poes nog aan infuus of niet ?

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: poes nog aan infuus of niet ?

Bericht door Synemios »

Ik heb ook hele slechte ervaringen met Anicura, die denken alleen aan geld en hebben Luna nog veel zieker gemaakt dan ze was.
Daarbij wilden ze bijna een endoscopie en daar achteraan een open buik operatie doen, en gelukkig heb ik een dierenarts die toen eerlijk tegen mij zei dat het vooral goed zou zijn voor hun portemonnee, en 2nd opinion bevestigde dat.

En Anicura moet mij nu nog terug bellen, maar op het moment dat het te ingewikkeld werd trokken ze zich volledig terug en heb ik er nooit meer iets van gehoord.

Wij hadden met caressa ook gedoe, ik moest Luna naar Rotterdam brengen ( dus ook niet in de kliniek in Delft)
Die was in ademnood had medicijnen gekregen en ze wilden haar observeren, maar er was niemand s'nachts dus toen zei ik en dat noem je observeren?
Dan gaat ze dus gewoon mee naar huis want dat observeren kan ik zelf beter, stel dat ze die nacht weer in ademnood zou zijn en er zou niemand aanwezig zijn, dat zou ze niet overleven.

Maar ja het ligt er ook maar net aan welke artsen je treft misschien.

Opname heb ik liever ook in onze huidige praktijk, maar als dingen ingewikkeld zijn dan moet je toch vaak naar zo'n grote kliniek helaas.

Met evidensia heb ik wel goede ervaringen.

Sterkte vannacht, toch hoop ik dat je een paar uurtjes kunt slapen.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
ciliman
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 mei 2011 17:01

Re: poes nog aan infuus of niet ?

Bericht door ciliman »

Synemios schreef: 30 jun 2023 00:16 Ik heb ook hele slechte ervaringen met Anicura, die denken alleen aan geld en hebben Luna nog veel zieker gemaakt dan ze was.
Daarbij wilden ze bijna een endoscopie en daar achteraan een open buik operatie doen, en gelukkig heb ik een dierenarts die toen eerlijk tegen mij zei dat het vooral goed zou zijn voor hun portemonnee, en 2nd opinion bevestigde dat.

En Anicura moet mij nu nog terug bellen, maar op het moment dat het te ingewikkeld werd trokken ze zich volledig terug en heb ik er nooit meer iets van gehoord.

Wij hadden met caressa ook gedoe, ik moest Luna naar Rotterdam brengen ( dus ook niet in de kliniek in Delft)
Die was in ademnood had medicijnen gekregen en ze wilden haar observeren, maar er was niemand s'nachts dus toen zei ik en dat noem je observeren?
Dan gaat ze dus gewoon mee naar huis want dat observeren kan ik zelf beter, stel dat ze die nacht weer in ademnood zou zijn en er zou niemand aanwezig zijn, dat zou ze niet overleven.

Maar ja het ligt er ook maar net aan welke artsen je treft misschien.

Opname heb ik liever ook in onze huidige praktijk, maar als dingen ingewikkeld zijn dan moet je toch vaak naar zo'n grote kliniek helaas.

Met evidensia heb ik wel goede ervaringen.

