Kaya krols, Noek chagrijnig

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Kaya krols, Noek chagrijnig

Bericht door Asse-Poes »

Oef, deze wending zag ik echt niet aankomen 😢
Ik kreeg een brok in mijn keel , ook van de reacties van Rik en Wendy.
mooier en treffender kan ik het niet opschrijven.
Ik wens je heel veel sterkte, want oh wat is dit moeilijk en verdrietig.

Je hebt in ieder geval een fantastische zoon die een prachtig aanbod doet. Ik hoop zo dat deze oplossing gaat lukken!
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kaya krols, Noek chagrijnig

Bericht door Dinky »

Ik duim voor jullie dat Noek met succes herplaatst kan worden bij je zoon!
Begrijpelijk dat dit een enorm zwaar en moeilijk besluit is
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
OMH
Poema
Poema
Berichten: 279
Lid geworden op: 25 jan 2020 17:37

Re: Kaya krols, Noek chagrijnig

Bericht door OMH »

Dinky schreef: 10 mei 2023 21:31 Ik duim voor jullie dat Noek met succes herplaatst kan worden bij je zoon!
Begrijpelijk dat dit een enorm zwaar en moeilijk besluit is
Noek blijft hier, het is Kaya die gaat verhuizen. Niet om je te corrigeren hoor, maar om verwarring voor te blijven.

Opnieuw bedankt voor de reacties!
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Gebruikersavatar
OMH
Poema
Poema
Berichten: 279
Lid geworden op: 25 jan 2020 17:37

Re: Kaya krols, Noek chagrijnig

Bericht door OMH »

Zonder details te geven: als Kaya niet naar onze zoon kan - hij wil wel maar het zou door bepaalde woonomstandigheden nog tegengehouden kunnen worden - dan hoop ik op jullie hulp wb een site die bemiddelt bij herplaatsing. Die zijn er, maar ik heb er (gelukkig!) geen enkele ervaring mee.
Maar eerst morgen afwachten.
Duimen, duimen…
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kaya krols, Noek chagrijnig

Bericht door Dinky »

OMH schreef: 10 mei 2023 23:15 Noek blijft hier, het is Kaya die gaat verhuizen. Niet om je te corrigeren hoor, maar om verwarring voor te blijven.

Opnieuw bedankt voor de reacties!
Heel goed dat je het corrigeert ;-)
Had het even verkeerd in mijn hoofd. Hopelijk krijg je vandaag goed nieuws wat betreft herplaatsing bij je zoon zodat ze dicht bij blijft!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
OMH
Poema
Poema
Berichten: 279
Lid geworden op: 25 jan 2020 17:37

Re: Kaya krols, Noek chagrijnig

Bericht door OMH »

Hallo allemaal, zojuist hebben we Kaya naar zoon D gebracht, die juichend bij de deur stond. Het blijft nog even een weekje spannend - weer geen details want te privé - maar volgende week woensdag wordt duidelijk of ze mag blijven of niet. Zoon D is iets makkelijker dan wij en liet haar heel even door de woning wandelen en moet je raden wie het meest kabaal maakte? Inderdaad, Kaya. Ze blies zelfs tegen een wandcontactdoos! :-P
Nou is zoon D niet gek en hij weet ook wel dat het beter is om het voorzichtiger aan te pakken, maar leuk was dan weer wel dat zijn twee oudere poezendames niet verblikten of verbloosden en Kaya's broertje meteen Kaya's kopje likte en daarna in de speelmodus sprong. Zó schattig! Hoe dan ook, ze mag nu even de hele woning claimen terwijl de andere drie even in zijn kattenkamer zitten. Hij redt het wel en heeft engelengeduld.
Zoon D krijgt van ons de nodige verticale speel- en mandjesdingen omdat zijn aantal vierkante meters niet heel erg ruim is (driekamerappartement), die worden volgende week acuut aangeschaft als alles loopt zoals we hopen.
We zijn nog niet helemaal traanloos, maar wel voorzichtig opgelucht. :grin:
We duimen rustig verder, aan zoon D zal het niet liggen! (Er is niets mis met zoon D hoor, alleen bepaalde omstandigheden nopen tot voorzichtigheid. Sorry, ik wil niet raadselachtig doen)
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kaya krols, Noek chagrijnig

Bericht door Dinky »

Wat fijn dat Kaya daar vriendelijk is begroet door iedereen :-)
Duimen draaien nog rustig door totdat er helemaal groen licht is ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kaya krols, Noek chagrijnig

Bericht door nellebel »

We draaien allemaal de duimpjes hier. Zou een top oplossing zijn voor iedereen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
OMH
Poema
Poema
Berichten: 279
Lid geworden op: 25 jan 2020 17:37

Re: Kaya krols, Noek chagrijnig

Bericht door OMH »

Jullie betrokkenheid doet me zo goed, het is zo’n ***-situatie!
Bedankt allemaal!
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Kaya krols, Noek chagrijnig

Bericht door Asse-Poes »

Wat een fantastische nieuwe start voor Kaya.
Nog een weekje in spanning en dan weten we het zeker. We duimen dat ze bij zoonlief kan blijven.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5178
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Kaya krols, Noek chagrijnig

Bericht door Synemios »

Inderdaad een *** situatie maar wel een goede en mooie oplossing.
Ook hier draaien de duimen.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
OMH
Poema
Poema
Berichten: 279
Lid geworden op: 25 jan 2020 17:37

Re: Kaya krols, Noek chagrijnig

Bericht door OMH »

Helaas, helaas. Het mag dan een snelle conclusie zijn, maar gegrond is 'ie wel: het gaat niet daar, met vier poezen in een klein appartement bij zoon D. Katertje Loki wilde aldoor naar zijn zusje Kaya toe, die bij D in de slaapkamer was en heeft letterlijk de hele nacht aan de deur gekrabd - en Kaya maar blazen.
Zoals gezegd weet D goed zijn weg met katten en hij geeft het niet snel op, maar daar vlogen twee katten tegen alle muren op en die twee ouwe mutsen raakten ook van streek. Dit gaan we elkaar niet aandoen en dus is ze nu weer hier. Ze begon al te spinnen toen we haar in het reismandje naar boven brachten en intussen is ze ook al weer een tijd beneden geweest. Ze maakt geen gefrustreerde indruk, zocht meteen haar plekje op de vensterbank weer op - en wij maar weer janken, net zoals D, die dit zo graag had gewild.

Manman, zoiets hoop ik nooit meer mee te maken. :cry:
We hebben haar nu wel aangemeld voor herplaatsing (dat hadden we al, maar dat hebben we even "on hold" gezet toen ze naar D ging). Ik heb een leuk en lang gesprek gehad met de eigenaar daar en die ziet het wel goed komen. Intussen zijn mensen wel hun vakantie aan het plannen, maar in het ergste geval blijft ze gewoon lekker hier tot het wel lukt. Dan maar onrustig; ze gaat niet op Marktplaats of naar een asiel, of zoiets.
Bedankt voor jullie steun, we hadden haar zo graag willen houden...
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Gebruikersavatar
Asse-Poes
Tijger
Tijger
Berichten: 1720
Lid geworden op: 14 sep 2022 20:31
Locatie: Zwolle

Re: Kaya krols, Noek chagrijnig

Bericht door Asse-Poes »

Wat is dit jammer en ik leef helemaal mee met jullie verdriet 😢
Arme Noek, die kan het ook niet helpen 😞

Misschien zeg ik nu iets heel stoms en wat pedagogisch totaal onverantwoord is. Loki en Kaya kunnen het toch goed met elkaar vinden?
Kan Loki dan niet naar jullie, zodat de 2 kleintjes helemaal in elkaar opgaan en Noek daardoor meer rust krijgt?
Hmmm, eng experiment wel.
Groetjes van Marina, Bellow ♂ (2010) en Clea ♀ (2013)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kaya krols, Noek chagrijnig

Bericht door Rik »

O wat jammer. Het zou zo'n mooie oplossing zijn.

Ik begrijp dat Loki steeds bij Kaya wil zijn. Die heeft daar dus ook behoefte aan. Zo jammer dat de introductie tussen die twee dan niet lukt. Misschien was en intro op bekend terrein voor Kaya dan beter geweest. Maar dat is ook allemaal gissen natuurlijk.

Ik hoop toch zo op een goed oplossing voor allemaal.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
OMH
Poema
Poema
Berichten: 279
Lid geworden op: 25 jan 2020 17:37

Re: Kaya krols, Noek chagrijnig

Bericht door OMH »

Asse-Poes schreef: 12 mei 2023 15:28 Wat is dit jammer en ik leef helemaal mee met jullie verdriet 😢
Arme Noek, die kan het ook niet helpen 😞

Misschien zeg ik nu iets heel stoms en wat pedagogisch totaal onverantwoord is. Loki en Kaya kunnen het toch goed met elkaar vinden?
Kan Loki dan niet naar jullie, zodat de 2 kleintjes helemaal in elkaar opgaan en Noek daardoor meer rust krijgt?
Hmmm, eng experiment wel.
Nee hoor, dat is helemaal geen stom antwoord, wij hebben daar ook aan gedacht. Loki speelt soms hier met zijn zusje en dat ging tot nu toe altijd goed, maar dit durven we toch niet aan. Noek heeft nogal een karakter (slecht NL) en eerlijk, we gaan het hem en zijn zusje Tika niet nog een keer aandoen. We moeten het gewoon maar houden bij twee en daar zijn we al heel blij mee, als je nagaat dat mijn man jarenlang last heeft gehad van allergieën, die gelukkig zijn uitgedoofd. Komt nog bij dat zoon D zijn Loki never de nooit niet gaat afstaan. Het is goed zo.

Maar het is helemaal niet goed zo!! :-(
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Plaats reactie