Kaya krols, Noek chagrijnig

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
OMH
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 25 jan 2020 17:37

Re: Kaya krols, Noek chagrijnig

Bericht door OMH »

Rik schreef: 12 mei 2023 16:39 O wat jammer. Het zou zo'n mooie oplossing zijn.

Ik begrijp dat Loki steeds bij Kaya wil zijn. Die heeft daar dus ook behoefte aan. Zo jammer dat de introductie tussen die twee dan niet lukt. Misschien was en intro op bekend terrein voor Kaya dan beter geweest. Maar dat is ook allemaal gissen natuurlijk.

Ik hoop toch zo op een goed oplossing voor allemaal.
Loki speelt regelmatig hier, en dat gaat, of ging, goed. Sinds Kaya's krolsheid is hij hier niet meer geweest (hij heeft zeg maar alles nog ;-)). Dan wel boven, waar Noek en Tika er niet bij zijn. Zie mijn vorige reactie.
Het zou gedoe zijn om D's katten hier alledrie naartoe te halen, de oudere dames zijn hier weliswaar als kittens komen wonen en D heeft ze meegenomen toen hij verhuisde, maar dit zou veel van het goede of misschien wel verkeerde zijn. Wij zijn nergens te beroerd voor hoor, maar ik neem aan dat dat wel duidelijk is.
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6821
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kaya krols, Noek chagrijnig

Bericht door Dinky »

Wat enorm balen dat jullie toch nog niet DE oplossing hebben gevonden. Hopelijk komen jullie met de bemiddeling toch snel tot een situatie waarin alle vierpoters gelukkig zijn!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
OMH
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 25 jan 2020 17:37

Re: Kaya krols, Noek chagrijnig

Bericht door OMH »

Dinky schreef: 12 mei 2023 17:16 Wat enorm balen dat jullie toch nog niet DE oplossing hebben gevonden. Hopelijk komen jullie met de bemiddeling toch snel tot een situatie waarin alle vierpoters gelukkig zijn!
Dat hopen wij ook. Gelukkig hebben we een stem in waar ze terecht komt. Haar wegbrengen wordt nog een ding. Nog niet aan denken, ze is nog hier.
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1722
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Kaya krols, Noek chagrijnig

Bericht door Asse-Poes »

Proef ik een beginnetje van berusting, naast het verdriet?
En nee dat is beslist geen afkeuring, verwijt of kritiek.
Ik vraag het zodat ik (of anderen) niet met meer ideeën komen, waardoor het misschien nog pijnlijker wordt of dat de helende wond juist weer opengereten wordt.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
OMH
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 25 jan 2020 17:37

Re: Kaya krols, Noek chagrijnig

Bericht door OMH »

Asse-Poes schreef: 12 mei 2023 18:54 Proef ik een beginnetje van berusting, naast het verdriet?
En nee dat is beslist geen afkeuring, verwijt of kritiek.
Ik vraag het zodat ik (of anderen) niet met meer ideeën komen, waardoor het misschien nog pijnlijker wordt of dat de helende wond juist weer opengereten wordt.
Misschien. We proberen niet steeds zo van streek te raken en we hebben het gevoel dat we geen keus hebben, ook in de eigen kring rondvragen heeft niets opgeleverd. Beetje rug-tegen-de-muur-gevoel. We gaan het zien verder.

Bedankt voor de reacties weer!
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Gebruikersavatar
OMH
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 25 jan 2020 17:37

Re: Kaya krols, Noek chagrijnig

Bericht door OMH »

Het ziet ernaar uit dat we "a match made in heaven" hebben gevonden, via de bemiddelingssite. Een senior-echtpaar, net als wij, ervaring met katten, net als wij - bijna altijd thuis, net als wij - verder geen dieren in huis, geen kleine kinderen en een groot huis waarin Kaya naar hartenlust mag rennen en spelen. Er is een speciale ruimte voor haar als er bezoek komt als het het haar te veel zou worden.
We hebben een paar telefonische contacten gehad en morgenavond komen ze kijken. Als het lukt wordt het een tranenwaterval, want ze hebben drie maanden geleden een kat moeten laten inslapen en zijn daar nog emo van.
Ze vinden Kaya - nog veel meer foto's gestuurd via WhatsApp - zo'n schatje dat ze ook daar al emotioneel van raakten.

We gaan eerst maar even koffiedrinken met hen, en dan pas mogen ze naar boven om Kaya te zien, even zien wat voor vlees we in de kuip hebben.
Het is eng, maar dit voelt héél goed!

Dus ja, dat worden heel veel tranen en hopelijk een goed gevoel achteraf. Ze hebben beloofd ons op de hoogte te houden. En als ze dat niet doen :evil: dan zullen we hen vinden. Maar ik denk dat het niet hoeft.

Allemachtig, wat een ellende. En wat fijn. En andersom.
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1722
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Kaya krols, Noek chagrijnig

Bericht door Asse-Poes »

Jeetje jullie zitten echt in een sneltrein nu.
Ik kan het amper bijhouden 😀 maar wow wat klinkt dit fijn en goed.

Als dit stel door de 'strenge doch rechtvaardige' ballotage komt, dan gaat Kaya een warm en mooi gouden mandje krijgen in een prachtig paleis met 2 ervaren blikopeners die full time tot Kaya's beschikking staan.

Ja, het is spannend en eng en ellendig en moeilijk, maar ook mooi.
Wat een mix aan emoties voor jullie. Sterkte!
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
OMH
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 25 jan 2020 17:37

Re: Kaya krols, Noek chagrijnig

Bericht door OMH »

Asse-Poes schreef: 13 mei 2023 20:16 Jeetje jullie zitten echt in een sneltrein nu.
Ik kan het amper bijhouden 😀 maar wow wat klinkt dit fijn en goed.

Als dit stel door de 'strenge doch rechtvaardige' ballotage komt, dan gaat Kaya een warm en mooi gouden mandje krijgen in een prachtig paleis met 2 ervaren blikopeners die full time tot Kaya's beschikking staan.

Ja, het is spannend en eng en ellendig en moeilijk, maar ook mooi.
Wat een mix aan emoties voor jullie. Sterkte!
Ja, dat klopt - het gaat sneller dan waar we op gerekend hadden (en gehoopt, want hoe langer, hoe traner...).
We gaan hen morgen live ontmoeten en bij de minste aarzeling gaat het mooi niet door. Maar eerlijk, en het zal wel wishful thinking zijn: dit contact voelt wel héél erg goed. De bemiddelaar heeft er dan ook een prachtig verhaal van gemaakt, dat trouwens nergens overdreven is.
Zucht, wat zie ik op tegen het moment dat ze hier de woning wordt uitgedragen, al zijn de nieuwe eigenaren nog zo lief.
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Gebruikersavatar
OMH
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 25 jan 2020 17:37

Re: Kaya krols, Noek chagrijnig

Bericht door OMH »

Gisteravond is Kaya opgehaald door haar nieuwe baasjes, schatten van mensen met veel gevoel voor katten. Kaya liet zich meteen iets lekkers voeren en is kennelijk in haar nieuwe huis meteen op onderzoek uitgegaan. We zijn nog steeds verdrietig, maar we zijn ervan overtuigd dat ze uitstekend terecht is gekomen.
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5465
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kaya krols, Noek chagrijnig

Bericht door nellebel »

wat fijn dat het toch allemaal goed is gekomen, ondanks de traantje en het verdriet. Kaya lijkt inderdaad haar gouden mandje gevonden te hebben en dat dankzij jullie lieve gedachte dat haar welzijn gaat voor jullie eigen gevoel. nogmaals.. daar heb ik zoveel respect voor. en nu hopelijk snel bij jullie ook weer rust in de tent
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1722
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Kaya krols, Noek chagrijnig

Bericht door Asse-Poes »

Zo te horen is dit de beste oplossing voor iedereen.
Ik heb bewondering voor je!
Kaya krijgt een prinsessenleven en Noek kan weer koning zijn in een rustig koninkrijk.
Nu nog rust in jouw koppie.
Sterkte!
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
OMH
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 25 jan 2020 17:37

Re: Kaya krols, Noek chagrijnig

Bericht door OMH »

Opnieuw dank, jullie zijn lief. We zijn nog niet helemaal uitgetraand hoor, maar vandaag kregen we een appje van de nieuwe baasjes dat ze op schoot heeft gezeten en zich uitgebreid heeft laten aaien. En dat stelde me toch zó gerust!

Noek en Tika zijn nu veel relaxter en weer veel liever voor ons dan ze al waren. We hebben een nieuwe krabpaal/poezenflat-met-mandjes in elkaar geknutseld en alles is weer bij het oude.

Het is goed zo, nu nog wennen aan het idee - want dat gaat niet zo snel. Dat lieve ukkie met haar dikke hoerastaart zullen we niet snel vergeten!
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Gebruikersavatar
OMH
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 25 jan 2020 17:37

Re: Kaya krols, Noek chagrijnig

Bericht door OMH »

Nog één laatste berichtje: het gaat prima bij de nieuwe baasjes van Kaya. Ze is nu steeds bij hen, zit op schoot en laat zich uitgebreid knuffelen en aaien. Ze zijn gek op haar! Ze sturen foto's en filmpjes en zo kunnen we met eigen ogen zien dat dit een goede beslissing is (en ja, we tranen nog...).
Ik wil jullie nog een keer bedanken voor jullie steun en ideeën!
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6821
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kaya krols, Noek chagrijnig

Bericht door Dinky »

Wat enorm fijn dat ze zo'n fijn huisje heeft gevonden! Dat maakt de keuze toch dragelijker dat je weet dat ze het goed heeft :-)
De tranen zullen nog wel blijven met het gemis, dat is niet meer dan logisch ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1722
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Kaya krols, Noek chagrijnig

Bericht door Asse-Poes »

Superfijn dat Kaya het goed doet bij de nieuwe baasjes.
Ik kan me zo voorstellen dat het erg dubbel voor jou is, want diep in je hart wil je toch liever horen dat Kaya jou mist en alleen gelukkig bij jou is...
Ik ken dat gevoel 😀

Hoe gaat het nu met Noek?
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Plaats reactie