poes nog aan infuus of niet ?

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
ciliman
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 mei 2011 17:01

Re: poes nog aan infuus of niet ?

Bericht door ciliman »

Synemios schreef: 05 jul 2023 00:34 Ze kunnen overal op reageren in principe.
Lizzy werd ziek van de rehmania en ook van de puur kidney maar daar zit lactose in.
Alleen of dat er nu door komt, want je schrijft dat hij zich ook niet wast en apatisch is.
Heb nog al eens gehad dat hij overgaf na toedienen van lactulose, vandaag is hij weer iets alerter en ligt nu buiten in de zon, heel voorzichtig klein beetje royal canin liquid met convenia gegeven deze morgen en wat later wat natvoer toegestopt met porus one in, zijn steeds maar aantal hapjes en dan heeft hij genoeg, als ik dan nog meer moet geven, geeft hij sowieso nadien over en daar wordt niemand beter van, als hij 1 keer buiten is, is het moeilijk om hem om de 2-3 uur weer wat voeding toe te stoppen want hij loopt vaak weg als ik in zijn richting ga omdat hij weet wat zal volgen. Daarom zie ik hem ook zienderogen vermageren en dat doet heel erg pijn, hij begint stilaan nog een schim van zichzelf te worden. Wassen na het eten doet hij nu vandaag weer wel, het is zo moeilijk om hem zo te zien...
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: poes nog aan infuus of niet ?

Bericht door Synemios »

Ja ik begrijp dat dat moeilijk is en dat het pijn doet hem zo te zien.
Hoe is het nu?
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
ciliman
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 mei 2011 17:01

Re: poes nog aan infuus of niet ?

Bericht door ciliman »

Synemios schreef: 06 jul 2023 14:28 Ja ik begrijp dat dat moeilijk is en dat het pijn doet hem zo te zien.
Hoe is het nu?
Hij gaat buiten, straks was hij zich zelfs aan het rollen in de zon, hij houdt het natvoer nierdieet binnen, stoelgang is nu weer iets platter dan ik gewend ben van hem en ik twijfel of er toch vocht in/achter die longen zit door dat infuus, heb hem straks even horen hoesten en soms lijkt het of ik een lichte reutel hoor maar verder ademt hij weer normaal. Om dit uit te sluiten zou ik natuurlijk een foto moeten gaan laten nemen maar weer in de reismand , weer die stress bij de dierenarts, ik wil hem dat liever niet aandoen tenzij hij natuurlijk in ademnood is, had nog wel plasmedicatie meegekregen maar is heel slecht voor zijn nieren dus als het niet hoeft, liever niet, ze spoten hem zondag al 2 keer vochtafdrijver in.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: poes nog aan infuus of niet ?

Bericht door Synemios »

Nee ik kan mij voorstellen dat je nu niet weer met Bono naar de dierenarts wilt.
stress is ook niet goed, ik denk ook niet dat ze daar heel veel extra nog kunnen doen.
Wel fijn dat hij het eten binnen houdt en toch weer normaal ademt.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
ciliman
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 mei 2011 17:01

Re: poes nog aan infuus of niet ?

Bericht door ciliman »

Synemios schreef: 06 jul 2023 19:54 Nee ik kan mij voorstellen dat je nu niet weer met Bono naar de dierenarts wilt.
stress is ook niet goed, ik denk ook niet dat ze daar heel veel extra nog kunnen doen.
Wel fijn dat hij het eten binnen houdt en toch weer normaal ademt.
Hij heeft net nog wat saus gelikt van natvoer en straks ook een klein stukje roomboter gegeten, zijn animonda milkies waar hij vroeger verzot op was maar die niet zo goed zijn voor de nieren, die laat hij staan momenteel, ik las ergens dat slagroom en roomboter geen kwaad kunnen voor de nieren. Ik wil hem kost wat kost bij de dierenarts weg houden na wat hij zondag allemaal moest doorstaan tenzij het natuurlijk echt serieus bergaf begint te gaan.
ciliman
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 mei 2011 17:01

Re: poes nog aan infuus of niet ?

Bericht door ciliman »

Hoe laat je los wat je zo graag wil houden ???
Vandaag de beslissing genomen om Bono te laten gaan, de laatste 2 dagen trok hij zich terug en was hij zichzelf niet meer, hij werd zienderogen zwakker en was tov 2 weken terug weer een halve kilo vermagerd, we hebben alles uit de kast gehaald maar het kon niet meer baten hoe graag we hem nog bij ons hadden gewild, rust zacht mijn lieve speciale jongen, ik draag je mee voor de rest van mijn leven...
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: poes nog aan infuus of niet ?

Bericht door Dinky »

Heel veel sterkte met het verlies van Bono. Gelukkig heeft hij na zijn verblijf bij de dierenarts nog fijn thuis mogen zijn. Je hebt hem zeker alle kans gegeven!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: poes nog aan infuus of niet ?

Bericht door Synemios »

Heel veel sterkte met het verlies van Bono, Lieve Bono, rust zacht 🖤
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: poes nog aan infuus of niet ?

Bericht door Asse-Poes »

Wat een verdrietig bericht en ik wens je heel veel sterkte.
Het verlies van een zorgenkatje is heel zwaar.
Bono heeft nog lekker van de zon mogen genieten en was omringt door jouw liefde voor hem. Je hebt echt alles voor hem gedaan wat maar mogelijk is.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
Miloe
Lynx
Lynx
Berichten: 158
Lid geworden op: 09 mei 2023 15:56
Locatie: Groningen

Re: poes nog aan infuus of niet ?

Bericht door Miloe »

Rust zacht lieve Bono en heel veel sterkte gewenst
Cats choose us; we don't own them.

~ Kristin Cast
ciliman
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 mei 2011 17:01

Re: poes nog aan infuus of niet ?

Bericht door ciliman »

Mijn welgemeende dank voor jullie steun de voorbije dagen.
Gisteren was er nog de roes van het afscheid nemen, vandaag het keiharde besef dat Bono niet meer terug komt, geen Bono bij het naar beneden komen, geen Bono op de plaatsjes waar hij meestal lag, geen Bono meer om voor te zorgen, wat mis ik hem...
Gebruikersavatar
Miloe
Lynx
Lynx
Berichten: 158
Lid geworden op: 09 mei 2023 15:56
Locatie: Groningen

Re: poes nog aan infuus of niet ?

Bericht door Miloe »

Toen mijn vorige kat overleed, durfde ik zelfs niet naar de slaapkamer. Want ze was er niet meer om bij me te slapen.

Blijft heftig een poezekind verliezen
Cats choose us; we don't own them.

~ Kristin Cast
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: poes nog aan infuus of niet ?

Bericht door nellebel »

heel veel sterkte met het verlies. je hebt er alles aan gedaan. houden van is ook loslaten. maar doet wel vreselijk veel pijn.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: poes nog aan infuus of niet ?

Bericht door castratenkoor »

Veel sterkte met het verlies! Lieve Bono rust zacht.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
crazycatladyP
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 11 mar 2022 18:15

Re: poes nog aan infuus of niet ?

Bericht door crazycatladyP »

Miloe schreef: 09 jul 2023 15:21 Toen mijn vorige kat overleed, durfde ik zelfs niet naar de slaapkamer. Want ze was er niet meer om bij me te slapen.

Blijft heftig een poezekind verliezen
Ik had precies hetzelfde, heb een week lang op de bank geslapen...

Heel veel sterkte met het verlies van Bono!
Mara, personeel van: Jera (3-2015), Quenya (6-2022), Ronja (6-2023) en Moira (6-2023)
Rust zacht, mijn lieve engeltje *Niamh
Plaats reactie