Sterkte vannacht, toch hoop ik dat je een paar uurtjes kunt slapen.
Het is inderdaad altijd zoeken naar het beste en sommige mensen hebben het geluk om dat bij 1 dierenarts te vinden, ik dus niet, heb er al zovele gehad en spijtig genoeg hebben vele dollartekens in hun ogen staan. Soms is het inderdaad bezig om ze zelf thuis te verzorgen want zoals wij het doen, kan niemand anders het.
Ben met lood in mijn schoenen naar daar gereden, waardes waren gelukkig wat aan het zakken, heel traag maar kan volgens de dierenarts ook niet anders omwille vd minieme snelheid dat het infuus loopt. Hij heeft geen schitterende aders en ik heb zelf ondervonden dat zijn huid als perkament voelt als je erin moet prikken, hij had een tijdje suikerziekte en toen moest ik hem insuline inspuiten, dat is wat zij nu ook zeggen, als het infuus nu moet stoppen met lopen, moet hij effe mee naar huis om de bloedvaten te laten herstellen want opnieuw prikken is niet mogelijk volgens hun, er is dus besloten om hem nog tot maandag daar te laten, snelheid infuus werd van 5 nr 7 verhoogd en die 2-3 dagen extra spoelen zullen hem toch meer goed dan kwaad doen, zijn hart gedraagt zich tot nu toe normaal. Hij oogde beter vandaag, lag niet meer in die kattenbak maar wel in zijn mandje, hij heeft heel goed gegeten wat ik hem toestopte en de dierenarts die me vandaag te woord stond zei ook dat hij zich ok voelt en als hij nog kotsmisselijk moest zijn, hij zich niet zou wassen enzo, de crea was van zo goed als 600 naar 530 gezakt, ureum van 28.5 naar 24 en fosfor was ook naar omlaag dus nog even volhouden, maandag kan hij sowieso terug nr huis, gelukkig is er een dierenarts van wacht die ver vd praktijk af woont en die blijft daar sowieso slapen dus kan ik hem ook in het weekend 2/dag gaan bezoeken om zijn eten te geven, ben toch wat gerustgesteld en opgelucht. Kan trouwens ook niet anders dan dat ze bij Anicura zijn infuus toch te snel lieten inlopen want was op 3 dagen klaar en het vermoeden dat ik toen had, dat het zijn hartje geen goed deed, blijkt nu te kloppen, hij heeft toen 14 dagen zo goed als niets zelf willen eten terwijl zijn waardes toch spectaculair gezakt waren toen...
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: poes nog aan infuus of niet ?

Bericht door Synemios »

Is de diabetes nu in remissie?

Kijk naar de kat en niet naar de waarden wordt niet voor niets gezegd bij nierkatjes.
Fijn dat hij zich beter lijkt te voelen en dat je het weekend ook naar hem toe kan, die bezoekjes zijn voor Bono ook heel erg belangrijk.
Mijn duimen blijven draaien.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: poes nog aan infuus of niet ?

Bericht door Asse-Poes »

Dat is een mooi bericht om het weekend mee in te gaan, de waardes zijn gezakt en hij voelt zich duidelijk beter. Wat fijn dat je Bono kunt blijven bezoeken!
Ik hoop dat je aankomende nacht wat beter kan slapen,
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
ciliman
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 mei 2011 17:01

Re: poes nog aan infuus of niet ?

Bericht door ciliman »

Deze avond nog bij hem geweest en pruttelde tegen om te eten, volgens de dierenarts zou hij zelf wat natvoer hebben gegeten en zij had hem ook eerst wat in zijn muiltje gestoken, Bono heeft geen tanden meer, die werden aantal jaren terug al weg genomen omdat hij voortdurend met ontstekingen zat in zijn muiltje in de wangzakken, als hij zijn muiltje te groot open deed om te miauwen, schreeuwde hij het soms uit vd pijn dus enkel op die manier konden we die pijn weg nemen, is nu wel handig om eten in zijn muiltje te stoppen. Heb ook even met de baas gesproken en die had de snelheid om het infuus te laten lopen nog eens verhoogd van 7 naar 9, de dagen tevoren stond het maar op 5, hij zei dat we anders niet voldoende zakken tegen maandag, zo veel te lager de waardes kunnen zakken, zo veel te beter natuurlijk, ik hoop alleen dat dit toch geen problemen zal geven voor zijn hartje. Heb hem ook 2 keer laxanorm in muiltje gespoten vandaag want sinds iets meer dan een jaar heeft Bono ook last van een megacolon, zijn darm is uitgezet doordat hij vaak harde stoelgang had en hij dan hard moest persen om die kwijt te geraken en nu door het weinig eten is het sowieso gevaarlijk dat die stoelgang hard wordt in zijn darmen, ik hoop dus dat de laxanorm toch zijn werk gaat doen en hij stoelgang kwijt raakt. Tussen de megacolon en het nierfalen in kreeg hij dan ook nog eens suikerziekte, op dat moment waren zijn leverwaardes ook slecht, na ongeveer 6 weken insuline en aangepaste voeding ging hij inderdaad in remissie, een maand later kreeg hij nierfalen, vind het zo erg dat hij dit het laatste anderhalf jaar allemaal moest meemaken. Maar we doen ons best om hem zo lang mogelijk nog bij ons te houden...
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: poes nog aan infuus of niet ?

Bericht door Asse-Poes »

Oef! Bono krijgt het inderdaad wel erg voor zijn kiezen de laatste tijd 😢
En jij ook...

Hoe gaat het vandaag met hem?
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
ciliman
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 mei 2011 17:01

Re: poes nog aan infuus of niet ?

Bericht door ciliman »

Asse-Poes schreef: 01 jul 2023 15:55 Oef! Bono krijgt het inderdaad wel erg voor zijn kiezen de laatste tijd 😢
En jij ook...

Hoe gaat het vandaag met hem?
Hij had deze nacht gelukkig stoelgang gemaakt dus das al een zorg minder met die megacolon, hij is het beu aan het worden en is rustig als ik aankom maar als hij dan ziet dat hij in de kooi moet blijven, wordt hij chagrijnig en kan ik niet veel meer met hem aanvangen, heeft niet zo veel willen eten, begint dan te grommen als hij er genoeg van heeft dat ik hem hapjes in zijn muiltje stop, zijn ademhaling blijft stabiel dus ik hoop dat we tegen maandag toch nr een creatinine van onder de 400 zijn kunnen zakken. Ik weet ook niet goed of ik hem zomaar gewoon natvoer kan aanbieden, best met Ipaktine over dan denk ik, want ik lees hier verhalen van mensen die toch " echt vlees" geven zal ik het maar noemen, het graanvrije voer dat veel vlees bevat, ik probeer hem altijd iets van almo nature of porta 21 te geven met vis omdat hij de niervoeding niet lekker vindt, niet makkelijk, zal thuis ook sowieso weer aantal keer per dag dwangvoederen worden zoals ik al maanden doe om hem enigszins op gewicht te houden... Zorgen zullen er altijd zijn, zeker als je 10 stuks rondlopen hebt, vandaag is het Bono en morgen 1 vd andere aanlopertjes. Het weegt inderdaad de laatste maanden heel erg zwaar op mij. Niets aan te doen...
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: poes nog aan infuus of niet ?

Bericht door Synemios »

Je gaf toch porus one? of is dat iemand anders?
Maar ipa kan ook.
IK doe dat trouwens zelf met Lizzy, maar dat is toch een ander verhaal, ik kan niet veel andere soorten nierdieet geven ivm allergie en daarbij was zij nog maar 7 jaar toen bleek dat haar nieren stuk waren door nierinfarcten en genoeg goede eiwitten zijn op die leeftijd ook belangrijk.

Maar sowieso is "slecht" eten beter dan niet of te weinig eten, en zolang je porus one gebruikt of ipa moet het kunnen.

Ik zou denk ik zelf Bono maandag mee naar huis nemen als het dan nog niet onder de 400 zit, hij is het duidelijk zat, maar ja dat is een persoonlijke keuze.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
ciliman
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 mei 2011 17:01

Re: poes nog aan infuus of niet ?

Bericht door ciliman »

Synemios schreef: 01 jul 2023 17:43 Je gaf toch porus one? of is dat iemand anders?
Maar ipa kan ook.
IK doe dat trouwens zelf met Lizzy, maar dat is toch een ander verhaal, ik kan niet veel andere soorten nierdieet geven ivm allergie en daarbij was zij nog maar 7 jaar toen bleek dat haar nieren stuk waren door nierinfarcten en genoeg goede eiwitten zijn op die leeftijd ook belangrijk.

Maar sowieso is "slecht" eten beter dan niet of te weinig eten, en zolang je porus one gebruikt of ipa moet het kunnen.

Ik zou denk ik zelf Bono maandag mee naar huis nemen als het dan nog niet onder de 400 zit, hij is het duidelijk zat, maar ja dat is een persoonlijke keuze.
Thuis kreeg hij inderdaad al aantal maanden porus one, ben aan mijn 3de doosje bezig, wist niet dat de werking ervan vergelijkbaar is met ipa, dacht dat het zich specifiek richtte op de ureum. Als het maandag niet onder de 400 zit, moeten we dat ook niet meer verwachten en het is inderdaad genoeg geweest, tijd om thuis terug op zijn effen te komen en te genieten vd buitenlucht, we gaan hem proberen nog wat te verwennen. Ik ga morgen afspreken dat er maandagvoormiddag bloed wordt geprikt, dan ben ik aan het werk en dat ik hem dan tegen de middag of vroege namiddag kan ophalen.
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: poes nog aan infuus of niet ?

Bericht door Asse-Poes »

ciliman schreef: 01 jul 2023 17:27 Zorgen zullen er altijd zijn, zeker als je 10 stuks rondlopen hebt, vandaag is het Bono en morgen 1 vd andere aanlopertjes.
Wow, ik had al veel respect voor je gekregen vanwege je niet aflatende zorg voor Bono. Blijken er nóg 9 afhankelijk van jou te zijn...
Ik ben even heel stil nu en diep onder de indruk.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: poes nog aan infuus of niet ?

Bericht door Synemios »

Ons is verteld dat alleen porus voldoende is en ipa en porus dubbel op.

Ik hoop echt dat het maandag gezakt is, vooral de ureum want daar zijn ze vaak beroerd door.
En doe vooral wat voor jullie en Bono goed voelt.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
ciliman
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 mei 2011 17:01

Re: poes nog aan infuus of niet ?

Bericht door ciliman »

Om 10 u naar Bono geweest en zag dadelijk dat het niet goed ging, ik hoorde hem sneller ademen en zag het ook aan zijn buikje dat feller op en neer ging. Hoe komt het dat de dierenarts dit niet zag ???? Infuus stop gezet maar Bono probeerde ganse tijd op kattenbak te gaan en deed niks anders dan persen wat nog eens een extra belasting is voor zijn hart. Aan buikje gevoeld en zit toch weer wat harde stoelgang in hem, lavament gezet maar leek niet veel effect te hebben, uiteindelijk 2 kleine harde bolletjes stoelgang uitgekomen. Heb hem nochtans laxanorm gegeven de voorbije dagen en zaterdag had hij daar al wat stoelgang gemaakt. Ze hebben hem in zuurstofkooi gezet om even te bekomen, ik ga hem seffens halen, als hij tenminste niet nog sneller is beginnen ademen. Waarom hebben ze dat infuus niet gewoon op 5 of 7 laten lopen, dan was dit vermoedelijk niet gebeurd en zou hij zich toch ook wat beter gevoeld hebben, ze hoort nog geen vocht op zijn longen maar zijn hart klopt duidelijk sneller, dat hoort ze wel en dat zie je ook zo aan hem, kan dit zich nog herstellen als hij naar huis komt of gaat het nu toch nog fout lopen ? Het was te mooi om waar te zijn...
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: poes nog aan infuus of niet ?

Bericht door Asse-Poes »

Ohnee!
Ik weet het niet...kan het zijn dat de DA het infuus sneller heeft gezet, omdat het anders te lang gaat duren voordat Bono's nieren goed gespoeld zijn?
Dus dat het kiezen uit 2 kwaden was?

Wat zegt je DA over deze situatie nu? Heeft doorbehandelen, op een lager tempo (= snelheid infuus), een kans? Ook al zou het betekenen dat Bono misschien langer aan het infuus moet blijven?

Wat moeilijk is dit... 😢
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: poes nog aan infuus of niet ?

Bericht door Synemios »

IK denk inderdaad dat ze hem sneller gezet hebben omdat het spoelen anders te langzaam zou gaan.
Maar dat hadden ze moeten overleggen, maar hoe dan ook ziet dit er niet goed uit.

Bono is het zat daar, heeft het nu ook benauwd, er is zoveel waar je rekening mee moet houden.
En ik geloof niet dat de crea heel erg lager gaat worden nu nog, zeker niet als het infuus zo langzaam maar kan lopen, hopelijk gaat hij zich in de loop van de dag beter voelen en dan is naar huis halen misschien een betere optie.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: poes nog aan infuus of niet ?

Bericht door Dinky »

Ik kan mij voorstellen dat stress bij de da ook meespeelt met het hart en dat als hij meer ontspannen is het met het hart mogelijk ook weer iets beter gaat. Maar dat is vooraf niet in te schatten
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie