poes nog aan infuus of niet ?

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
ciliman
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 mei 2011 17:01

Re: poes nog aan infuus of niet ?

Bericht door ciliman »

Bono is thuis en gedraagt zich hier terug vrij normaal, ben hem om 14 u gaan halen, dat sneller ademen komt volgens haar doordat het volume van zijn bloed nu groter is geworden door het extra vocht in de aders en daardoor de bloeddruk is gestegen, hopelijk tijdelijk. Ze heeft vochtafdrijver ingespoten maar dit is ook weer slecht voor zijn nieren dus kan maar voor even. Toen ik daar kwam was hij wat rustiger, hij zat in de zuurstofkooi die sowieso dubbel zo groot is, infuus was weg en hij lag op zijn zij uitgestrekt hetgeen er voor haar op wijst dat hij niet echt in ademnood is want dan zou hij voorover gebogen zitten, dat sneller ademen zal sowieso nog een paar dagen duren. Bij opstart stond het infuus tegen snelheid 5, vrijdag trok een jongere dierenarts bloed en zag dat de waardes heel traag zakten en zei: kan ook niet anders aan die snelheid, ik ga het naar 7 schakelen zei ze. Dit was 's morgens, 's avonds toen ik Bono bezocht stond het op snelheid 9, baas kwam even met me praten en zei: gezien hij er geen last lijkt van te hebben en het anders weinig effect gaat hebben, zijn we toch nog iets hoger gegaan. Zaterdag ging het ook nog goed, denk ook wel dat de persdrang om zijn harde stoelgang kwijt te raken in combinatie met het infuus niet veel goed heeft gedaan. Hij springt hier nu op de krabpaal naar een mandje dat op de kast staat dus ga ik ervan uit dat als hij inderdaad het heel erg moeilijk had, deze inspanning niet meer zou kunnen, hij is wel erg onrustig, drinkt veel door die vochtafdrijver. Aan infuus laten hangen, zelfs aan lagere snelheid en hem daar zo nog langer laten liggen, dat was voor mij not done, ik heb haar zelfs geen bloed meer laten prikken om de nierwaardes nu te checken, dat wou ik hem effe niet aandoen, kunnen we nog altijd in de loop vd week laten doen als zijn hart hopelijk nog wat meer tot rust is gekomen, das het allerbelangrijkste op dit moment voor mij, heb er de voorbije jaren al 3 verloren aan hartfalen, is geen pretje.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: poes nog aan infuus of niet ?

Bericht door Synemios »

Ja ik geef je gelijk dat je Bono mee naar huis genomen hebt en niet meer hebt laten checken nu.
Maar dit is wel balen, als het infuus te langzaam loopt duurt het ook veel te lang en heeft het weinig effect.
Ik hoop dat hij zich toch weer wat beter gaat voelen, sterkte want dit zijn heftige dingen.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
ciliman
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 mei 2011 17:01

Re: poes nog aan infuus of niet ?

Bericht door ciliman »

Synemios schreef: 02 jul 2023 23:06 Ja ik geef je gelijk dat je Bono mee naar huis genomen hebt en niet meer hebt laten checken nu.
Maar dit is wel balen, als het infuus te langzaam loopt duurt het ook veel te lang en heeft het weinig effect.
Ik hoop dat hij zich toch weer wat beter gaat voelen, sterkte want dit zijn heftige dingen.
Het was inderdaad heftig en het zag er niet goed uit, heb indruk dat hij hier toch wat rustiger is geworden, je ziet dat die ademhaling nog niet is wat het was maar hij gaat wel in looppas aan de krabpaal omhoog dus hoop ik dat het nog in orde komt, zoals ik al zei, bij het vorige infuus in maart bij Anicura twijfelde ik al of het ook door overbelasting vh hart kwam dat hij 14 dagen later nog altijd niets zelf wou eten en ik vond dat hij sneller ademde. Heb hem deze avond nog wat laxanorm gegeven en wat royal canin liquid en paar hapjes niervoeding natvoer toegestopt en zijn pronefra, zelfs zijn animonda milkie wat hij altijd zo graag lustte, liet hij staan. Ben er zeker van dat als ik daar om 10 u niet bij uitgekomen was, dat hij het niet had gehaald. Morgenvoormiddag moet ik gaan werken, ik laat hem met een bang hartje achter, mijn vriend is wel thuis maar die gaat hem vermoedelijk laten buiten gaan, hij was vandaag al buiten geglipt om in de zon te gaan zitten maar dat vond ik toch wat vroeg...
ciliman
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 mei 2011 17:01

Re: poes nog aan infuus of niet ?

Bericht door ciliman »

Even een update over Bono, deze morgen was hij maar stilletjes en was heel moeilijk om te dwangvoederen, spuugde het weer uit, toch beetje binnen gekregen en ook wat royal canin liquid renal en aniwell tonicum, dat gaat beter binnen, nadien nog wat gewoon natvoer, mousse van proplan met ipaktine over, ook weer klein beetje, zijn ademhaling is nog verbeterd tov gisteren. Deze namiddag vond ik nog stoelgang op de bak die ook niet meer zo hard was en sinds toen voelt hij zich duidelijk beter, deze avond loopt hij meer rond, communiceert, reageert weer op pluimenhengel en net nog wat niervoeding nat binnen gekregen, met telkens kleine hapjes maar uiteindelijk heeft hij toch ongeveer 1 blikje op in totaal en dan de vloeibare voeding. Hopelijk gaat het nu wat in stijgende lijn, vanaf morgen ga ik hem ook weer naar buiten laten, hij heeft het vandaag al paar keer om gevraagd maar durfde nog niet...Ik ben gelukkig de rest vd week thuis om optimaal voor hem te kunnen zorgen.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: poes nog aan infuus of niet ?

Bericht door Dinky »

Fijn dat Bono het nu goed doet naar omstandigheden :-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: poes nog aan infuus of niet ?

Bericht door Synemios »

Dat klinkt gelukkig een stuk positiever dan gisteren.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
ciliman
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 mei 2011 17:01

Re: poes nog aan infuus of niet ?

Bericht door ciliman »

Synemios schreef: 03 jul 2023 22:18 Dat klinkt gelukkig een stuk positiever dan gisteren.
Net wat slagroom opgelikt en al eens aan eetbakje gaan snuffelen, kleine dingen die me gelukkig maken, ik hoop zo dat we nog een aantal weken samen kunnen zijn en hij weer beter wordt.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: poes nog aan infuus of niet ?

Bericht door Synemios »

Probeer inderdaad zoveel mogelijk van elkaar te genieten, en hem lekker te verwennen ;-)
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: poes nog aan infuus of niet ?

Bericht door nellebel »

de duimpjes draaien hier volop voor Bono. home sweet home he kereltje.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
ciliman
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 mei 2011 17:01

Re: poes nog aan infuus of niet ?

Bericht door ciliman »

nellebel schreef: 04 jul 2023 08:12 de duimpjes draaien hier volop voor Bono. home sweet home he kereltje.
Dank u wel voor je medeleven !
ciliman
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 mei 2011 17:01

Re: poes nog aan infuus of niet ?

Bericht door ciliman »

Bono ging door de dag buiten, eerst wou hij niet uit zijn mand komen, nadien wou hij niet meer binnen, hij eet nog steeds niets, heb dus een aantal keer weer moeten dwangvoederen, deze avond merkte ik dat hij weer op de kattenbak zat en er enkel een hele kleine keutel, keihard uitkwam dus maar weer laxanorm en lactulose in muiltje gespoten.
Was met de hond gaan wandelen en toen ik terug kwam, zag ik toch stoelgang in de bak, er hing nog wat kaka aan zijn anus, normaal zou hij dat gewassen hebben, iets nadien gaf hij ook over, niet goed dus, goed dat hij de stoelgang kwijt is maar dat hij ook overgeeft is niet zo goed, ik vrees dat het bergaf zal gaan de komende dagen, als hij in zijn mand ligt, is hij ook redelijk apatisch, nu deze avond ook weer geen reactie op pluimenhengel, deze morgen wel. Nu hij de stoelgang kwijt is, zou hij zich beter moeten voelen. Had hem ook puur kidney gegeven, zou hij daar kunnen van overgeven ??
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: poes nog aan infuus of niet ?

Bericht door Synemios »

Jeetje het gaat echt met ups & downs.
De puur kidney heb je toch vaker gegeven? werd hij er toen ook misselijk van?
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
ciliman
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 mei 2011 17:01

Re: poes nog aan infuus of niet ?

Bericht door ciliman »

Synemios schreef: 04 jul 2023 23:49 Jeetje het gaat echt met ups & downs.
De puur kidney heb je toch vaker gegeven? werd hij er toen ook misselijk van?
Neen, is eerste keer, heb een tijd Rehmania gegeven van huisdierendokter maar wordt van gezegd dat het op het einde niets meer doet, Ircvet heb ik ook een tijd gegeven maar lijkt allemaal niet veel te doen. Ik ging er van uit dat de waardes door het infuus toch wat gezakt waren en wou nu eens puur kidney proberen...
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: poes nog aan infuus of niet ?

Bericht door Synemios »

Ze kunnen overal op reageren in principe.
Lizzy werd ziek van de rehmania en ook van de puur kidney maar daar zit lactose in.
Alleen of dat er nu door komt, want je schrijft dat hij zich ook niet wast en apatisch is.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: poes nog aan infuus of niet ?

Bericht door Asse-Poes »

Ik zit al een paar dagen in de meelees-modus.
Fijn dat Bono weer thuis is, dat is toch de allerbeste plek voor hem. Veel sterkte met alle zorgen! Bono had geen beter baasje kunnen treffen.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Plaats reactie