2 broers - de ene blaast

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
RobinVDK89
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 mei 2023 10:47

2 broers - de ene blaast

Bericht door RobinVDK89 »

Hallo allemaal,

Blij dat ik jullie forum gevonden heb :edance:

Ik heb 2 broers - ex-katers - van 8 jaar. Nooit de allerbeste maatjes geweest (lepeltje-lepeltje slapen hebben ze bv. nooit gedaan), maar ze accepteren elkaar wel. Er is nooit echt grote ruzie of concurrentie tussen hen geweest.
Kamiel was de knuffelkat van de twee: vaak thuis, en vanaf dat hij kon, ging hij op een schoot liggen.
Jean-Luc is even vaak en graag thuis, maar gaat niet op onze schoot liggen - hij is liever gewoon dichtbij in de buurt.
Twee gezellige en gezapige katten dus ;-)

Sinds een aantal maanden is Kamiel echter minder ‘gezellig’ … hij komt enkel thuis om te eten, hoog op zijn krabpaal te slapen, of wil vaak snel terug naar buiten. Wanneer hij ook maar in de buurt van Jean-Luc komt blaast hij naar zijn broer (het komt nooit tot een echt gevecht, het blijft bij blazen en misschien eens een tikje geven). Jean-Luc maakt er niet veel van, en blijft zijn rustige zelf.

Net bij de DA geweest voor een check-up, en ze zijn allebei kerngezond. Ook in hun omgeving is er niets veranderd.

Kunnen jullie een oorzaak of misschien zelfs een oplossing bedenken voor Kamiel’s gedrag? Ze hoeven niet per se samen in een mandje willen slapen :???: maar terug wat gezellige verdraagzaamheid zou leuk zijn.

Ik kijk uit naar jullie raad :grin:
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5470
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: 2 broers - de ene blaast

Bericht door nellebel »

Ik begrijp dat ze beide buiten komen? Heeft kamiel niet een nieuw huisje erbij gevonden? Waar hij misschien zich lekker voelt en daardoor minder graag thuis is


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
RobinVDK89
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 mei 2023 10:47

Re: 2 broers - de ene blaast

Bericht door RobinVDK89 »

nellebel schreef: 05 mei 2023 15:01 Ik begrijp dat ze beide buiten komen? Heeft kamiel niet een nieuw huisje erbij gevonden? Waar hij misschien zich lekker voelt en daardoor minder graag thuis is


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ze komen inderdaad beiden buiten. Kamiel had een jaar geleden eventjes een nieuw huisje, maar die mensen laten hem - op onze vraag - niet meer binnen :ehand:
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: 2 broers - de ene blaast

Bericht door Anne »

Als medisch alles uit gesloten is vermoed ik dat de oorzaak van zijn gedrag buiten ligt. Misschien heeft hij daar iets mee gemaakt waardoor hij uit zijn doen is
Hij komt ook niet meer bij jullie op schoot liggen?
Hoe gedraagt hij zich als je hem wat langer binnen houdt?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie