Kat eet wel maar drinkt weinig tot niet

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Priscillax15
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 mei 2022 09:07

Kat eet wel maar drinkt weinig tot niet

Bericht door Priscillax15 »

Ik wist niet zo goed waar ik dit onder moest plaatsen, daarom hier gedaan.

Ik heb 2 hele lieve poesjes, maar het gaat om 1 daarvan, Sterre ze is nog jong, 4 jaar, maar ik weet niet zo goed hoe te handelen. Ik ben namelijk nog niet zo lang geleden met haar naar de DA geweest omdat ze mank liep, dat was ongeveer 2 weken geleden. Ze zagen niets ernstigs, maar gaven aan dat ze rust nodig had en minstens een week binnen moest blijven. Dat was wel een opgave omdat ze graag buiten is, zeker met mooi weer.
Maargoed, ze gaven een kuur mee voor de zekerheid voor de pijn, het hielp, maar ze loopt nog steeds niet helemaal normaal, maar hinkt gelukkig niet meer. Nu is het alleen zo dat het me opvalt dat ze wel eet, maar weinig tot niets drinkt.
Daardoor heeft ze wel meer zin in natvoer dan normaal, en daar zit toch wat van vocht in, krijgt ze toch iets binnen.
Maar is er iets wat ik verder nog zelf kan doen zodat ze wel gaat drinken voordat ik weer naar de DA ga?

Misschien moet ik er ook bij vernoemen dat ik zwanger ben en dat ik weet dat katten daardoor anders kunnen gaan gedragen door de zwangerschap heen? Ik dacht dat het daar mee te maken zou kunnen hebben.
hoe dan ook, zou ik graag eerst alles zelf willen proberen voordat ik weer naar de DA ga.
Raphael & Sterre - broer en zus
R.I.P. Raphael 04-04-19 --- 18-04-22 :-(

Nieuw familielid Spidy - 24-03-22 :pdthug:
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Kat eet wel maar drinkt weinig tot niet

Bericht door Asse-Poes »

Natvoer bevat circa 80% vocht, dus dat is prima.

Ander materiaal drinkbakje proberen, of bakje op een andere plek zetten, helpt ook vaak.
En een drinkfontein vinden katten vaak erg lekker.

Dronk ze vroeger wel goed?
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kat eet wel maar drinkt weinig tot niet

Bericht door nellebel »

en het natvoer kun je ook nog verdunnen met water. doe ik altijd. wordt een soepje, vinden ze heerlijk hier.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie