Een tijdje geleden is ons oude hond, die wij 4 jaar hebben gehad, helaas overleden. Wij hebben al langere tijd een kat (ik gok zo'n 10-12 jaar). Ons kat en oude honden konden het niet extreem goed met elkaar vinden. Vooral ons hond had nog wel eens de neiging uit te vallen naar de kat en de kat weg te jagen. De kat was echter niet erg bang om binnen te komen en lag dat ook regelmatig heerlijk in de mand van de hond

Sinds kort hebben wij echter een nieuwe hond, namelijk een pup-puber van 6 á 7 maanden uit het asiel. Wij hadden vernomen dat de hond samen heeft gewoond met een kat, deze erg leuk vond, en hier zelfs mee speelde. Echter toen de pup de kat voor het eerst zag rende hij erachteraan en blafte hij erg veel. Hier is de kat natuurlijk erg van geschrokken.
Wij hadden op internet al gelezen over de beste manieren om een hond en kat aan elkaar te laten wennen. Dit gaat alleen super moeilijk, doordat ons kat echt een buitenkat is en weinig binnenkomt. Daarnaast is ons kat dus best schrikkerig en laat hij zich al erg snel wegjagen. De hond blaft dus naar de kat, maar wij vermoeden dat dit is omdat hij blij is de kat te zien en er mee wilt spelen. Hier zit de kat natuurlijk niet op te wachten hahah...
Nu is mijn vraag, hebben jullie tips/ideeën etc. om de kat en hond aan elkaar te laten wennen. De kat opsluiten zou een optie zijn, maar omdat het dus een buitenkat is willen wij hem hiermee geen stress bezorgen...
Ik stel alle tips extreem op prijs, heel erg bedankt alvast allemaal!!!!!!