Tanden getrokken en eet niet

Voor vragen over bek, gebit, tandvlees- en kaakaandoeningen bij de kat.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
fabieke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 27 okt 2011 19:45
Locatie: ANTWERPEN

Tanden getrokken en eet niet

Bericht door fabieke »

Hello allemaal
Gisteren zijn de tanden getrokken, alles behalve de snijtanden, van mijn poes van 14 jaar. Om 21u mocht ze wat eten en ze at een beetje. Vandaag wil ze niet eten en heb de medicatie Loxicom dan maar met het spuitje in haar bek gespoten. Ze wil niet eten. Heb 4 soorten natvoer geprobeerd en ben radeloos. Wat kan ik doen ?
Dank bij voorbaat voor reacties.
Een dier neem je niet voor even maar voor een heel leven !
Biba31
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 dec 2019 17:42

Re: Tanden getrokken en eet niet

Bericht door Biba31 »

Wat een ellende! Bij drie van mijn katten zijn ook alle tanden eerder getrokken. Ik heb van de dierenarts toen Convalescence Support (Royal Canin) meegekregen. Dit is poeder dat moet worden aangelengd met warm water. Altijd handig om hiervan wat in huis te hebben bij ziekte o.i.d. Je kunt dit ook met een spuit toedienen als ze niet willen eten. Sterkte!
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Tanden getrokken en eet niet

Bericht door Asse-Poes »

Biba31 schreef: 30 jun 2023 12:42 Wat een ellende! Bij drie van mijn katten zijn ook alle tanden eerder getrokken. Ik heb van de dierenarts toen Convalescence Support (Royal Canin) meegekregen. Dit is poeder dat moet worden aangelengd met warm water. Altijd handig om hiervan wat in huis te hebben bij ziekte o.i.d. Je kunt dit ook met een spuit toedienen als ze niet willen eten. Sterkte!
Ik ken het en het was fantastisch spul als sondevoeding., maar Royal Canin levert het niet meer 😢 ze hebben het uit het assortiment gehaald.
Ze hebben nu alleen de mega dure flesjes nog: Recovery Liquid.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Tanden getrokken en eet niet

Bericht door Asse-Poes »

fabieke schreef: 23 jun 2023 10:55 Hello allemaal
Gisteren zijn de tanden getrokken, alles behalve de snijtanden, van mijn poes van 14 jaar. Om 21u mocht ze wat eten en ze at een beetje. Vandaag wil ze niet eten en heb de medicatie Loxicom dan maar met het spuitje in haar bek gespoten. Ze wil niet eten. Heb 4 soorten natvoer geprobeerd en ben radeloos. Wat kan ik doen ?
Dank bij voorbaat voor reacties.
Ik heb dit topic over het hoofd gezien 😞

Eet je kat inmiddels wel?

Edit: je hebt nog een ander topic gemaakt en daar is wel op gereageerd, zie ik.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Plaats reactie