waarde van de nieren stijgen als je stopt met apelka of andere middelen die de t4 laten dalen.
Dat heeft echt helemaal niets te maken met de apelka of andere middelen voor katten met schildklierproblemen.

Een nierwaarde met een te hoog t4 is namelijk helemaal niet betrouwbaar, dat had je dierenarts je ook kunnen vertellen.

Lizzy had een schildklier, alvleesklier, en nier probleem, en wij moesten noodgedwongen stoppen met de thiafeline omdat ze daar allergisch voor was.
Ik kan je vertellen dat dat voor haar nieren, hart etc niet goed was.

En soms moet je helaas keuzes maken maar sws is dan een keuze die ook ik niet zou maken, na alles wat ik er inmiddels over weet.

Buiten apelka zijn er nog meer middelen die uitgeprobeerd hadden kunnen worden.

Maar goed dit was inderdaad de vraag niet,

Ik hoop dat je er uiteindelijk uit komt met je dierenarts en een voor Bono zo goed mogelijke keuze kunt gaan maken.

Nogmaals sterkte.

https://www.dierenkliniekdehaardstede.n ... ij-de-kat/
Naast de thiafeline denk ik, dat als enige optie nog de voeding van Hill's overblijft maar omdat hij al zo slecht eet ook niet echt haalbaar vrees ik, moest jij nog iets anders weten, sta ik er altijd voor open. En ik heb in het verleden een poes onverwachts verloren die een bloedklonter in de achterste poten kreeg nadat haar T4 2 maanden tevoren net op de grens lag, alleen had de dierenarts toen me er niet bij verteld of geadviseerd om na een maand nog eens te laten testen of toch al medicatie op te starten, hoewel ik een week voor haar dood nog op bezoek was geweest bij die dierenarts omdat ik zag dat zij zich niet goed voelde maar achteraf bekeken is dat fataal geworden voor haar hartje.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: poes nog aan infuus of niet ?

Bericht door Synemios »

Het is geen verwijt naar jou toe, want je doet alles voor Bono wat je kunt.

Ok fijn dat ze dat wel gezegd hebben dat de waardes dan niet meer betrouwbaar zijn.

Dat is 1 van de redenen dat ik naar de sdma vroeg, en ook daar heb je een punt ( niet altijd betrouwbaar) want bij Lizzy is de sdma altijd goed maar de crea en ureum niet en bij haar was de echo duidelijk, maar Lizzy is net een jojo.

Er zijn veel katten die niet goed reageren op thiamacare, apelka of thiafeline en wel weer op de felimazole en andersom.
In het uiterste geval zou je om carbimazol ( pilvorm) kunnen vragen, dat mogen ze pas voorschrijven als blijkt dat de middelen voor katten niet goed werken of teveel bijwerkingen geven.
Dit is een middel voor mensen.
Dat wordt anders omgezet in het lichaam en geeft bij de meeste katten geen problemen.

En wij weten wat een ellende het is als je kat ziek wordt van de schildkliermedicatie

Wat ook lastig is is dat de t4 enorm kan schommelen gedurende de dag.

En dan het advies van de dierenarts,
Ik vind het niet eens zo gek bedacht, want eerlijk gezegd je weet dat de nieren slecht zijn en niet voor niets wordt er vooral bij katten met nierfalen gezegd kijk naar de kat en niet naar de waardes.
Misschien gaat het na een infuus wel weer lang goed, niemand kan in de toekomst kijken.

Al realiseer ik mij ook dat je met heel veel meer dingen rekening moet houden
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: poes nog aan infuus of niet ?

Bericht door Synemios »

ciliman schreef: 26 jun 2023 22:17 Naast de thiafeline denk ik, dat als enige optie nog de voeding van Hill's overblijft maar omdat hij al zo slecht eet ook niet echt haalbaar vrees ik, moest jij nog iets anders weten, sta ik er altijd voor open. En ik heb in het verleden een poes onverwachts verloren die een bloedklonter in de achterste poten kreeg nadat haar T4 2 maanden tevoren net op de grens lag, alleen had de dierenarts toen me er niet bij verteld of geadviseerd om na een maand nog eens te laten testen of toch al medicatie op te starten, hoewel ik een week voor haar dood nog op bezoek was geweest bij die dierenarts omdat ik zag dat zij zich niet goed voelde maar achteraf bekeken is dat fataal geworden voor haar hartje.
Wat verschrikkelijk voor je, ook erg dat je daar niet op gewezen bent.

