Rosbief

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Rosbief

Bericht door sandy »

Ik weet even niet waar ik dit anders neer moet zetten, jessie staat sinds anderhalf jaar op amodip wegens torenhoge bloeddruk.
Nadat ze ziek is geweest, krijgt ze elke dag rosbief, gewoon omdat ze dat lekker vind en eigenlijk vrij weinig eet. Ze valt desondanks niet af trouwens want ze beweegt voor geen meter.
Maar gezien rundvlees bij mensen de bloeddruk kan verhogen, is dit bij katten net zo?ze kreeg net een aardige toeval, die ze dus ook had door de hersensbloeding die uiteindelijk veroorzaakt was door de bloeddruk. Nadat ze op de amodip was gezet was dit na een half jaar aardig goed onder controle, wel raar in dr koppie maar een volle toeval, die overigens nooit langer duurde dan 5 seconden, gebeurt vrijwel nooit meer. Ben me kapot geschrokken want ze gaf er een mauw bij. Ze maakt het zeer bewust mee.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Rosbief

Bericht door nellebel »

Eigenlijk heb ik niet echt een idee. Die van mij krijgen het ook soms maar alleen als de slager het heeft zonder toevoegingen. In de supermarkt is het altijd gekruid en dus veel zout. Bij de slager soms met zo’n randje. Dan zitten er ook kruiden op. Die wil ik niet. Alleen puur vlees. Van het zout krijg je sowieso hoge bloeddruk


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Rosbief

Bericht door sandy »

Neuh ik heb altijd van greenfields, dat is ongezouten/ongekruid en zit verder ook niks in. Daar let ik wel op. De dierenarts kon ook niet zeggen of het ermee te maken heeft. Maar m’n broer deelde een link over wat er precies in kattenvoer zit, en het meest word rund gebruikt, zelfs in visvarianten.
Ze heeft nog wel episodes dat ze raat in haar koppie word en daarvan schrikt, maar zo’n toeval als vanmiddag eigenlijk praktisch niet meer. Assistente zei dat haar bloeddruk wel weer gemeten kon worden, om te kijken of de amodip nog afdoende is, maar ze is ruim 18, heeft al genoeg ellende gehad de laatste tijd, en ik ga haar niet weer zwaar in de stress douwen.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1719
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Rosbief

Bericht door Asse-Poes »

Rosbief is 'technisch' (?) Veilig voor katten.
Zonder vet en botten staat er. Huh, ik heb nog nooit vet aan en botten in rosbief gezien. :???:

https://belcat.be/kunnen-katten-rosbief ... -voor-hen/
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Rosbief

Bericht door sandy »

Ik ook niet, niet in het beleg in elk geval😆 afijn ik blijf haar gewoon haar plakje rosbief geven
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Plaats reactie