Voer wordt een probleem inderdaad ook ivm de nieren, en inderdaad veel katten met nierproblemen eten slecht en je mag echt niets anders geven dan, dus dat valt af.

Misschien kan de dierenarts dan carbimazol voorschrijven.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
ciliman
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 mei 2011 17:01

Re: poes nog aan infuus of niet ?

Bericht door ciliman »

Dank u wel voor de reacties en om je eigen ervaringen te willen delen, duidelijk nog een verschil tussen dierenartsen in Nederland en in België, heb er nochtans al een aantal bezocht ivm Bono zijn nierfalen en die schildklier, al 3, het enige wat ze zegden was dat Apelka ook in tabletvorm bestond en dat misschien eens kon geprobeerd worden omdat die jeuk misschien kwam vd bijstofjes in het vloeibare medicijn Apelka, van al de rest werd me niet gesproken. Ik realiseer me wel degelijk dat die schildklier ook invloed gaat hebben op zijn hart, zeker als hij aan infuus gaat maar spijtig genoeg was afgelopen vrijdag de batterij plat vd bloeddrukmeter, anderhalf maand geleden was zijn bloeddruk nog ok maar hij krijgt dan ook altenolol voor zijn hart.
Het blijft moeilijk, ik wil ook niets overhaast beslissen hoewel ik besef dat met een crea van 600 en ureum van 28.5 het 5 voor 12 begint te worden, door de Cerenia braakt hij op dit moment niet maar echt fantastisch voelt hij zich duidelijk niet, loopt wel nog rond en gedraagt zich nog vrij normaal, ik blijf hem ondertussen een aantal keren per dag natvoer binnen stoppen en ook royal canin renal liquid
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: poes nog aan infuus of niet ?

Bericht door Synemios »

Ik ben met Lizzy zelf in Merelbeke ( Gent) geweest en zij adviseerde mij toen toch ook de carbimazol in afwachting op de radioactief jodium behandeling.
Kun je anders daar niet naar mailen om te kijken wat die voor advies hebben? ik heb desnoods een mailadres voor je die stuur ik dan via pb.

Als er een plek in België is waar ze kennis hebben van de behandelopties voor katten met schildklier problemen met daarbij meerdere dingen dan zijn zij het wel.

Aan de andere kant en dit bedoel ik niet naar, maar is de realiteit nu wel dat het echt slecht gaat met Bono en wil je dan het risico wel lopen dat hij straks van een ander middel toch weer last gaat krijgen.

Hij is nu qua schildklier wel stabiel zo lijkt het, oftewel gaat het nu nog iets uit maken?

Overigens mogen wij de cerenia gewoon door geven ( zonder stop dag) dat schijnt volgens de internisten van Lizzy achterhaalt te zijn.

Ik denk gewoon even met je mee.

Ik weet dat er ook mensen zijn die zelf infuus thuis geven, de vraag is hoe Bono daar op reageert, sommige katten vinden het heel vervelend en dan doe je hem daar ook geen plezier mee.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: poes nog aan infuus of niet ?

Bericht door Asse-Poes »

Ik vind dat wel een heel goed idee van Denise om contact (email of bellen) met Gent op te nemen.
Ik heb Gent ook zeer regelmatig gemaild en ze antwoorden ook heel snel. Ze gaven mij ook tips en adviezen.

Hoe oud is Bono eigenlijk?

@Denise: dat emailadres is toch niet geheim? staat gewoon op hun website. Of mag je dat hier niet posten?
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: poes nog aan infuus of niet ?

Bericht door Synemios »

Nee dat emailadres is niet geheim, mag je gewoon posten inderdaad.
Ik weet alleen niet of dat hier mag maar dan zegt Roland er vanzelf wel wat van, hoop ik.

katomic@ugent.be
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie